Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Finacial lease tweedehandse Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Hey,

Ik ben nieuw in de wereld van Tesla. Ik heb veel research gedaan maar zelfs dan ben ik in de war. Ik wil graag een financial lease doen voor een tweedehandse Tesla, maar ik kom veel verschillende sites tegen (en niet allemaal komen legit over). Welke site kan ik het beste proberen betreft tarieven?
 
Financial lease is niets anders dan een lening waarbij de auto het onderpand is.

In feite kan je bij iedere leningverstrekker (zoals een bank) terecht om een lening te krijgen voor een (elektrische) auto. De rente, het te lenen bedrag, looptijd en restwaarde van de lening zijn de parameters die bepalen hoe hoog het maandbedrag (c.q. aflossing) gaat zijn.
Een leningverstrekker en autobedrijf die de Tesla te koop aanbiedt zijn 2 verschillende zaken. Zie het net als een huis: je hebt de hypotheekverstrekker en de makelaar (= autobedrijf).

In de meeste gevallen willen autobedrijven je wel helpen met het aangaan van een financial lease constructie, zij nemen dan het werk uit handen om contact op te nemen met de leningverstrekker en zullen dan een contract regelen. Als je naar dat stukje gemak op zoek bent, dan zou je eens kunnen kijken op leasebijtellingvriendelijk.nl, zij bieden veel Tesla's aan en is een legitieme club.
 
Inderdaad. Tesla werkt zelf ook samen met bedrijven die financial lease aanbieden, maar dat zijn niet altijd de beste tarieven. Vraag bij je bank (en andere banken) voor wat meer informatie; financieringen en leasings zijn hun business.
 
Ik heb 4 jaar geleden onafhankelijk van de auto een persoonlijk krediet gesloten voor de helft van de aanschaf van mijn tweedehands model-s (privé).
Toen afgesloten bij Freo, vrij makkelijke acceptatie omdat ik en mijn vrouw toen beiden nog in loondienst waren.

Rente was iets van 3,7 en heb versneld afgelost (rechtstreeks mijn besparing per maand tov dieselen in de aflossing gestoken).

Voor mij was belangrijk dat ik eigen baas bleef over mijn spullen, wil die auto gewoon kunnen verkopen als het mij uit komt en niet
hoeven overleggen of aflossen als het eerder komt en al helemaal geen voorwaarden van full casco verzekeringen ;)