Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Firmware 7.1

This site may earn commission on affiliate links.
Bij mij geen update......
accu is vol en auto heeft WiFi maar ik krijg geen teken dat de update naar 7.1 beschikbaar is.
moet je gewoon wachten tot Elon zegt dat je aan de beurt bent of kun je zelf iets doen om de update op te halen?
 
Rustig wachten...

Overigens is het opvallend dat de rollout nu veel sneller gebeurd dan voorheen.
Vroeger kon het weken duren voordat iedereen de nieuwste versie had. Het gebeurde wel eens dat iemand al opnieuw een nieuwe patch had voor de nieuwe versie, terwijl anderen nog op een vorige versie zaten.
 
Last edited:
Bij mij geen update......
accu is vol en auto heeft WiFi maar ik krijg geen teken dat de update naar 7.1 beschikbaar is.
moet je gewoon wachten tot Elon zegt dat je aan de beurt bent of kun je zelf iets doen om de update op te halen?

Hier ook nog niet hoor. De update komt vanzelf.

Mensen zijn al sinds het begin bezig geweest om te proberen te achterhalen hoe de uitrol nu precies gaat (op VIN nummer, locatie, wel / geen wifi, aantal SuC bezoeken, stand van de maan) maar we weten het gewoon niet. Hij komt er aan, het kan alleen even duren (en ja:het duurt mij ook te lang).
 
Enige verbeteringen aan de Navi? Kaart updates hiervoor ??
Voor zover ik weet gaan kaartupdates los van de software update. Maar er zitten wel een paar verbeteringen in de navi, vooral op het gebied van de trip planner. Zo probeert hij niet meer dan die 5 minuten supercharge stops te doen en probeert hij veel meer superchargers te pakken die op de route liggen. Dat waren wel de 2 grootste ergernissen met de trip planner volgens mij.
 
Update gekregen.

Laatste watjes voor een range charge lijken ineens heeeel trag te gaan, al bij 20 km voor einde naar 4A en in 10 min 1 km erbij, 100pct ga ik niet meer zien vanmiddag en blijf op -10km tov gisteren (90pct omgerekend naar 100pct, tevens tov vorige 100pct). benieuwd of anderen iets dergelijks zien.
 
Update gekregen.

Laatste watjes voor een range charge lijken ineens heeeel trag te gaan, al bij 20 km voor einde naar 4A en in 10 min 1 km erbij, 100pct ga ik niet meer zien vanmiddag en blijf op -10km tov gisteren (90pct omgerekend naar 100pct, tevens tov vorige 100pct). benieuwd of anderen iets dergelijks zien.

Dat is altijd zo geweest (zelfs al in V5).... Op het moment dat je 100% hebt geladen, gaat het Battery management aan de slag, om je pack te balanceren. Dat kan zo maar een uur duren. Ze ziet dan geen kilometers er meer bijkomen, maar wel nog een paar Ampere stroom er doorheen lopen. Mijn ervaring is dat je dan OF 7 km kunt rijden zonder dat er iets afgaat, of dat je de volgende keer weer meer hebt. En, om het helemaal leuk te maken - soms is dat pas na drie keer zo. Ik heb ook al gelezen dat het BMS al aanslaat op 93% lading, maar pas bij 100% is het zichtbaar.