jpet
Jan P.
Heel interessant verhaal. Delen had ik her en der wel gelezen, maar dit overzicht is erg nuttig. Ik blijf in mijn non autopilot versie doorrijden, en sla deze generatie even over.
Dat is een heel verstandig besluit, René. De mensen die vanaf oktober 2014 op hun Model S de extra sensoren hebben gekregen, zullen binnen X tijd een basis auto pilot functionaliteit hebben. Tegen die tijd ben jij al een paar jaar aan het genieten van je wagen. Binnen een 3-tal jaar verwacht ik de volgende generatie en dan is het voor jou misschien tijd om uit te kijken naar een nieuw exemplaar. Versie 7 van de firmware is volgens mij voornamelijk bedoeld om de eerste generatie sensoren ten volle te kunnen benutten. Maar je zal nog altijd zelf je ogen op het verkeer moeten houden en dus heel de tijd stand-by moeten zijn om in te grijpen.
Heb je trouwens die stereo camera en radar opstelling gezien op sommige foto's van de Model X (niet op de uitgeleverde modellen)? Dat is alweer een verdere stap naar redundantie en het vergroten van het aantal input sources voor de volgende generatie MobilEye chip.