Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Firmware 7.0 - Belgium / Netherlands

This site may earn commission on affiliate links.
Is de wet van de remmende voorsprong denk ik. Wij hebben al 2 jaar kunnen genieten van een nieuwe geweldige manier van rijden. En ik moet zeggen dat de mijne na de eerste problemen die voortreffelijk zijn opgelost al ruim een jaar geen grote mankementen meer kent. Dat de techniek in die 2 jaar niet stilstaan vind ik heel begrijpelijk. Zie het als een pc die je up to date wilt blijven houden. Op een gegeven moment is het beter en goedkoper een nieuwe te kopen. Een mooie early adopter inruil bonus bij aanschaf van een nieuwe zou leuk zijn. Maar ja Sinterklaas bestaat niet:crying:.
 
Wij early adaptors worden echt een beetje vergeten he? Naast alle kaakjes en piepjes, krijgen we ook nog eens geen extra 'leukigheden'... :(
Zei je dat ook toen je nog in een ander merk reed, telkens als er een nieuw model werd uitgebracht? We krijgen tenminste verbeteringen, dat is al heel wat. Gratis! Je kunt niet verwachten dat ook hardwarematige aanpassingen jarenlang worden ingebouwd in oudere modellen.
 
Zijn er in V7 belangrijke zaken die in V6 niet ook al zaten?
M.a.w. als het eigenlijk alleen de interface is, kunnen de eigenaren van de Classics gewoon kiezen tussen wat ze het mooiste vinden?
Het enige wat ik lees is dat de verwarming/koeling wat efficiënter is en instellingen mbt torque sleep die voor de achterwiel aangedreven auto's niet van belang zijn?
 
Zijn er in V7 belangrijke zaken die in V6 niet ook al zaten?
M.a.w. als het eigenlijk alleen de interface is, kunnen de eigenaren van de Classics gewoon kiezen tussen wat ze het mooiste vinden?
Het enige wat ik lees is dat de verwarming/koeling wat efficiënter is en instellingen mbt torque sleep die voor de achterwiel aangedreven auto's niet van belang zijn?

ik vrees dat we met een classic een beetje op onze honger gaan blijven zitten.
Een nieuwe UI en dat zal het zowat zijn. en niet te kiezen.
 
Zei je dat ook toen je nog in een ander merk reed, telkens als er een nieuw model werd uitgebracht? We krijgen tenminste verbeteringen, dat is al heel wat. Gratis! Je kunt niet verwachten dat ook hardwarematige aanpassingen jarenlang worden ingebouwd in oudere modellen.
Eens, maar als alle nieuwere modellen wel 'leuke dingen' krijgen (bijvoorbeeld betere prestaties), dan zou ik het als early adaptor ook wel leuk vinden om zoiets in een update te zien.

Het is uiteraard geen vereiste, maar het zijn wij die Tesla hebben geholpen om ervaring op te doen om de Model S nog verder te verbeteren. ;)
 
Is de wet van de remmende voorsprong denk ik. Wij hebben al 2 jaar kunnen genieten van een nieuwe geweldige manier van rijden. En ik moet zeggen dat de mijne na de eerste problemen die voortreffelijk zijn opgelost al ruim een jaar geen grote mankementen meer kent. Dat de techniek in die 2 jaar niet stilstaan vind ik heel begrijpelijk. Zie het als een pc die je up to date wilt blijven houden. Op een gegeven moment is het beter en goedkoper een nieuwe te kopen. Een mooie early adopter inruil bonus bij aanschaf van een nieuwe zou leuk zijn. Maar ja Sinterklaas bestaat niet:crying:.
Je benadering is goed en je hebt bijna helemaal gelijk, op twee punten na:
- de hardware die de Classics niet hebben werd al uitgeleverd iets meer dan een jaar nadat de S in NL op de weg kwam. De aankondigingen al veel eerder en de plannen waren er natuurlijk al veel eerder. Er ligt toch wel een waterscheiding tussen Classic en de rest wat niet in het prijsverschil terug te vinden is, maar wel in het meedoen met de toekomst. We zouden een auto krijgen die steeds beter werd en daar ontstaat nu een steeds groter wordend verschil;
- Sinterklaas bestaat volgens mij wel hoor, je hebt echt mijn weekend verpest.
 
Inderdaad. Andere sensoren, maar ook extra module binnenin die er mee communiceert.

En ontvangers in de wielkasten als ik het goed voor heb. Te duur om te retrofitten dus. En eigenlijk is het belang daarvan relatief. Het is niet dat de eerste generatie sensoren niet tijdig een probleem met de bandendruk signaleert.

Over sensoren in combinatie met V7 gesproken, ik ben benieuwd of de ultrasone sonar sensoren nu ook minder dan 30 cm afstand aangeven. Zonder dat zal de wagen nooit zelfstandig in een nauwe garage kunnen parkeren.