Een achterklepdrager zou ook een mogelijkheid kunnen zijn. De zichtbaarheid van de verlichting en nummerplaat komen wel in het geding en of de bevestiging schade oplevert blijft de vraag. Onderstaande Thule ziet er wel goed uit. Ik denk wanneer je de wielen van de fiets haalt de zichtbaarheid van de verlichting nog wel in orde is, of hier verder regels voor zijn weet ik niet. Bijkomend aandachtspunt is dat carbon frames officieel niet zo bevestigd mogen worden, bovenbuis is hier mogelijk niet sterk genoeg voor. Aangezien eea achter de auto hangt zal de range iig minder beïnvloed worden dan bij een dakdrager.
http://www.thule.com/nl-nl/be/produ...nted-bike-carriers/thule-raceway-992-_-991002
Ik heb nu een achterklepdrager (zo geen van Thule) en daar zijn toch een paar nadelen aan... Het grootste is het feit dat je de koffer niet meer kan opendoen eens dat ding erop zit. Een tweede probleem is dat je het niet op slot kan doen. Misschien dat dit met de Thule wel kan. Ik lees bij de specs ook dat de Thule niet geschikt is voor e-bikes, dus is het voor ons geen geschikte oplossing.
- - - Updated - - -
Ik was zaterdag in Aartselaar met een paar vragen en dit is ook ter sprake gekomen. Volgens de Tesla vertegenwoordiger is het chassis van de S en de X niet identiek. Het achterste stuk zou verschillend zijn en dat is blijkbaar de reden dat er op de X wel een trekhaak mag en op de S niet. De vraag is natuurlijk of dit nu verkoperspraat is of niet. Het was geen verkoper die dit vertelde, maar iemand uit de zaal achteraan.Er is zelfs een petitie om Musk te vragen om towing toe te voegen. Aangezien de X op hetzelfde onderstel zit en wel een trekhaak toelaat.
https://www.change.org/p/elon-musk-towing-hitch-for-tesla-model-s?recruiter=499548761&utm_source=share_petition&utm_medium=copylink
Verder kreeg ik ook nog een gans verhaal dat de garantie en verzekering vervalt bij een ongeval met een S als er een trekhaak op is geplaatst.