Rutger
Member
Nieuwe feature? Boven de 120 km/h sluit het dakraam niet. Netjes softwarematig, je kan 'm op het scherm wel slepen op sluiten, maar hij bounced weer terug naar "op een kier". Snelheid iets laten zakken, en hij sluit.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nieuwe feature? Boven de 120 km/h sluit het dakraam niet. Netjes softwarematig, je kan 'm op het scherm wel slepen op sluiten, maar hij bounced weer terug naar "op een kier". Snelheid iets laten zakken, en hij sluit.
Ik sluit zelf het dak alleen bij snelheden < 60km/h. Ik heb te vaak gelezen van problemen met het panodak door bij te hoge snelheid het dak sluiten (als in échte schade, dus nog los van het feit dat hij bij hoge snelheden niet goed sluit). Ik gebruik het open dak extreem vaak, ook op de snelweg, maar als ik het onderweg dicht wil doen rij ik altijd even over een "P" (of ik gebruik een filevorming - waar doorgaans geen tekort aan is op de trajecten en tijden waarop ik rij).Nieuwe feature? Boven de 120 km/h sluit het dakraam niet. Netjes softwarematig, je kan 'm op het scherm wel slepen op sluiten, maar hij bounced weer terug naar "op een kier". Snelheid iets laten zakken, en hij sluit.
Ben er gisteren achter gekomen dat wanneer er achterin geen gordels gedragen worden en geen waarschuwingsgeluid komt.
Alleen nog bij de bijrijder voorin.
Is dat iemand meer opgevallen?
Ben er gisteren achter gekomen dat wanneer er achterin geen gordels gedragen worden en geen waarschuwingsgeluid komt.
Alleen nog bij de bijrijder voorin.
Is dat iemand meer opgevallen?
Geluid weet ik niet maar krijg wel een melding op het scherm dat er een gordel achter niet vast zit.
Bij mij werkt dat nog gewoon. Inclusief het probleem dat degene die rechtsachter zit meestal het verkeerde gat kiest, waardoor het alsnog gaat piepen.
Bij mij werkt dat nog gewoon. Inclusief het probleem dat degene die rechtsachter zit meestal het verkeerde gat kiest, waardoor het alsnog gaat piepen.
Soms krijg ik de indruk dat ze het met opzet wat ondoorzichtig willen houden. Vergelijken met de oorspronkelijke range of met range van anderen (met een andere software versie) wordt zo heel moeilijk. Het blijft wel interessant om je range op 100% te vergelijken met een gloednieuwe Model S met dezelfde software versie. Dus... wie heeft net z'n Model S afgehaald en heeft versie 5.11? Wat is de range bij 100%?
Het is 357 standard charge en 399 range charge (beide typical)26-juni opgehaald... range 357 typical en 399 max
Bij mij was Typical na de 5.9 update omhoog gegaan naar ca. 360 (90%) / 400 (range), maar na de laatste onderhoudsupdate van ca. 2 weken geleden is het weer 'terug' naar ca. 345 / 385.Stond vanmorgen op 337km in plaats van 350. Moet het eens in de gaten gaan houden hoeveel die 90% is en dan vragen aan Tesla of dat "normaal" is of dat er iets met de batterij is...
Hij lijkt minder agressief met afdwingen. Zo gaat hij pas zeuren als de auto in "D" staat, niet meer als hij nog in "P" staat.Ben er gisteren achter gekomen dat wanneer er achterin geen gordels gedragen worden en geen waarschuwingsgeluid komt.
Alleen nog bij de bijrijder voorin.
Is dat iemand meer opgevallen?
Bij mij was Typical na de 5.9 update omhoog gegaan naar ca. 360 (90%) / 400 (range), maar na de laatste onderhoudsupdate van ca. 2 weken geleden is het weer 'terug' naar ca. 345 / 385.
Het lijkt me sterk dat dit met plotselinge veroudering te maken heeft, eerder dus weer met een aanpassing in de software.
Ik lijk dus (gelukkig) niet de enige te zijn met dit fenomeen
Zodra ik m'n voet op het rempedaal zet, met de handel nog in P, begint ie al irritant te piepen.Hij lijkt minder agressief met afdwingen. Zo gaat hij pas zeuren als de auto in "D" staat, niet meer als hij nog in "P" staat.
Ik zit nog steeds op versie 5.9 (1.51.109). Hoe kan dat? Ben ik de enige die achterblijft?