Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Firmware 7.1

This site may earn commission on affiliate links.
De nieuwe update heeft toch weer wat kleine verbeteringen. Zo remt hij bij mij nu niet ineens meer af zodra ik Knooppunt Azelo oprijdt hier. Dat was wel een beetje irritant: zat er niemand voor je, maar ging de Tesla toch ineens afremmen. Ik heb nooit getest tot hoe langzaam de auto zou afremmen, ik nam het altijd zelf maar over. Voor het verkeer achter me is het ook onprettig als ineens mijn remlichten aan gaan, terwijl er niks aan de hand lijkt te zijn.


Nu Summon een keer gaan testen :)

Na een tijdje gaan ook de alarmlichten aan en stopt de auto helemaal. Tenminste als het dezelfde failure mode is als bij de 'Hold the Wheel' waarschuwing.
 
De nieuwe update heeft toch weer wat kleine verbeteringen. Zo remt hij bij mij nu niet ineens meer af zodra ik Knooppunt Azelo oprijdt hier. Dat was wel een beetje irritant: zat er niemand voor je, maar ging de Tesla toch ineens afremmen. Ik heb nooit getest tot hoe langzaam de auto zou afremmen, ik nam het altijd zelf maar over. Voor het verkeer achter me is het ook onprettig als ineens mijn remlichten aan gaan, terwijl er niks aan de hand lijkt te zijn.


Nu Summon een keer gaan testen :)

Ik zie je al staan... Bij de afrit Azelo met een fob + telefoon om de Tesla te summonnen om de afslag te nemen! :biggrin:
 
Heel simpel... ik krijg het bericht dat summon in deze regio niet beschikbaar is.
Ofwel de auto heeft de voorziening, maar zodra ik de grens over rij werkt het niet meer.

Dit dus:

IMG_9911.JPG


Gemaakt in een Nederlandse Tesla geparkeerd in Kallo (Antwerpen)
 
Dit zijn toch niet de eerste voortekenen van een Bexit?

Het is voor mij in elk geval teken dat we meer Europa nodig hebben en zeker niet minder. Het is toch belachelijk dat een goedkeuring gegeven door een gerenomeerd instituut in Nederland bij ons in België nog eens over moet gedaan worden. Wat kost dit soort van inefficiënties aan Tesla en aan de belasting betalende burger? Dezelfde soort van onzin bestaat voor de goedkeuring van een heleboel apparatuur. Een EC label zou mijns inziens moeten volstaan.
 
Straf, is er dan al iemand met een Belgische Tesla in Nederland geweest om te zien of het daar wel werkt?

Nee het werkt niet in Nederland, want ik heb mijn Tesla in Belgie gekocht en ben inmiddels verhuisd naar Nederland, hij staat nu wel op Nederlandse nummerplaat maar blijkbaar staat hij bij Tesla nog geregistreerd als " Belgische " Tesla want ik heb geen summon en hij heeft nochtans hier op mijn oprit in Nederland zijn update gehad, maar kreeg dus gewoon bericht dat het in mijn regio (Belgie) niet beschikbaar is. De regio is dus niet afhankelijk van waar je op dat moment je bevind maar van de regio waar jouw VIN-nummer geregistreerd staat
 
Nee het werkt niet in Nederland, want ik heb mijn Tesla in Belgie gekocht en ben inmiddels verhuisd naar Nederland, hij staat nu wel op Nederlandse nummerplaat maar blijkbaar staat hij bij Tesla nog geregistreerd als " Belgische " Tesla want ik heb geen summon en hij heeft nochtans hier op mijn oprit in Nederland zijn update gehad, maar kreeg dus gewoon bericht dat het in mijn regio (Belgie) niet beschikbaar is. De regio is dus niet afhankelijk van waar je op dat moment je bevind maar van de regio waar jouw VIN-nummer geregistreerd staat

Ik heb nog een Nederlandse 70D MET SUMMON te koop per half Maart! :biggrin:

(in overleg te leveren in de periode tot "midden zomer", het moment dat de X komt...)
 
Last edited:
Het is voor mij in elk geval teken dat we meer Europa nodig hebben en zeker niet minder. Het is toch belachelijk dat een goedkeuring gegeven door een gerenomeerd instituut in Nederland bij ons in België nog eens over moet gedaan worden. Wat kost dit soort van inefficiënties aan Tesla en aan de belasting betalende burger? Dezelfde soort van onzin bestaat voor de goedkeuring van een heleboel apparatuur. Een EC label zou mijns inziens moeten volstaan.
Aan de andere kant bizar dat we na zoveel jaren EU dit soort zaken waar de EU juist haar nut kan bewijzen niet geregeld krijgen.
 
Aan de andere kant bizar dat we na zoveel jaren EU dit soort zaken waar de EU juist haar nut kan bewijzen niet geregeld krijgen.

Dat is het spijtige aan de huidige structuur van de EU, eigenlijk staan we daarin nergens, aangezien alle europese regels toch nog door de nationale parlementen goedgekeurd moeten worden. En in Belgie meestal ook nog eens door de regionale parlementen :)
 
Na aflevering van mijn nieuwe auto viel mij op dat de trip meter in mijn dashboard nu niet meer bij elke nieuwe rit weer op 0 begint.
Bij de vorige was dat wel zo. Iemand dezelfde ervaring ?
p.s. Na elke charging gaat de onderste tripmeter wel op 0
 
Dat is het spijtige aan de huidige structuur van de EU, eigenlijk staan we daarin nergens, aangezien alle europese regels toch nog door de nationale parlementen goedgekeurd moeten worden. En in Belgie meestal ook nog eens door de regionale parlementen :)
Dat klopt niet, EU landen moeten EU-richtlijnen binnen 2 jaar na Eu goedkeuring in de binnenlandse wetten verwerken. Daar is niets vrijwilligs aan.
Wel kan een land strengere eigen wetten maken, België zou bijvoorbeeld kunnen eisen dat een auto nooit zonder bestuurder (in de auto) mag kunnen rijden.