Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Firmware 7.0 - Belgium / Netherlands

This site may earn commission on affiliate links.
Ingestelde tacc snelheid doet er niet toe volgens mij, autosteer MOET aan staan, richtingaanwijzer aan (volledig doordrukken of inhouden tot je volledig van rijstrook bent gewijzigd), hand aan het stuur en even geduld..

Wellicht overbodig maar je moet AutoSteer en Lane Change aan hebben staan.
En de optie staat standaard uit, als je een nieuw profiel voor een andere bestuurder aanmaakt moet je hem voor die persoon ook aanzetten.
 
Ik vind de dynamic cruise control in de BMW ook niet heel fijn. Dit systeem heeft teveel moeite om de afstand tussen jouw auto en de voorligger constant te houden, met name op drukke tijden waarbij veel snelheidswijzigingen zijn (hard rijden - remmen - hard rijden - etc) Wat er dan al snel gebeurd is dat er steeds meer auto's op de rechterbaan een gat zien en dan snel naar links gaan. Gevolg is dat de DCC weer afstand vergroot en voordat je het weet zit je je helemaal achteraan. Zelfs met de kleinste afstand instelling en een motor met heel veel NM en PK. Ik ben dus erg benieuwd hoe dit in de Tesla is. Ik hoop op een wat vloeiender systeem dat beter anticipeert op de situatie. Binnenkort ga ik zelf ervaren (hoop ik) tijdens een testrit. Maar uiteraard ben ik wel benieuwd naar de ervaringen hier.

PS: in de BMW kun je schakelen naar een normale CC door de CC knop op het stuur even iets langer ingedrukt te houden.
 
We waren met versie 7 toch teleurgesteld dat we de datum op het scherm kwijt waren? Nou, die zijn we dus niet kwijt! Gisteren stond in het icoontje van de agenda het getal 31, zoals we gewend zijn, maar vandaag staat er toch echt een '1' in het icoontje! Vind ik toch wel weer aardig gevonden van Tesla over efficient schermgebruik... :biggrin:
 
Gisteren van Tervuren naar Beveren waas gereden , in het heengaan had de Tesla last van de zeer laaghangende zon en kon de auto steering soms niet gebruikt worden .
In het terugrijden ca 60 km geheel op auto pilot gereden op autosnelweg, zelfs op verkeerswisselaars geen problemen gehad ( enkel éénmaal de snelheid moeten aanpassen ). Ook een 2 km file gehad , is dan "zalig" om aan te schuiven op geheel auto pilot . Wagen is ook mijn inziens zuiniger geworden . Ook gisteren eerste keer automatisch geparkeerd . Beter kan ik het zelf niet :wink:. Ben echt onder de indruk van deze vernieuwing .
 
Life, the Universe and Everything

Er is een nieuwe easter egg gevonden in the US.. De naam van je auto veranderen in het getal 42.. Is leuk - typisch Musk..

Life, the Universe and Everything


IMG_1790.JPG
 
Dit zal Tesla na de perikelen van de laatste weken wel deugd doen : http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/videozone/nieuws/buitenland/1.2484207

Dat filmpje mogen ze dan bij autovisie dan maar eens gaan bekijken (met name de hoofdredacteur). Die verklaarde doodleuk dat de introductie van auto-steer (ik noem het opzettelijk niet auto-pilot want dat is het (nog) niet) een reclame/media middel was en dat de 3 grote D-merken (merc, audi, BMW) het al langer hebben.
O ja?! Vanaf welke prijsklasse is dat dan? Werken die dan wel goed aangezien er doodleuk werd verklaard dat het Tesla systeem niet foutloos werkt…
Waarom wordt er dan niet in hetzelfde item gemeld dat het om een 1e fase gaat op weg naar een autonoom systeem waarvoor mega (lees: giga) veel informatie moet worden verzameld. Iets waaraan de 3 grote merken nooit constructief aan zijn begonnen….
Hij mocht zeker van zijn baas geen lease Tesla rijden

Gelijk maar abonnementje opgezegd, wat een kortzichtig (slechte journalistiek) item is dat zeg! :cursing:
Duidelijk zo'n angsthaas die bang is voor verandering aan zijn heilig huisje (in dit geval zijn garage). Wellicht dat Tesla ook geen reclame wil maken (dus ook geen advertenties ambieert in zijn blaadje) speelt wellicht ook een rol.
Kritisch zijn mag (ben daar zelf zelfs groot voorstander van zoals hier te lezen is) maar vertel dan wel het volledige verhaal en verklaar geen halve waarheid.

die is toch al weer enkele weken oud!

Was mij ook niet bekend en zover ik kan nagaan niet hier aan de orde geweest. Dus Thx!
 
Last edited:
@ The Vehicle:
Je full charge is eerder (weet niet precies) rond de 55.000 Wh / 303 = 181,52. 176*181,52= 31,95. 55-31,95 = 23,05. 23,05/181,52 = 127km. Ligt al een stuk dichterbij. Ik heb begrepen dat airco/verwarming niet meegenomen wordt in het gebruik en dus voor een "missend" aantal kWh kunnen zorgen. Dat zal de rest verklaren.

Echter heb je 176km gereden op 31.100 Wh. Dat levert 176,7Wh per km op. 303*176,6 = 53.500Wh. Dan zou je dus zo'n 6,5 kWh buffer hebben op je totale 60 kWh batterij. Ik weet niet of dit enkel de brick protection is of ook nog een buffer om alsnog een laadpaal te vinden bij een plotselinge verandering in je situatie (omweg oid)

Hopelijk verklaart dit iets meer, al blijft het een beetje gissen mbt de bruikbare hoeveelheid energie in de batterij. Waar het op neer komt is dat je 60kWh batterij geen 60kWh kan leveren, omdat er een bescherming op zit om de batterij heel te houden. Helemaal leeg is namelijk vreselijk slecht voor een Lithium-ion batterij.

Dank voor de toelichting! Verbaas me er wel over dat Tesla hier zo weinig transparant over is. Maak gewoon inzichtelijk hoe e.e.a. is opgebouwd en wat de effecten van airco/ verwarming etc zijn. Dan krijgt de rijder nog beter gevoel bij het verbruik van zijn auto en dat zal helpen de range anxiety (voor zover nog aanwezig...) weg te nemen.
 
Klopt het dat sinds 7.0 ook de linkerspiegel kantelt (mits mirror auto tilt ingesteld natuurlijk) bij achteruit rijden? Volgens mij kantelde in het verleden alleen mijn rechterspiegel. Links hoeft voor mij niet (sterker nog: liever niet, dan kan ik bij fileparkeren het achteropkomende/ passerende verkeer beter zien). Weet iemand of je de auto tilt per spiegel kunt instellen (en indien ja: hoe)?
 
Klopt het dat sinds 7.0 ook de linkerspiegel kantelt (mits mirror auto tilt ingesteld natuurlijk) bij achteruit rijden? Volgens mij kantelde in het verleden alleen mijn rechterspiegel. Links hoeft voor mij niet (sterker nog: liever niet, dan kan ik bij fileparkeren het achteropkomende/ passerende verkeer beter zien). Weet iemand of je de auto tilt per spiegel kunt instellen (en indien ja: hoe)?

Is altijd zo geweest. Eerst in achteruit zetten en dan de beide spiegels instellen zoals je wenst. Het is echter een goed idee om maar 1 van de 2 spiegels te laten tilten om de reden die je aanhaalt.
 
Je kan het per spiegel zelf instellen: auto in de achteruit zetten, beide spiegels zo stellen als je ze wilt en opslaan in je gebruikersprofiel.

Gelukkig is het individueel te regelen, want ik parkeer bij mij voor de deur file aan de linkerkant...dus ik wil juist (ook) de linkerspiegel naar benden. Maar als je hem precies goed zet, dan zie je wel je achterband als richtpunt én weer niet te ver naar beneden zodat je ook aankomend verkeer nog ziet

- - - Updated - - -

Sinds update 7.0 heb ik (ook) last van overspannen gordel alarmen op de achterbank. Het autostoeltje van mijn oudste (romer booster kidfix met isofix) heeft het 2 jaar zonder problemen gedaan en opeens na de update geeft hij een melding dat de gordel niet vast zit (wat ook de bedoeling is) als er niemand in zit. Bijzonder irritant, vooral in de stad blijft hij meldingen geven en daarmee vallen de navigatie aanwijzingen helemaal weg. Enige oplossing is stoppen en de gordel vastdoen. Ik heb al wel eerdere verhalen van mensen hierover gelezen, maar nog niet in relatie tot de 7.0 update. Bij Tesla geven ze ook aan dat het hier niet mee te maken heeft, maar dat misschien mijn bank wat is doorgezakt en de sensoren daardoor net wel reageren op het gewicht van stoeltje, terwijl ze dat daarvoor niet deden. Zou kunnen natuurlijk, maar ik vind het wel heel toevallig dat er in de update 7.0 een verandering is van de manier waarop losse gordels worden gemeld en dat ik ook precies vanaf dat moment last heb van foutieve meldingen voor de kinderstoel, maar dat e.e.a. niks met elkaar te maken zou hebben....Nog meer mensen die hier last va hebben?