@ The Vehicle:
Je full charge is eerder (weet niet precies) rond de 55.000 Wh / 303 = 181,52. 176*181,52= 31,95. 55-31,95 = 23,05. 23,05/181,52 = 127km. Ligt al een stuk dichterbij. Ik heb begrepen dat airco/verwarming niet meegenomen wordt in het gebruik en dus voor een "missend" aantal kWh kunnen zorgen. Dat zal de rest verklaren.
Echter heb je 176km gereden op 31.100 Wh. Dat levert 176,7Wh per km op. 303*176,6 = 53.500Wh. Dan zou je dus zo'n 6,5 kWh buffer hebben op je totale 60 kWh batterij. Ik weet niet of dit enkel de brick protection is of ook nog een buffer om alsnog een laadpaal te vinden bij een plotselinge verandering in je situatie (omweg oid)
Hopelijk verklaart dit iets meer, al blijft het een beetje gissen mbt de bruikbare hoeveelheid energie in de batterij. Waar het op neer komt is dat je 60kWh batterij geen 60kWh kan leveren, omdat er een bescherming op zit om de batterij heel te houden. Helemaal leeg is namelijk vreselijk slecht voor een Lithium-ion batterij.