Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Firmware 7.1

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag eerste langere rit sinds laatste update naar 2.12.126, en meteen twee 'features' ontdekt:
- op enkele straten van de plaats van bestemming kwam de navigatiestem in een loop terecht (te-te-te-te-te-te-te-te) maar de navigatie zelf bleef gelukkig wel werken.
- de cruise control (classic) viel uit en reageerde niet meer op het pookje. Aan/uit van het lichtje op het pookje (en de grijze pijl in de snelheidsmeter) deden het wel, rest niet. Hij viel nogal op een lullig moment uit, nl. net toen ik iemand had ingehaald en terug naar rechts ging... Ging dus vol in de regen voor de neus van die bestuurder, die zal wel geschrokken zijn...
Reset van beide schermen tijdens het rijden bracht geen soelaas helaas. Dadelijk op volgende rit maar eens kijken of het weer terug werkt. Iemand dit ook al eerder meegemaakt?

Verder zie ik dat de remlichten niet meer gaan branden als je op de snelweg gas los laat maar wel de voet iets op het gas houdt (een paar mm ingetrapt zeg maar). De rem/stoplichten gaan bij mij (classic) pas aan bij voet volledig van het pedaal. Ik heb het getest bij 180km/h (ja terugkomend op de A40 voorbij Moers - fijne supercharger trouwens - in D). Daar ben ik wel blij mee.

Edit: na overleg met Tesla service een harde(re) reset uitgevoerd (scrollwieltjes ingedrukt houden in P met rem ingedrukt totdat Tesla logo verschijnt) en toen deed de cruise control het weer...
 
Last edited:
Net upgrade naar 2.13.77 uitgevoerd. Release notes spreekt over aanpassingen Summon. Heb Summon getest en werkt bij mij perfect. Erg lachen om de auto driftig sturend door je rechte oprit heen en weer te zien rijden (inclusief melding op dashboard dat de 'bestuur' z'n riem moet om doen).
RN.png


Sorry voor de slechte foto kwaliteit...
 
Dat is natuurlijk balen. Ik weet niet waar je woont (dat staat nog niet in je sig), maar als dat België is, mis je eigenlijk niet zoveel. De befaamde 'summon'-functie is hier immers nog niet goedgekeurd en werkt helaas ook niet.
 
Dat is natuurlijk balen. Ik weet niet waar je woont (dat staat nog niet in je sig), maar als dat België is, mis je eigenlijk niet zoveel. De befaamde 'summon'-functie is hier immers nog niet goedgekeurd en werkt helaas ook niet.

Nederland, wat ik vooral vreemd vind is dat ik voorheen altijd een uur nadat mijn collega een update kreeg, ik ook een melding ontving. Sinds half december is dat niet meer zo en heb ik geen een melding meer ontvangen voor een update. Mijn collega wel een aantal.
Al van alles geprobeerd, reset beide schermen, wifi aan, wifi uit. De updates gaan in batches begreep ik. SeC zei vorige week dat ik nog een week moest afwachten voordat zij verder konden kijken.

Enfin, op zich "geruststellend" dat ik niet de enige ben, haha.
 

Editor's note: A previous version of this article mistakenly said Tesla executive JB Straubel's KentPresents interview occurred this month. But the actual interview took place in August, 2015. The article has been adjusted to reflect the implications of the timing of this interview. The author regrets the error.

http://www.fool.com/investing/gener...rs-inc-big-software-coming-in-a-few-week.aspx

Met andere woorden, Autopilot
 
Nederland, wat ik vooral vreemd vind is dat ik voorheen altijd een uur nadat mijn collega een update kreeg, ik ook een melding ontving. Sinds half december is dat niet meer zo en heb ik geen een melding meer ontvangen voor een update. Mijn collega wel een aantal.
Al van alles geprobeerd, reset beide schermen, wifi aan, wifi uit. De updates gaan in batches begreep ik. SeC zei vorige week dat ik nog een week moest afwachten voordat zij verder konden kijken.

Enfin, op zich "geruststellend" dat ik niet de enige ben, haha.

Bij mij bleek destijds een minder wordende 12volt accu er voor te zorgen dat er geen updates meer doorkwamen.
Mocht je nog een oude 12volt accu hebben zou dit het probleem kunnen zijn.
 
Ook ik moet nog even wachten op de sumon update. Aflevering 1 maart met ook 2.11.54.
Verwacht er echter niet veel van gezien de nog beperkte mogelijkheden. Maar toch wel nieuwsgierig :rolleyes:
Hoe kan dit nou René? Gisteren was ik bij Tesla in A'dam en demonstreerde Tesla mij met jouw oude auto alle summon functies. Updates uitsluitend over the air ontvangen.