Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Fietsrek op dakdrager bij Tesla S

This site may earn commission on affiliate links.
Heb contact gehad met Thule over de raceway - fietsendragen voor op de achterklep. Kan niet volgens Thule omdat de bovenrand van de achterklep, waar de bevestiging moet aanhaken, van glas is bij een Tesla model S. Kan ik me wat bij voorstellen... Jammer, want ik heb ze liever achter de auto hangen dan bovenop - qua tillen en qua doorrijhoogte. Zie het namelijk al gebeuren dat ik er even niet aan denk....
 
Ik heb vandaag de Whispbar dakdragers opgehaald. Wil ze binnenkort installeren. Volgens de handleiding is een momentsleutel nodig (1 en 5 NM). Die heb ik niet en is ook niet zo eenvoudig te vinden. Iemand ervaring met het installeren zonder momentsleutel? En anders tips voor een goede momentsleutel?
 
1 nm is heel weinig ( je kan een gewichtje van 100 gram aan een meter lange buis hangen), zelf zou ik ze op “gevoel” vast zetten met een passend sleuteltje, dus als je sleutel 7 nodig hebt geen grote bahco erop zetten. je kracht inschatten naar grote van de sleutel. Dus als je iets vast zet met sleutel 7, gepast kracht zetten als je sleutel 46 nodig hebt kan je er met je volle gewicht aan gaan hangen. Na een paar kilometer even controleren kan nooit kwaad natuurlijk.
 
Ik heb ze er deze week voor het eerst opgehad. Inderdaad op gevoel aandraaien gaat prima, je voelt vanzelf wanneer hij tegen het einde loopt en dan stop je gewoon. Eerste keer kost wat tijd in uitvogelen en (eenmalig) instellen van de breedte. Als de dakdragers er eenmaal op zitten is de installatie van de fietsendrager een fluitje van een cent.

Wat dat betreft is de complexiteit van de installatie van de dakdragers met draadeindjes, ringetjes etc. niet in verhouding met de eenvoud van de fietsendragers. Had toch ook wel wat slimmer gekund...

Maar al met al een prima en degelijke indruk.
 
Heb contact gehad met Thule over de raceway - fietsendragen voor op de achterklep. Kan niet volgens Thule omdat de bovenrand van de achterklep, waar de bevestiging moet aanhaken, van glas is bij een Tesla model S. Kan ik me wat bij voorstellen... Jammer, want ik heb ze liever achter de auto hangen dan bovenop - qua tillen en qua doorrijhoogte. Zie het namelijk al gebeuren dat ik er even niet aan denk....

kijk eens naar deze foto #60
ik hang de raceway tegenwoordig helemaal bovenaan, net waar laatste stuk metaal eindigt voor het glas begint (niet meer op schuine stuk zoals op foto). Kabels kunnen strak gespannen worden, fietsrek gaat nergens heen...