Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Firmware 5.11

This site may earn commission on affiliate links.
Nieuwe feature? Boven de 120 km/h sluit het dakraam niet. Netjes softwarematig, je kan 'm op het scherm wel slepen op sluiten, maar hij bounced weer terug naar "op een kier". Snelheid iets laten zakken, en hij sluit.


Heb dit vandaag ook gemerkt, bij snelheid van ongeveer 110km ging hij dicht, maar toch merkt ik dat het niet volledig dicht was. Computer rapporteerde wel volledig dicht. Volledig open en dicht aan lagere snelheid bracht soelaas.
 
Je kan dak ook op bijv 86% dicht doen. Maar gebruik dan het dak im te sliden.....
 

Attachments

  • WP_20140627_16_28_30_Pro.jpg
    WP_20140627_16_28_30_Pro.jpg
    1.6 MB · Views: 356
Nieuwe feature? Boven de 120 km/h sluit het dakraam niet. Netjes softwarematig, je kan 'm op het scherm wel slepen op sluiten, maar hij bounced weer terug naar "op een kier". Snelheid iets laten zakken, en hij sluit.
Ik sluit zelf het dak alleen bij snelheden < 60km/h. Ik heb te vaak gelezen van problemen met het panodak door bij te hoge snelheid het dak sluiten (als in échte schade, dus nog los van het feit dat hij bij hoge snelheden niet goed sluit). Ik gebruik het open dak extreem vaak, ook op de snelweg, maar als ik het onderweg dicht wil doen rij ik altijd even over een "P" (of ik gebruik een filevorming - waar doorgaans geen tekort aan is op de trajecten en tijden waarop ik rij).
 
Bij mij werkt dat nog gewoon. Inclusief het probleem dat degene die rechtsachter zit meestal het verkeerde gat kiest, waardoor het alsnog gaat piepen.

Die fout wordt inderdaad wel meer gemaakt.:smile:

Dit weekend begon de auto ook af en toe te piepen en gaf melding 1 gordel achter los. We zaten met 4 in de auto en allemaal gordels vast. Bleek een van de passagiers soms met zijn hand te steunen op de middelste stoel om mee naar voor te kijken.
 
Soms krijg ik de indruk dat ze het met opzet wat ondoorzichtig willen houden. Vergelijken met de oorspronkelijke range of met range van anderen (met een andere software versie) wordt zo heel moeilijk. Het blijft wel interessant om je range op 100% te vergelijken met een gloednieuwe Model S met dezelfde software versie. Dus... wie heeft net z'n Model S afgehaald en heeft versie 5.11? Wat is de range bij 100%?

26-juni opgehaald... range 357 typical en 399 max
 
Stond vanmorgen op 337km in plaats van 350. Moet het eens in de gaten gaan houden hoeveel die 90% is en dan vragen aan Tesla of dat "normaal" is of dat er iets met de batterij is...
Bij mij was Typical na de 5.9 update omhoog gegaan naar ca. 360 (90%) / 400 (range), maar na de laatste onderhoudsupdate van ca. 2 weken geleden is het weer 'terug' naar ca. 345 / 385.
Het lijkt me sterk dat dit met plotselinge veroudering te maken heeft, eerder dus weer met een aanpassing in de software.
Ik lijk dus (gelukkig) niet de enige te zijn met dit fenomeen:)
 
Op zich is het zeker niet erg dat de typical nu lager is. Het is belangrijker dat het correcter is. Ik heb gemerkt dat de overblijvende km typical sneller naar beneden gaan dan de gereden kilometers naar boven. Je hebt ook niets aan een typical van 500 als je er in de praktijk toch maar 400 mee kan rijden.
 
Bij mij was Typical na de 5.9 update omhoog gegaan naar ca. 360 (90%) / 400 (range), maar na de laatste onderhoudsupdate van ca. 2 weken geleden is het weer 'terug' naar ca. 345 / 385.
Het lijkt me sterk dat dit met plotselinge veroudering te maken heeft, eerder dus weer met een aanpassing in de software.
Ik lijk dus (gelukkig) niet de enige te zijn met dit fenomeen:)

Bij mij na 25000 km 345 / 389
BTW staat je bestel- en leverjaar wel goed?