Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Firmware 7.1

This site may earn commission on affiliate links.
De meeste Tesla-rijders die de bezetting van SuC's willen weten omdat ze er naar onderweg zijn, willen eigenlijk weten wat de GEPLANDE bezetting zal zijn op het moment dat zij bij de betreffende SuC (of nog erger, SuC's) arriveren. En dat is heel iets anders dan de bezetting op het moment als de navigatie wordt ingetoetst. Als Tesla de bezetting van de SuC's op het moment van activeren navigatie zou weergeven, is dat behoorlijk nutteloze info. Want in de meeste gevallen zal het meer dan een uur duren voordat men arriveert, en dan zal de bezetting dus compleet anders kunnen zijn... :rolleyes:
 
Gaat nooit werken jongens. Te veel variabelen, te veel mogelijke marges, de tripplanner weet niet of ik of de anderen onderweg naar de Supercharger wat extra snel zullen gaan rijden, per ongeluk verkeerd rijd, nog even een plasstop doe, of diegenen die nu staan te laden hem nog x minuten aan de supercharger laten staan om nog wat te eten terwijl de auto wellicht al vol is, of dat ze misschien eerder weg gaan terwijl hij nog lang niet vol is, wellicht ontstaan er files op weg naar de SC, etc etc....
Verkeersstromen kan je in grote lijn enigszins voorspellen, maar op dit microniveau met de door jullie verwachte nauwkeurigheid....
 
Rustig wachten...

Overigens is het opvallend dat de rollout nu veel sneller gebeurd dan voorheen.
Vroeger kon het weken duren voordat iedereen de nieuwste versie had. Het gebeurde wel eens dat iemand al opnieuw een nieuwe patch had voor de nieuwe versie, terwijl anderen nog op een vorige versie zaten.

Heb ook de indruk dat de rollout veel sneller gaat in vergelijking met eerdere updates.

Of ik ben toevallig mee snel aal de beurt...
 
Dus..... Zoals ook verwacht wordt, van alle Tesla onderweg naar die SuC wordt de aankomsttijd berekend, de SoC, de hoeveelheid die nodig is voor het volgende traject, je eigen gegevens en zo komt het allemaal goed. En ja, bij aankomst knop zodat hij zelf op de gunstigste plaats parkeert.
Om dan een ICE te vinden die zich er geparkeerd heeft en waar Tesla uiteraard geen rekening mee kan houden :)
 
Gaat nooit werken jongens. Te veel variabelen, te veel mogelijke marges, de tripplanner weet niet of ik of de anderen onderweg naar de Supercharger wat extra snel zullen gaan rijden, per ongeluk verkeerd rijd, nog even een plasstop doe, of diegenen die nu staan te laden hem nog x minuten aan de supercharger laten staan om nog wat te eten terwijl de auto wellicht al vol is, of dat ze misschien eerder weg gaan terwijl hij nog lang niet vol is, wellicht ontstaan er files op weg naar de SC, etc etc....
Verkeersstromen kan je in grote lijn enigszins voorspellen, maar op dit microniveau met de door jullie verwachte nauwkeurigheid....

Hoezo? De plek waar je je bevind tov de SuC wordt toch continue geüpdate? Ik verwacht dat een hele goede prognose mogelijk moet zijn in de toekomst. Ondanks dat er ook auto's zullen komen laden die de SuC niet in de navigatie hebben staan als bestemming.
 
Er is een nieuwe versie van de iOS app 2.7.
Wijzigingen:
- Summon Model S
- Open Home-Link garage (US vehicles only)

Net geïnstalleerd en bij de notifications staan nu 3 entries voor Summon.
Verder zie ik echter geen verschil met de vorige app. Alleen ik heb 7.1 nog niet op mijn auto.

Kan iemand met 7.1 al eens kijken wat er aan de app is aangepast, en of op deze manier Summon al dan niet werkt.
 
Hoezo? De plek waar je je bevind tov de SuC wordt toch continue geüpdate? Ik verwacht dat een hele goede prognose mogelijk moet zijn in de toekomst. Ondanks dat er ook auto's zullen komen laden die de SuC niet in de navigatie hebben staan als bestemming.
En er zullen ook auto's NIET komen die toevallig de SuC hebben gekozen als bestemming...
Ik bedoel, ik verwacht er ook niet zoveel van, de geplande bezetting of nog beter, 'slimme' of interactieve planning van SuC's... het lijkt allemaal geweldig, maar het betreft inderdaad planning op micro-niveau zonder dat er al te veel variabelen bekend zijn.
Aan de andere kant, op dit moment zit er geen enkele informatieverstrekking, planning en sturing van Tesla op, en is het met de bezetting in het algemeen nog behoorlijk laag en dus beschikbaar. Met een beetje trekken en duwen vanuit een app zoals we dat verwachten, lijkt de kans dat het slechter wordt dan nu heel klein.
 
Elon tijdens een Q&A over release 7.1 right now:

"The car will communicate with your phone and automatically find you, charging along the journey. I may be optimistic on that, but I think we can do this in two years.

It's quite profund, even though its' a baby step."

Moeten ze toch overal die snakecharger installeren lijkt me.

LiveBlog: Tesla Model S, Model X Software Update 7.1 | Transport Evolved

Edit:

"Question: with autopilot, will we now see the 'robotic snake charger"?

Musk: Yes, but we'll make it look better ;)
Eventually, the car will need to automatically charge, so you'll need an automated system to charge long-distance trip. "
 
Gaat nooit werken jongens. Te veel variabelen, te veel mogelijke marges, de tripplanner weet niet of ik of de anderen onderweg naar de Supercharger wat extra snel zullen gaan rijden, per ongeluk verkeerd rijd, nog even een plasstop doe, of diegenen die nu staan te laden hem nog x minuten aan de supercharger laten staan om nog wat te eten terwijl de auto wellicht al vol is, of dat ze misschien eerder weg gaan terwijl hij nog lang niet vol is, wellicht ontstaan er files op weg naar de SC, etc etc....
Verkeersstromen kan je in grote lijn enigszins voorspellen, maar op dit microniveau met de door jullie verwachte nauwkeurigheid....

Als iemand verwacht dat het 100% correct zal zijn, dan zullen de verwachtingen inderdaad niet ingelost worden.

Maar bij benadering kan men voldoende nauwkeurig voorspellen wat de belasting zal zijn. Bij iteratie zal de voorspelling ook steeds beter worden naarmate je korter bij de SuC komt.