Ik ben zwààr onder de indruk van de AP... Gisteren naar NL gereden (rit van 115km) en ik heb bijna niet moeten sturen. Voornaamste momenten waarop ik even een "handoplegging" moest doen, was als ik wilde voorbijsteken. Deze morgen in de file gestaan, handjesvrij... De TACC heeft bij deze daardoor ook een enorme stap vooruit gemaakt, wat mij betreft: waar die vroeger niet doorhad dat een auto van een andere rijstrook uitweek en voor je neus kwam rijden (en dan ineens wel bruusk remde), "ziet" hij het nu aankomen en vertraagt rustig, veel meer het natuurlijke rijgevoel (zoals je zelf zou doen). Een stuk proactiever dus. En in de file moest ik niet af en toe het pedaaltje weer indrukken om weer te beginnen rijden. In één woord: héérlijk! Dat de ui is gewijzigd is het oppervlakkige deel, maar wat er onderhuids in de software is verricht qua werk: alle respect voor de Tesla programmeurs!
Het autootje dat op het dashboard zichtbaar is: het is meer dan speelgoed, het toont effectief wat de wagen ziet en waarop hij op reageert, een soort visuele controle voor de chauffeur dus.
Ook veel kleine verbeteringen: de spiegels die naar beneden draaien, de radars die "smooth" tonen hoever je van objecten bent (en zelfs de vorm van het object tonen ipv een boog),...
Ik ben even enthousiast als dag 1 dat ik m'n wagen kreeg!