Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Features voor de toekomst

This site may earn commission on affiliate links.
Wat kan Tesla allemaal nog ontwikkelen, dat er echt toe gaat doen?
Ik zag net dat Aston Martin in zijn nieuwe hypercar de auto zelf verhoogt als de camera een drempel ziet. Lijkt mij goed te doen voor Tesla.
Een navigatiesysteem dat perfect werkt.
Eerder had ik al eens genoemd dat de camera's rondom 24/7 aan kunnen blijven om de dashcam overbodig te maken.
Wat nog meer?
Over drempels gesproken (zonder camera):
Toentertijd blijkbaar te duur om in productie te nemen, alhoewel ik geloof dat Cadillac dit systeem intussen gebruikt op de achteras van wat luxere modellen.

Inductief laden zou ik graag willen zien, of als tussenvorm een vaste kabel aan de auto (met rolsysteem, net als onze stofzuiger :D)

Maar ja, wat gaat er nu echt toe doen?
* minder klimaatverandering door het verkeer (EV, check)
* minder doden en gewonden in het verkeer (AP + carrosserie, check)
* minder verbruik van grondstoffen door minder onderhoud en een langere levensduur (EV, check)
* Meer productiviteit tijdens reizen (AP5?, work in progress)

De rest is klein bier :D:p
 
  • Like
Reactions: Merijn
Een wagen zonder chroom en zonder nephout in het interieur. Als je claimt de wagen van de toekomst te zijn, moet je geen items gaan kopiëren van 100 jaar geleden. Zeker als die geen nut hebben en fake zijn. Vandaag nog eens gekuist. Geeft toch extra werk.
En wie zegt dat het mooi is: waarom kan men geen nieuwe mooie materialen vinden?
 
Een wagen zonder chroom en zonder nephout in het interieur. Als je claimt de wagen van de toekomst te zijn, moet je geen items gaan kopiëren van 100 jaar geleden. Zeker als die geen nut hebben en fake zijn. Vandaag nog eens gekuist. Geeft toch extra werk.
En wie zegt dat het mooi is: waarom kan men geen nieuwe mooie materialen vinden?

Nep hout is een keuze (is het echt nep?), je kunt ook voor koolstofvezel kiezen. Maar ik ben het wel met je eens, zo geeft Tesla de mogelijkheid om de ultra witte stoelen te kiezen. Deze schijnen beter te zijn voor het milieu. Het zou mooi zijn, als ze meer "milieuvriendelijke" opties geven.
 
Een wagen zonder chroom en zonder nephout in het interieur. Als je claimt de wagen van de toekomst te zijn, moet je geen items gaan kopiëren van 100 jaar geleden. Zeker als die geen nut hebben en fake zijn. Vandaag nog eens gekuist. Geeft toch extra werk.
En wie zegt dat het mooi is: waarom kan men geen nieuwe mooie materialen vinden?
Vanwege de prijs denk ik. Verchroomd plastic kost geen drol, het kan tegen weer en wind en het zorgt ervoor dat de naden en kieren verborgen en vrij van water blijven...
Daarnaast is het misschien ook een kwestie van smaak: ik vind bijvoorbeeld hout en chroom wel mooi, en vooral ook tijdloos (al 100 jaar lang vind je hout en chroom in auto's). Modern is vaak 5 jaar later hopeloos passé...
Tesla heeft daarnaast met de model S een auto willen maken die zich qua design conformeerde aan het gangbare...
Ook met de model 3 doen ze dat, op wat details na (geen grill bijvoorbeeld).
 
- Ook de auto's zien op je dashboard die naast/achter je rijden, zou dodehoekongevallen en twijfel kunnen vermijden.
- Bij het instellen van de chargelimit ook het aantal km en % zien, nu heb je geen idee op hoeveel die staat als je het balkje versleept
 
Een wagen zonder chroom en zonder nephout in het interieur. Als je claimt de wagen van de toekomst te zijn, moet je geen items gaan kopiëren van 100 jaar geleden. Zeker als die geen nut hebben en fake zijn. Vandaag nog eens gekuist. Geeft toch extra werk.
En wie zegt dat het mooi is: waarom kan men geen nieuwe mooie materialen vinden?

Chrome en hout vind ik ook echt een spijtige zaak. Daarom dat ik er ook voor gekozen heb om voor carbon te gaan, wat dan uiteraard de duurste optie is. Daarnaast is bij mij al het chrome vervangen door hoogglans zwart. Geeft een veel sportiever karakter aan de wagen. Ik moet hem ook eens wassen, dan kan ik daarna wat foto's maken en posten.

Wat er verder op mijn haalbaar verlanglijstje komt:
  • Automatische luchtzuivering in cabine door sensoren die biohazard mode triggeren
  • (Automatisch) lichtje aan spiegel aan zonneklep (passagiers)zetel (is een kleintje, maar de wederhelft zou er nog gelukkiger van worden)
  • Luchtvering instelling die rekening houdt met rijrichting
  • Flitsapp in navigatie
  • Opbergvakje in de deuren