Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Firmware 7.0 - Belgium / Netherlands

This site may earn commission on affiliate links.
grmbll...
View attachment 99152
ben ik nu echt de enige die dit probleem heeft :(

Ik heb deze melding ook gehad. Ik heb de download 's avonds binnen gekregen met deze melding, maar de volgende dag werkte alles perfect. Ik heb verder niets speciaals gedaan. Bij settings stond wel de melding dat autopark needed callibrating, maar na een 1/2 uur rijden werkte het gewoon.
Ik hoop voor je dat het snel opgelost wordt.
 
Ik ben zwààr onder de indruk van de AP... Gisteren naar NL gereden (rit van 115km) en ik heb bijna niet moeten sturen. Voornaamste momenten waarop ik even een "handoplegging" moest doen, was als ik wilde voorbijsteken. Deze morgen in de file gestaan, handjesvrij... De TACC heeft bij deze daardoor ook een enorme stap vooruit gemaakt, wat mij betreft: waar die vroeger niet doorhad dat een auto van een andere rijstrook uitweek en voor je neus kwam rijden (en dan ineens wel bruusk remde), "ziet" hij het nu aankomen en vertraagt rustig, veel meer het natuurlijke rijgevoel (zoals je zelf zou doen). Een stuk proactiever dus. En in de file moest ik niet af en toe het pedaaltje weer indrukken om weer te beginnen rijden. In één woord: héérlijk! Dat de ui is gewijzigd is het oppervlakkige deel, maar wat er onderhuids in de software is verricht qua werk: alle respect voor de Tesla programmeurs!
Het autootje dat op het dashboard zichtbaar is: het is meer dan speelgoed, het toont effectief wat de wagen ziet en waarop hij op reageert, een soort visuele controle voor de chauffeur dus.
Ook veel kleine verbeteringen: de spiegels die naar beneden draaien, de radars die "smooth" tonen hoever je van objecten bent (en zelfs de vorm van het object tonen ipv een boog),...
Ik ben even enthousiast als dag 1 dat ik m'n wagen kreeg!
 
Ik vraag me af waarom Tesla niet al veel eerder begonnen is met het verzamelen van wegen info via de Tesla vloot?
Dat had al eerder via een update gepushed kunnen worden en dan was er vanaf de start van v7.0 al een berg data beschikbaar.

Ik kan me alleen maar voorstellen dat het backend systeem hiervoor nog niet klaar was.
Ik vraag me ook af hoe ze nou echt elke rijbaan in kaart kunnen gaan brengen, GPS data lijkt me toch te onnauwkeurig om dit te kunnen doen of je moet heel veel metingen gaan middelen.
 
Wat ik vooral knap vind is dat ze de grote hoeveelheid informatie van de sensoren en auto pilot eigenlijk in zo'n klein centraal stukje op het dashboard hebben weten te verwerken, maar dat het toch allemaal duidelijk is.

+1 het is verbluffend hoe weglaten overzicht geeft. Het klopt gewoon helemaal!

:rolleyes: Nee, de temperatuur in de wagen. Staat bij mij al sinds het begin op 20° maar met V7 is 20° niet meer de 20° van V6.2.

Ik voelde hetzelfde, ca 2C hoger gezet.

Het is nog even wennen wat met de handen te doen. Het stuur "normaal" vasthouden op 10/2 of 9/3 uur voelt zo raar als de wagen zelf aan het rijden is.
Ik heb ze vooral op mijn kieën gelegd met de handpalmen naar boven zodat het stuur kan draaien in mijn handen maar zonder dat ik altijd contact hoef te hebben.

+1 Het is wel dat nu in de uitgerolde versie je langdurig het stuur niet vast hoeft te houden. Voorheen wilde hij toch wel even een handgreep detecteren na verpop van tijd.
Ook na het passeren een viaduct was dat vaste prik. Ook een (flinke) hobbel/kuil in de snelweg was een punt, lijkt nu minder "gevoelig" te zijn. Hoewel hij een hobbel/kuil nog steeds niet plezierig vind aangezien de AP dan even slingert om weer het midden te vinden.

Ik vraag me af waarom Tesla niet al veel eerder begonnen is met het verzamelen van wegen info via de Tesla vloot?
Dat had al eerder via een update gepushed kunnen worden en dan was er vanaf de start van v7.0 al een berg data beschikbaar.

Hou effe op zeg!Ik heb me kleurenblind gereden :p
Nu mag je het gaan zelf doen :)
 
Voelt echt aan alsof je een rij-instructeur bent met iemand die bijna klaar is voor afrijden. Af en toe nog een ingreep, maar het gaat op zich prima. Baan wisselen nog beetje mwoah, want ik heb het stuur dan echt vast maar de auto vindt van niet...blijkbaar te losjes met 1 hand...
 
Vanmorgen voor het eerst met BlackBeast gereden na de update van zaterdagavond. Persoonlijk vind ik de nieuwe UI van de centrale dash bijzonder geslaagd : er is meer kleur (de gescande zones rondom de wagen) en tegelijk meer minimalisme (de blauwe snelheidscurve die verdwenen is want dubbel gebruik met de digitale aanduiding, het energieverbruik dat mooi centraal in de energiemeter verwerkt is). Die miniatuur MS op de dash zo actief bezig zien is best leuk, leidt zelfs iets te veel af ! Alleen het nieuwe analoge klokje is een beetje bizar, wat is daar nou de meerwaarde van ? Het is ook een goeie zaak dat het oubollige skeuomorfisme op de 17" verdwenen is, maar de resterende icoontjes bovenaan hadden voor mijn part nog een heel stuk strakker gemogen. Al bij al meer dan tevreden met deze upgrade. Next step : de AP testen en parkeren ! Dikke merci, Elon & Co, knap gedaan !
 
Handoplegging, lol.
Die spiegels die naar beneden draaien bij achteruit: was in het begin ook zo, maar viel me na de update ineens op. Blijkbaar heeft het tijdelijk niet gewerkt?
Verrek, daar maakte ik net in een ander draadje (7.0 op Classis MS) een opmerking over. Dus toch... Werkt bij mij nu inderdaad weer beter. Ik dacht dat het door de power folding mirrors kwam die ik later heb laten installeren, maar nu werkt het ineens weer een stuk beter. Het was overigens niet zo dat het kantelen helemaal niet meer werkte onder de vorige firmware, maar het kantelen leek niet zo ver meer te gaan.
 
Zonet de NOS op visite gehad om de Auto Pilot te checken in mijn auto. Vanavond in het journaal! :biggrin:
12179521_10153265906433175_443690108_n.jpg
 
Las het eerst zo dat je er van achteren tegenaan knalde -;)

gelukkig niet - net gezien om 18:00 . Mooie reclame weer ! RDW zat er ook goed in - realistisch en positief.


QUOTE=Jesper Weiland;1211877]Yep. Ik wilde zelf niet in beeld dus hij mocht rijden en ik knalde er in de Seat van de cameraman achteraan.[/QUOTE]