TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Firmware 7.0 - Belgium / Netherlands

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by ebullio, Sep 18, 2015.

1. gelden

gelden Well-Known Member

Zitten die malloten dan alleen in EU en niet in US?

2. Leon W

Leon W Member

In US is de overheid wat minder betuttelend maar regelt de maatschappij dat (met legers advocaten o.a.)

3. Hans Noordsij

Hans Noordsij Well-Known Member

Het zal net als autopilot een keer geprobeerd moeten worden door de RDW en die vinden het weer mooi. En dan geldt dat voor de hele EU.

4. Wim S.

Wim S. Well-Known Member

Reken er maar op dat hier al aan gewerkt wordt. Het zijn gegevens die allemaal vanuit de auto naar Tesla kunnen worden verstuurd.
    Ik denk soms wel eens dat Tesla hier bewust temporiseert. Zo blijven we allemaal hongerig :wink:

5. Hans Noordsij

Ik denk het ook en daarnaast elk stapje eerst uitontwikkelen.

6. S-19910

S-19910 Driving Model-S #19910

Op priveterrein mag alles, zelfs rijden zonder rijbewijs met een niet verzekerd voertuig dat niet is ingeschreven.

7. Leon W

Leon W Member

Ja dat wel, maar een zelfrijzende auto zal wettelijk nog niet toegestaan zijn. Omdat er malloten zullen zijn die dan op de openbare weg dit ook zullen gebruiken (ook al doet ie dat max ca 10 meter).

8. FVO

FVO Active Member

QUOTE=Leon W;1314046]In US is de overheid wat minder betuttelend maar regelt de maatschappij dat (met legers advocaten o.a.)[/QUOTE]

En het verbieden van kinder-surprise-eieren, een opschrift in de spiegels "objects might be closer as they appear",... hoeveel voorbeelden van betutteling in de vs wil je nog hebben?

9. Energie Gratiz

Energie Gratiz Active Member

Alleen mogelijk als je luchtvering hebt... :redface:

10. Leon W

Leon W Member

11. Ivo-G

Ivo-G Member

Hoe is dit toen uiteindelijk afgelopen?

Ik kreeg vanochtend voor de tweede keer deze melding. Eerste keer was gisteren tijdens het parkeren opeens zonder incident of andere auto's in de omgeving de melding er, en was bij terugkomst bij de auto 9 uur later verdwenen.
    Vanochtend heeft de Thunderjet met TACC en AP aan een noodstop gemaakt tijdens filteringen op de A10 op een moment van verminderde oplettendheid (ik luisterde iets té aandachtig naar het nieuws over de aanslag op Zaventem). Gelukkig was zij dus wel oplettend en heeft AEB erger voorkomen. Maar de rest van de rit was dus met de melding Cruise Control Unavailable afgewisseld met Driver Assistance Features Unavailable.
    Ik hoop dat het straks weer gereset is, maar ik snap niet wat er aan de hand kan zijn.

12. Desiré

Desiré Member

Ik denk een (tijd)straf, vanwege "een moment van verminderde oplettendheid". :)

• Funny x 1
  13. davandy

davandy Model X 90D Pearl White full option AP2.

Je krijgt die melding volgens mij als je over de snelheidslimiet zit.
    Misschien zit daar de fout in het systeem.

14. TLS1958

TLS1958 Member

Vandaag op de A58 reed ik op AP en opeens vertraagde de MS zonder aanleiding.
    Ik was er gelukkig snel bij!

Het was geen noodstop maar het verbaasde me wel
    De auto achter me moet gedacht hebben dat ik de afrit naar de A27 had willen nemen.
    Hopelijk zal de update die nu loopt het oplossen (had hem al een dag of twee maar vond het niets deze in Engeland te activeren).

Ik weet straks wel of er iets beschreven is in de release notes.

15. Hans Noordsij

Het schijnt dat, als een Tesla ergens een noodstop heeft gemaakt dit als een potentieel gevaarlijk punt wordt geupload en de vloot daar letterlijk rekening mee houdt. Ik kom dat ook regelmatig tegen en op het moment dat ik er rijd is er geen verklaring. Als dit het was zal het wel verder gefijnregeld gaan worden. Ik heb vandaag ook op de A27 zoiets gehad. Niet echt remmen maar wel inhouden en toen zelf pedaal maar ingedrukt. Denk dat het nog een bug is.

16. ErnstT

ErnstT Active Member

Hans bedankt. dat verklaart waarschijnlijk ook dit punt, hier op deze flauwe S-bocht op de A10 naar de A4 gaat het ook ineens naar 95 terug...

Knipsel.JPG

Share This Page

• About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC