Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Flitspalen in de Tesla Navigatie

This site may earn commission on affiliate links.
Een jaar geleden had ik een afspraak om 10u op een 100km rijden van thuis op een zondagochtend. Ik had me hopeloos verslapen en probeerde dan maar aan 150 km/u op autopilot het gat dicht te rijden. Ik kwam net op tijd aan, maar de vergadering startte pas 10 minuten later omdat niet iedereen er was...

Na afloop reed ik aan normale snelheden terug, en de terugweg op 100km kostte me op die rustige zondagochtend 9 minuten langer.

Het is me de moeite niet meer waard.
 
In Frankrijk en Duitsland zullen ze ook niet worden vermeld denk ik. Daar mag het ook niet.
in Frankrijk mag de plaats enkel bij benadering vermeld worden.

Bij Waze krijg je dan de melding dat je de zone binnenrijdt, en later wanneer je de zone weer uitrijdt.



Verder heb ik er weinig aan, omdat ik (intussen :oops:) de max. snelheid respecteer.
Ik merk op de baan trouwens op, dat te snel rijden steeds minder sociaal aanvaard wordt.
 
  • Like
Reactions: Frank C
Een hogere pakkans heeft een direct gevolg op de gereden snelheid. Een lagere gemiddelde snelheid op een stuk snelweg heeft een positief effect op het (brandstof) verbruik en het aantal (dodelijke) verkeersslachtoffers.
Het publiceren en op de radio omroepen van mobiele snelheidscontroles verlaagt de pakkans en zou je wel eens onethisch kunnen noemen. Niet vreemd dus dat sommige landen dit verbieden
 
in Frankrijk mag de plaats enkel bij benadering vermeld worden.

Bij Waze krijg je dan de melding dat je de zone binnenrijdt, en later wanneer je de zone weer uitrijdt.



Verder heb ik er weinig aan, omdat ik (intussen :oops:) de max. snelheid respecteer.
Ik merk op de baan trouwens op, dat te snel rijden steeds minder sociaal aanvaard wordt.
Laat me maar zwijgen......:cool:
 
  • Funny
Reactions: S-19910
Het publiceren en op de radio omroepen van mobiele snelheidscontroles verlaagt de pakkans en zou je wel eens onethisch kunnen noemen. Niet vreemd dus dat sommige landen dit verbieden

Aan de andere kant zorgen zichtbare mobiele controles ook voor schrikreacties (is gelukkig minder nu er niet meer echt wordt geflitst) en veel onnodig afremmen, zelfs tot onder de toegestane maximum snelheid, waardoor er ook weer ongewenste situaties kunnen ontstaan.

Ik ben blij met elke app, omroep of tool die me op een veilige manier van extra informatie kan voorzien over controles, opstoppingen, etc.