TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Flexibele oplossing voor laadinfrastructuur

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by PGMyst, Aug 12, 2018.

1. PGMyst

PGMyst Member

Voor een project van 22 energiezuinige woningen met gemeenschappelijke ondergrondse garage in België ben ik op zoek naar een schaalbare oplossing voor het laden van elektrische wagens. Enkele belangrijke punten waar de infrastructuur aan zou moeten voldoen:

1. schaalbaar

Starten met 5 laadpunten binnen, 1 buiten en gaandeweg uitbreiden) of een economische oplossing waarbij alle plaatsen van in het begin kunnen voorzien worden van een laadpunt.
    In totaal betreft het 38 ondergrondse parkeerplaatsen.

2. toegankelijk voor alle elektrische wagens

3. eenvoudige administratie

-> ofwel rechtstreeks op de teller van de huurder
    -> ofwel via een verrekening
    -> laadpunt buiten met de mogelijkheid voor de uitbater hier wat winst op te maken

4. fraudebestendig
    Geen mogelijkheid dat iemand zijn/haar wagen zal opladen op kosten van iemand anders

5. belasting net
    Het systeem zou de mogelijkheid moeten hebben de piekmomenten uit te vlakken in het geval dat alle wagens staan te laden.

Heeft er hier iemand ervaring met dergelijke systemen?

Alvast bedankt!

ps: Ik vond niet direct een draadje waarin dit thuishoorde. Als ik er overheen gekeken heb hoor ik dat graag.

2. Basvdpoel

Basvdpoel Member

Flow charging heeft de laadoplossing voor de Efteling gemaakt. Die doen ook particulieren. Kan me herinneren dat Fully charges hier ook een aflevering over heeft gemaakt..

• Like x 1
  3. S-19910

S-19910 Driving Model-S #19910

als ik het goed heb, kan je die hardware ook kopen bij Michael Stegen , aka @Fuzzylogic. Maar installatie doet hij niet, aan je lokale elektricien te vragen.

• Like x 1
  4. Ton S90D

Ton S90D Member

#4 Ton S90D, Aug 12, 2018
    Last edited: Aug 12, 2018
    • Like x 1
  5. wooter

wooter Member

• Like x 1
  6. PGMyst

PGMyst Member

Dankjewel voor de goede tips!

Share This Page

• About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC