AP1 is daar perfect voor. Die rijdt waar de voorganger rijdt.
AP1 volgt perfect je voorganger. Ook als die links af slaat.
Ik rij ook motor en met de brede snelwegen in NL is er zelfs met een bijna 20cm bredere Model S genoeg ruimte voor een motor om er langs te komen.
Wanneer het smallere wegen betreft dan laat ik hem op TACC staan en stuur dan zelf meer langs de kant.
Inderdaad, maak je je niet teveel zorgen om het midden in de rijstrook rijden van je auto. De meeste motorfietsen hebben er geen problemen mee, en als je er echt wakker van ligt moet je gewoon de rechter of midden rijstrook gebruiken. Enkel van de linker rijstrook
verwachten sommige motorrijders dat automobilisten plaats maken, maar dat is eigenlijk ook maar een vriendelijke vraag een geen verplichting. Erger zijn de automobilisten die van rijstrook wisselen zonder kijken, of uiterst rechts gaan rijden op het linkervak.
Ook de Belgische reddingsstrook is niet zo dat je op het linkervak continu in de berm moet sturen. Zolang de file beweegt, zoals de meeste files in de spits, is het voldoende dat je gewoon rekening houdt dat je misschien naar links moet uitwijken. Als het een file is die stil staat door een ongeval ja dan loont het om uiterst links en rechts te gaan staan.