Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Firmware 7.0 - Belgium / Netherlands

This site may earn commission on affiliate links.
Opmerkelijk: De typical range bij 100% laden van mijn Model S 60 is sinds de 7.0 upgrade gestegen van 292 km naar 303. Ben benieuwd waar deze 11 "extra" km vandaan komen... Iemand een idee? Gewoon de formule aangepast van 205 wh/km naar 198 wh/km? Op basis waarvan?
 
Ik heb sinds zondag V7 en reeds 700 km gereden ( merendeel snelweg) maar ik kan nog steeds niet auto-parkeren. Hij meld dat de calibratie nog bezig is. Iemand een idee hoe lang dit duurt?

Heb ondertussen ook al meer dan 1000km met V7 gereden. Ook merendeel snelweg, maar het was pas een halve dag na een reboot dat de melding 'kalibreren' verdwenen is, en ik autopark heb kunnen proberen.
 
vreemd, dacht dat deze functie enkel er voor zorgde dat je niet per abuis ergens naar toe zou sturen waar een obstakel is. Maw ZONDER AP te activeren moet je echt aan je stuur rukken om in de flank van je buur te rijden.

Ik twijfelde ook heel even want het was een vreemde ervaring.
Maar hij stuurt wel degelijk van de andere auto weg, zo lang er tenminste ruimte binnen de rijbaan is.

sca.png


- - - Updated - - -

Opmerkelijk: De typical range bij 100% laden van mijn Model S 60 is sinds de 7.0 upgrade gestegen van 292 km naar 303. Ben benieuwd waar deze 11 "extra" km vandaan komen... Iemand een idee? Gewoon de formule aangepast van 205 wh/km naar 198 wh/km? Op basis waarvan?

Torque sleep dacht ik.
Mijn typical range bij 90% is van 259 naar 274 gegaan.
Zegt nog niets over real life range :smile:
 
Gisteren in de file voor het eerst ervaren dat de Side Collision Avoidance automatisch opzij stuurde.
Bizar.

In Duitsland meegemaakt dat hij automatisch opzij wilde terwijl ik op de linkerstrook reed bij wegwerkzaamheden. Strook was aangegeven als 2,20 (itt meestal 2,00) meter, maar toch onaangenaam verrast dat hij naar rechts wilde (ongetwijfeld vanwege een iets naar rechts geplaatst stukje middenbermafscheiding) terwijl er rechts van mij een vrachtwagen reed!
Ik hoop dat dat in de toekomst beter wordt!
Voor de duidelijkheid: ik reed NIET op autosteer, zelfs niet op cruisecontrol....
 
Omdat ik dit toch wel beangstigend vind, blijf ik in zo'n geval op de vrachtwagenstrook (helemaal rechts) rijden.
Ik heb ook al gemerkt dat de wagen "bang" is van hoge betonnen "vangrails".
Maar als je niet gedronken hebt bewegen die normaal niet :wink:, wat niet gezegd kan worden van de rijdende vrachtwagen aan de andere kant van je wagen.
Dus liever wat dichter bij het beton dan dichter bij de vrachtwagen.
 
ik ga morgen in Urmond ook nog eens een range charge doen om te zien waar ik uitkom na de update. Heb momenteel nog 175 Km over en Urmond is 135 Km van bij mij thuis en toch zegt de "voorspelling" dat ik maar 4% zou over hebben bij aankomst?

Voorspelling begint altijd heeeeel conservatief.
Indien weer en terrein standaard zijn (niet te warm / koud / wind en vlak) en je ziet 40 km verschil dan zou je met 8% (40/5 bij 110/120 km/h) aan moeten komen.
Na een stukje rijden zie je dan die waarde snel aangegeven worden.
Ik ben wel eens vertrokken met voorspelling -12% en aangekomen met 5%, was even 10% maar was in Dld dus toch maar even 5% extra opgereden op het eind :smile:

Wel morgen nog eens de voorspelling en de kms vergelijken, want als je vannacht meer dan 40km range verliest wordt het toch nog spannend:biggrin:
 
Gisteren tijdens de druilige namiddag de AP geprobeerd in stadsomgeving, bij gebrek aan een lange rit. :frown:
Door de regen en weinig licht viel het op dat de wagen de baanmarkeringen niet zag.
Door het drukke verkeer echter volgt hij netjes de wagen voorop en blijft weg van zijdelingse obstakels.
Vooral bij stapvoets verkeer werkt de TACC en de autosteer voortreffelijk. Wel uitkijken dat de voorligger niet plots afdraait !:tongue:

Het automatisch parkeren lukt ook goed, zelfs op een helling. Dan doet hij het wel zeer voorzichtig.
 
Met 6.2 was het bijzonder moeilijk tot bijna onmogelijk om te rijden in de zone tussen acceleratie en regen. Er was nochtans een gebied waar je geen oranje en geen groen kon zien. Nu bij versie 7.0 is die sweetspot zonder probleem haalbaar en ideaal wanneer je extra zuinig wil rijden.

- - - Updated - - -

Beeld ik me dit in of is de ontvangst in de wagen na de upgrade beter dan voorheen? Mijn weg naar en van het werk bevat een ruim aantal zones met zeer slechte ontvangst. Na de upgrade kan ik bijna overal Internet radio luisteren.
 
Jan,
Ik ben afgelopen dinsdag in Leuven geweest en moet zeggen dat de internet verbinding de hele rit vrij goed was. Na de grens overgang naar België pakte de verbinding snel weer op. Op de terugweg bij Breda NL weer in duurde het 8km voordat ik weer internet had, ook vrij snel dus.
Ook het verbruik was bij lage en hoge snelheden beter dan eerder, maar dat was anderen ook al opgevallen