Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Firmware 8.0

This site may earn commission on affiliate links.
Vraag me af of ze het risico durven nemen om morgen iedereen te updaten.

Door de aankondiging in de pers kijken we natuurlijk morgen allemaal uit naar een update. Het zal morgen in Aartselaar wel bijzonder druk worden als de updates uitblijven behalve bij een SEC :)

Wel het tijdsverschil van 9 uur in de gaten houden. Hopelijk hebben ze genoeg nespresso. Anders wellicht een sluisje maken waar iedereen heel langzaam doorrijdt om de geocodes uit te wisselen ;)
 
*sugar*, that's definitely a possibility. In fact, you're almost certainly correct, since we know for a fact that the car is downloading map tiles, since you can observe that occurring. I guess I hadn't thought about how that means they can't abstract the labeling away, which means you can't control label rotation. Damn.

The real question is if the existing hardware can support SVG/vector map storage and rendering, which, maybe? It might not be a hardware limitation, versus it being an artifact of the times: in 2012, I don't know if GMaps was allowing 3rd parties to use the more advanced vector mapping. But realistically, the whole mapping product is a unique hybrid and who knows how the hell it's implemented.
My Asus TF700 tablet running the Tegra3 chipset seemed to do fine with this when using Google Maps way back when. Is that a valid data point for this discussion?
 
Het zou me ook niet verbazen dat het toch weer iets later wordt ivm de security fix die opeens nog in 7.1 gedrukt werd. Grote kans dat die ook in 8.0 moet en dat moet dan allemaal weer extra door QA en tests e.d. heen. Elon hield al een voorbehoud voor onvoorziene zaken, dit leek me wel zo'n gevalletje. We'll see, maar ik denk dat ik morgenavond nog steeds zit te wachten..
 
Is it midnight in Eastern Europe yet ? Maybe we can follow 8.0 around the world like Santa's sleigh
SantaTracker5.jpg
 
ik ben er vanochtend al geweest and no update so far
Dan was je sowieso te vroeg. Je hebt al te maken met een tijdsverschil van 9 uur. Daarnaast wordt een dergelijke grote uitrol gefaseerd gedaan, waarbij er voldoende it support achter de hand is. Eerst de eerste 100, Dan 1000 etc. Dus ik verwacht hem niet voor kantoortijd westkust VS.
Vorige grote updates kwamen bij mij meestal pas in de avond binnen.