Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Formattering USB device

This site may earn commission on affiliate links.
Voor het aansluiten van een device op de USB-poort moet deze FAT32 geformatteerd zijn. Mijn 500 Gb WD Elements werd niet herkend. Volgens Tesla Support omdat deze te veel energie zou gebruiken. Vervolgens een 128 Gb USB stick gekocht. Werd ook niet herkend. Zoeken op het forum. Beide devices waren exFat geformetteerd. Daar kan de Model S blijkbaar niet mee omgaan. Beide device geformatteerd met FAT32. Dat lukt niet met standaard Windows 7 als je een partitie groter dan 32 Gb wilt hebben. Je moet daarvoor een tooltje gebruiken, b.v. via http://www.online-tech-tips.com/computer-tips/formatting-external-hard-drive-to-fat-32/

Ben na een maand nog steeds onder de indruk van de mogelijkheden van de Model S, maar vond dit een zwak verhaal. Waarom alleen het oude FAT32 ondersteunen. En verkeerd advies waardoor ik een overbodige 128 Gb UBS stick heb gekocht.
 
exFat is sowieso een ramp. Microsoft drukt dat er weer doorheen, maar iedereen die het wil gebruiken moet een licentie aan Microsoft afdragen.

Wat je kan doen is meerdere partities aanmaken op de USB stick van elk 32GB groot.

Volgens mij slikt de Model S ook filesystems als ext4, die zijn open source en net zo goed/beter dan exFat. Alleen Windows heeft daar moeite mee.
 
NTSF wordt ook niet ondersteund. Mijn punt is dat je behoorlijk moet prutsen voordat je muziek kunt luisteren en dat Tesla Support de kennis ook ontbeert. Het is me wel gelukt met de tools uit de link. Dan is het uiteindelijk heel makkelijk 1 partitie te maken i.p.v. losse partities van 32 Gb.

Anyway: hoe krijg je zo'n handtekening onder je posts met autotype etc.?
 
NTSF wordt ook niet ondersteund. Mijn punt is dat je behoorlijk moet prutsen voordat je muziek kunt luisteren en dat Tesla Support de kennis ook ontbeert. Het is me wel gelukt met de tools uit de link. Dan is het uiteindelijk heel makkelijk 1 partitie te maken i.p.v. losse partities van 32 Gb.

Anyway: hoe krijg je zo'n handtekening onder je posts met autotype etc.?

Ga naar 'settings' rechtsboven. Daarna in de linkerkolom 'Edit signature'.
 
Vast blond, maar "Edit Signature" staat niet in het menu en bij "Edit Profile" of "Edit Avatar" zie ik het ook niet. Niet in IE noch in Chrome.
Menu Items.png
 
Vast blond, maar "Edit Signature" staat niet in het menu en bij "Edit Profile" of "Edit Avatar" zie ik het ook niet. Niet in IE noch in Chrome. View attachment 38868

Klopt! Er blijkt een minimaal aantal posts te zijn dat je moet doen voordat het zichtbaar wordt.
Het exacte aantal weet ik helaas niet, maar het zijn er niet erg veel.
Dus gewoon doorgaan en af en toe even controleren of de optie zichtbaar is geworden!
 
NTSF wordt ook niet ondersteund. Mijn punt is dat je behoorlijk moet prutsen voordat je muziek kunt luisteren en dat Tesla Support de kennis ook ontbeert. Het is me wel gelukt met de tools uit de link. Dan is het uiteindelijk heel makkelijk 1 partitie te maken i.p.v. losse partities van 32 Gb.

Anyway: hoe krijg je zo'n handtekening onder je posts met autotype etc.?
NTFS is het zelfde verhaal. Ook daarvoor moeten er licenties aan Microsoft betaald worden en dat wil Tesla blijkbaar niet.

Het is echt Microsoft hier die de nieuwe bestandssystemen er doorheen duwt en daar flink geld voor vraagt. Er zijn voldoende Open Source alternatieven die vervolgens Windows weer niet ondersteund.

Je kan onder Windows EXT2,3 en 4 filesystems raadplegen met deze tool: Ext2 File System Driver for Windows - Browse /Ext2fsd at SourceForge.net
 
Wido, je hebt echt overal verstand van he? :biggrin:.

Maar zonder dollen, je hebt echt veel kennis en weet die ook helder over te brengen. Ik heb al vaak gehad dat ik door de bomen het bos niet meer zag tijdens een discussie. En dan kwam Wido met een antwoord en gelijk was het helder! :smile:

Bedankt voor al je fantastische bijdragen. Je hebt vele keuzes (laadstations, welke kabel wel/niet, etc.) voor mij een stuk makkelijker gemaakt.:smile: