Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Fietsendrager ervaringen MX met trekhaak.

This site may earn commission on affiliate links.
Kleine bump van dit oude topic ...
Heb op de site van Tesla gekeken en hier de zoekfunctie gebruikt ... Kan er iemand bevestigen dat de MX 2023 standaard trekhaak ook Fix4Bike ondersteunt ?
Ik vermoed dat dit dezelfde trekhaak is dan op de Model Y, maar ik vind nergens de bevestiging hiervan ...
 
Kleine bump van dit oude topic ...
Heb op de site van Tesla gekeken en hier de zoekfunctie gebruikt ... Kan er iemand bevestigen dat de MX 2023 standaard trekhaak ook Fix4Bike ondersteunt ?
Ik vermoed dat dit dezelfde trekhaak is dan op de Model Y, maar ik vind nergens de bevestiging hiervan ...
Die knobbeltjes zitten er niet aan geloof ik. Ik kan op de website niet zien of je een trekhaak voor de X bij hun kunt bestellen.
En zou het wel kunnen is het dan nog legaal?
 
Het gaat over het standaard 'trekhaakpakket" op de MX 2023; legaal vermoed ik dus sowieso ...
Als je de trekhaak -systeem bij de Tesla meebesteld dan heeft ie waarschijnlijk niet de knobbeltjes op het afneembaar gedeelte. Nu zou een andere leverancier een vervangingstrekhaak kunnen leveren met de knbbeltjes. Ik weet dus niet in hoeverre het legaal is dat je een 3rd party trekhaak in the Tesla receiver klikt.
Het is dan niet samen getest denk ik.
Als je het gehele systeem van een 3rd party laat installeren dan zal het wel weer goed zijn mist ze het op de juiste manier in de software kunnen programeren.
 
Kleine bump van dit oude topic ...
Heb op de site van Tesla gekeken en hier de zoekfunctie gebruikt ... Kan er iemand bevestigen dat de MX 2023 standaard trekhaak ook Fix4Bike ondersteunt ?
Ik vermoed dat dit dezelfde trekhaak is dan op de Model Y, maar ik vind nergens de bevestiging hiervan ...
Ik heb sinds januari een MY LR met de Tesla standaard trekhaak en deze heeft de fix4bike knobbels. Ik gebruik dan ook een Thule Easyfold fix4bike fietsdrager en dat werkt perfect en simpel.
 
ter info:
Vandaag de Model X in ontvangst genomen en het standaard meegeleverde trekhaakpakket is niet compatibel met de Fix4Bike standaard in tegenstelling tot de standaard meegeleverde trekhaak bij de Model Y.
(Zoals bij mijn Model Y in april, moet ook de Model X naar de trekhaak/technische keuring alvorens te ‘mogen’ gebruiken).