Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Firmware 7.1

This site may earn commission on affiliate links.
Niet meer. sinds vorige maand ook de good old Beatles via Spotify !
En het is zeker vollediger - ook Nederlanders. Maar goed - ging mij om de snelheid -;)

Ja, zag ik ook net : als je "Play Beatles" zegt en dan ook Albums klikt, dan is het volledige répertoire inderdaad daar.

Maar als je "Play Help by the Beatles" zegt, geeft ie een waslijst van allerhande versies behalve het origineel. Vreemd neen?
 
Hier ook gearriveerd. Zo maar installeren. Trouwens, ben ook vooral benieuwd naar 'auto wiper logic improved'. Dus straks hoef ik eindelijk niet meer manual te wipen in de regen?[emoji3]

Ohhh, ik hoop zo dat die wiper nu wat sneller gaat reageren inderdaad. Daarmee zou één van m'n 3 MS frustraties (navi, wipers, stoelen) opgelost zijn!
 
Wat ik het meest praktisch vind van de update is optie op 'unlock on park OFF' en homelink 'reset location'.
Soms moet je even stoppen om ergens op te wachten, waarbij je niet wilt dat er iemand instapt (vooral als mijn vrouw in de avond iemand oppikt bijv.) en dat je de garagedeur popup precies goed kan instellen voor activatie.
Spotify is ook een verademing. Geen gehannes meer met iphone en audio via bluetooth [emoji16]
 
Vanmorgen de update geïnstalleerd en vandaag al heerlijk kunnen genieten van mijn eigen Spotify playlists!!! Met gemak je eigen account (of een Premium account van Tesla) instellen en genieten maar!
Ik ben trots en blij dat ik Tesla mag rijden. Ben echt een gadgetfreak en houd van dit soort snufjes! Ga zo door Tesla.
BTW iemand die zijn new generation wil ruilen met de mijne ;)) ?? Ik wil die geweldige AutoPilot opties! Summon is het summum!!
 
Hier ook gearriveerd. Zo maar installeren. Trouwens, ben ook vooral benieuwd naar 'auto wiper logic improved'. Dus straks hoef ik eindelijk niet meer manual te wipen in de regen?[emoji3]


Hoe zie je dat er een update klaar staat? Op het scherm komt er dan toch een geel icoontje ergens te staan? hm..geen icoontje hier...grr..geduld!
Verder heb ik in de android app ook de software update notification aanstaan, dan neem ik aan dat deze 7.1 update ook op de telefoon een notificatie triggered?
 
Net 7.1 aan een eerste test onderworpen. Spotify is geweldig. Voice control lijkt beter geworden te zijn. In ieder geval kon ik met voice control heel makkelijk nummers en albums laten selecteren. Waar ik benieuwd naar ben is welke bitrate spotify in de Tesla heeft.

Autopilot is echt sterk verbeterd. Bochten gaan veel soepeler en de auto blijft veel rustiger in het midden van de baan. Heerlijk om meteen de juiste snelheid aan te kunnen zetten als je een weg op rijdt. De restrictie heb ik niets van gemerkt. 95 km/u op een 80 km/u weg was gewoon mogelijk op autopilot. Ook een bocht meegemaakt waar de snelheid automatisch verminderd werd om de bocht comfortabel te kunnen nemen.

Achteruit inparkeren werkt goed. Niet erg snel, althans niet bij mij voor de deur. Hij had eerst niet door dat er een gemeen stenen randje loopt. Voet klaar op de rem natuurlijk, maar de auto was mij voor. Hij gaat dan keurig weer vooruit om hem vervolgens exact neer te zetten waar ik hem zelf ook altijd zet. De P werd trouwens ook zichtbaar op een plek waar absoluut geen parkeerplaats is. Wel een brede sloot.....

Wel merk ik ineens dat het laadklepje nu niet meer open te maken is vanaf de middenconsole. Reageert gelukkig nog wel op de fob. Morgen eens een harde reset, misschien helpt dat.