Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Firmware 7.0 - Belgium / Netherlands

This site may earn commission on affiliate links.

Firmware 7.0 - Belgium / Netherlands

Niemand anders die ook heeft ondervonden dat soms de laatste woorden van de gesproken navi-instructie worden afgebroken/niet uitgesproken?​

Inderdaad, sinds gisteren ook meerdere malen ervaren.

Overigens is de uitspraak zolang je Frankrijk bent anders dan als je Belgie inrijdt. Gand ( of iets dat daar voor door moest gaan) werd na de grensovergang ineens Gent.
Wat in Frankrijk ook opviel was dat de maximum/toegestane snelheid bij regen ineens 110 werd op de display en bij droog weer direct weer 130.
Taz weet blijkbaar dat die lokale regels gelden.....Ik vond dit toch wel weer verbazend
En gisteren ook nog 600km met losse handen gereden:wink:. Ik moet nu toch echt een Tesla kaartspel aanschaffen.... heb ik nog wat te doen tijdens het rijden.
Maar wat een ongelofelijke ervaring is deze auto toch.....
 
Viel me zojuist (weer) op dat de matrixborden (=snelheid aanpassing boven de snelweg in NL) wordt overgenomen in het display van de Tesla. Stond in de file (matrix 50) op de A2 (normaal=100km/u) en zag dit terug in het display. Weet niet meer heel zeker of dit eerder ook al was. Iemand die dit nog weet?

Verder is me opgevallen dat de blauwe lijnen aan weerszijde van de Tesla in het display onder de 30km/u geheel wegvallen (en dus niet werken/toegepast worden?!)
In de eerdere versie (en waaraan ik dus gewend was inmiddels na xxxxkm) werden blauwe lijnen aangegeven zodra belijning gedetecteerd werd ongeacht de snelheid (ook onder de 30km/u dus).
Deze wijzigde wel in grijs boven de 150km/u (lees: werden dus nog wel gedetecteerd maar niet meer beschikbaar voor auto-steer, iets wat nu bij 140km/u is en dus nu onder de 30km/u helmaal weg zijn zelfs :()
 
Autopilot zag vandaag tramsporen als ook stroken "pek" die soms rijstroken met elkaar verbinden (e.g. slechte Belgische wegen) als wegmarkering aan. Ik heb ook de indruk dat de sensors niet alleen lateraal scannen, maar ook in de hoogte metingen doen, want ik had verschillende feedback op de UI bij het passeren van hoge en lage betonnen blokken die de middenberm op de autosnelweg uitmaken. Ook de veelal "faded" wegmarkering werd netjes opgemerkt.

Het is niet slecht, maar autonoom rijden is nog ver af denk ik.

- - - Updated - - -

:rolleyes: Nee, de temperatuur in de wagen. Staat bij mij al sinds het begin op 20° maar met V7 is 20° niet meer de 20° van V6.2.

Vandaag ook gevoeld. bij 20gr blaast hij duidelijk koude lucht.

- - - Updated - - -

De auto telt eindelijk echt in KM! Ooit opgevallen dat hij voorheen intern in Miles telde en dat afrondde naar Km's? Nu gaat de dagteller netjes met 100m omhoog, voorheen maakte de teller soms rare sprongen.

Dat doet hij nog steeds. ttz, via de remote API worden er nog altijd miles uitgelezen ;-)
 
Wat ervaren jullie qua verbruik? Ik zal het nog een paar dagen evalueren maar volgens mij is hij ongeveer 10% zuiniger met V7. Ik had geen probleem om vandaag onder de 200 Wh/km uit te komen en ik deed niet eens moeite.

same here zat vandaag aan 187 Wh/km, uiterst zeldzaam, het is wel natuurlijk een stuk warmer dan de vorige dagen, maar zoveel verschil lijkt me toch een one-hit wonder.
 
Wat ervaren jullie qua verbruik? Ik zal het nog een paar dagen evalueren maar volgens mij is hij ongeveer 10% zuiniger met V7. Ik had geen probleem om vandaag onder de 200 Wh/km uit te komen en ik deed niet eens moeite.

Was me ook opgevallen. voor de update rond de 220 en nadien ineens rond de 200 zonder dat ik er op gelet had. Had trouwens ook de indruk dat hij na de update ook weer wat vlotter reed, zeker bij het vertrekken. Kan natuurlijk mijn fantasie zijn want bij iedere update verbeeld ik mezelf dat hij vlotter rijdt
 
Deze had ik ook nog niet eerder gezien pre 7.0
IMG_0276.JPG
 
vandaag een paar km gemaakt ( classic)

* navigatie is nog steeds slecht
* de navi begeleiding in het dash is wel verbeterd, wegen zijn beter te zien.
* heb het idee dat ik zuiniger rij
* heb het idee dat ik (nog) soepeler optrek
* heb ook het idee dat de auto beter op "nul" kw te houden is. Het uitrollen op nul gaat me wat makkelijke af.
* de tripmeter op het grote dash is en mooie aanvulling, maar dan moet er wel een short cut komen (nu moet je er via de handleiding er heen en kun je het niet met twee gedeeld schrem bekijken.
* het autotje in de km teller deed me aan de marvel commics denken? mis in elk geval dat het inklappen van de spiegels niet zichtbaar is in de animatie.
* duidelijk beter is de medling dat je laadklep nog open staat.

al met al ben ik er wel blij mee (zelf voor een non autopilot)

wat ik graag zou willen hebben is een lokale snelheidsaanduiding, ook zonder camera zouden ze die gegeven toch uit google maps moeten kunnen halen?
 
Vanavond voor het eerst het autoparkeren aan de praat; de bandenboer zal blij zijn :) ik heb nog geleerd dat je een auto altijd een beetje moet laten rollen bij het sturen, Tesla draait de klinkers uit de straat!
Verder kan ik een 'zender' bij rdio niet meer krijgen omdat het hoge resolutie is? Zoek een WiFi verbinding. Lijkt me toch sterk dat het via 3G niet zou gaan.
 
Uitspraak van de navi wordt te vroeg afgebroken bij sommige zinnetjes '...nu naar rech'

De '...ts' word niet uitgesproken...

Zijn er meer die dat hebben?

Ja dit is mij vandaag ook opgevallen. Wel werd de tekst een fractie van een seconde later herhaald.

- - - Updated - - -

En met minder energieverbruik.

Bij mij hetzelfde 19 is nu 20 geworden en dit is nog wellicht te laag voor hetzelfde gevoel. Ik vroeg mij af hoe ze de verbetering hadden gemaakt, meer met minder. Wel zie ik dat de ventilatorsnelheid standaard hoger is. Dit zou voor een betere doorstroming en gelijkmatiger verdeling kunnen zorgen van warme of koude lucht. Minder verlies in de aanvoerbuizen? De ventilator gebruikt namelijk veel minder stroom dan de warmtepomp. Zo iets ongeveer.

Ik zou graag een systeem zien (Audi, VW) waar je kan kiezen tussen "normaal" , "intensief" en "eco" :biggrin:. Zo kan die rare Range mode eruit.

- - - Updated - - -

Handoplegging, lol.
Die spiegels die naar beneden draaien bij achteruit: was in het begin ook zo, maar viel me na de update ineens op. Blijkbaar heeft het tijdelijk niet gewerkt?

Ik ben hiervoor in juni naar SEC gegaan, twee profielen werken, en één niet. Opnieuw ingesteld, user delete, nieuwe onder andere naam, niks. Helaas hierdoor flinke velgbeschadiging, etc.

In september nog eens gevraagd en toen haalde men Ivar van SEC Amsterdam erbij. Simpel je kan mirror tilt Per profiel aanzetten, deze stond dus uit voor desbetreffende profiel. Tja soms simpel de oplossing.
 
In september nog eens gevraagd en toen haalde men Ivar van SEC Amsterdam erbij. Simpel je kan mirror tilt Per profiel aanzetten, deze stond dus uit voor desbetreffende profiel. Tja soms simpel de oplossing.
Ik heb hiervan gebruik gemaakt (al bij v6.2, werkt nog steeds in v7) door voor mijzelf 4 verschillende profielen aan te maken: een gewone waarbij spiegels niet hellen in achteruit, een waarbij alleen links kantelt, een waarbij alleen rechts kantelt, en een waarbij beide spiegels kantelen. Zo kan ik steeds kiezen (door betreffende profiel te selecteren) welke spiegels ik gewoon rechtop wil hebben en welke gekanteld, afhankelijk van waar ik precies parkeer (linkerkant of rechterkant van de straat etc). Want soms is dat kantelen handig, maar soms wil je ook gewoon recht naar achteren kunnen kijken.
Tevens in alle 'tilt' profielen de stuurbediening op Comfort gezet in plaats van Standard zodat het nog wat lichter gaat (voor parkeren prettig, maar voor gewoon rijden vind ik Comfort te licht en geef ik de voorkeur aan Standard).