Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Financial lease prive mogelijk en interessant?

This site may earn commission on affiliate links.
Hoe dan ook, feestje gaat toch niet door helaas. Net een uur reistijd naar Tilburg gehad maar stond binnen 5 min. weer buiten. Financial lease is volgens hun echt alleen voor zakelijk beschikbaar..dacht nou laten we dan maar alsnog naar de inruilauto kijken maar dat gaat blijkbaar alleen via de site. Tot slot had ik graag nog even in een SR+ gezeten om de audio installatie eens te testen maar die hebben ze ook niet staan.

Ik neig nu meer naar de optie om de Leaf nog maar een jaar of 3 te rijden en dan maar voor een 2e hands te gaan. Opzich heb ik daar ook weinig problemen mee maar mijn Leaf zal tegen die tijd ook flink in waarde gedaald zijn dus wat voordeliger/interessanter zou zijn.. de tijd zal het leren.
Heb je een eigen huis en overwaarde? Dan is het veel voordeliger om tegen minder dan 2% je auto te financieren.
 
Bericht heb ik misschien een beetje uit teleurstelling zo getypt. Ik vind het een fantastische auto maar had gehoopt de makkelijkste weg te kunnen bewandelen (dus financieren en inruil bij een Tesla filiaal.)

Ik zal vanavond nog eens rondneuzen naar alternatieven.

Edit: ja eigen huis en overwaarde. Daar heb ik niet aan gedacht thnx zal eens googlelen naar de mogelijkheden .
 
Bericht heb ik misschien een beetje uit teleurstelling zo getypt. Ik vind het een fantastische auto maar had gehoopt de makkelijkste weg te kunnen bewandelen (dus financieren en inruil bij een Tesla filiaal.)

Ik zal vanavond nog eens rondneuzen naar alternatieven.

Edit: ja eigen huis en overwaarde. Daar heb ik niet aan gedacht thnx zal eens googlelen naar de mogelijkheden .
Een ombouw naar een duurzame woning kan je zo financieren. Alleen maakt het de bank niets uit waarvoor je het gebruikt. Als het onderpand maar in verhouding is. Dit zal veruit de voordeligste optie zijn.
 
Ik schat zeker 1:100.
Toen hier rondom de eerste M3 leveringen nog een spreadsheet werd bijgehouden waarop wachtenden ook aangaven of ze de Tesla privé, zakelijk of via een leasemaatschappij kregen was de verhouding iets gunstiger. Ik snap de bias in zo'n vrijwillig ingevuld overzicht: om hun nieuwe auto popelende zelf-betalers zullen wellicht meer geneigd zijn hun gegevens in te vullen.
Dus ik denk dat de 1:100 schatting nu best kan kloppen. Ergens jammer, ik gun meer particulieren zo'n fijne auto.

Ik wilde, gewoon privé, graag van de fossiele brandstof af èn een vlotte auto rijden. En financieel gezien is het even een smak geld, maar ik verwacht dat de M3 in de long run (totale kosten) niet duurder gaat zijn dan eerdere ICE's die ik had.
 
Normaal gesproken is zelf geld lenen altijd interessanter dan financial lease. Waarom wil je een financial lease constructie waarbij de auto eigendom van de leaser blijft totdat het bedrag volledig is afgelost?

Zoals Horta meldt is een lease steeds duurder dan een “gewone” lening voor een wagen bij jouw bank. Voor bedrijven met een groot wagenpark begrijp ik de keuze om voor lease te gaan, het bespaart hen veel “rompslomp” en de kostprijs ligt vast.

Maar voor kmo’s/zelfstandige ondernemers en particulieren is een krediet bij een bank veel voordeliger dan de intrest die een LM rekent. En indien de bank vindt dat iemand niet kredietwaardig is, dan zou ik hun advies volgen en de aankoop uitstellen.
 
Ik wilde, gewoon privé, graag van de fossiele brandstof af èn een vlotte auto rijden. En financieel gezien is het even een smak geld, maar ik verwacht dat de M3 in de long run (totale kosten) niet duurder gaat zijn dan eerdere ICE's die ik had.

Grappig, ik had precies dezelfde overwegingen. Afgezien van het feit dat ik de M3 gewoon een mooi model vind. Ook komt er veel meer zonne energie van mijn dak dan ik zelf gebruik in huis. Een EV leek me daarom ook wel aardig.
 
  • Like
Reactions: PieterH