Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Foutief snelheidsbord doorgeven aan wegbeheerder

This site may earn commission on affiliate links.
Op de N35 tussen Zwolle en Raalte stond een snelheidsbord bij een afslag naar een 60 km/h weg onder 45 graden met de hoofdweg. De autopilot las deze alsof die voor de hoofdweg geldt met het gevolg dat de auto 60 ging rijden. Heel irritant omdat je 80 mag op de N35. Daar niet meer op autopilot gereden sindsdien.
Ik heb de wegbeheerder (Rijkswaterstaat) gevraagd het bord op 90 graden tov de hoofdweg te draaien, zodat die duidelijk alleen bij de zijweg hoort.
Binnen een week hadden ze ernaar gekeken, maar ze vonden het niet nodig, schreven ze me: "Het bord staat goed".

Ik denk dat er meer mensen geklaagd hebben, want zowaar - na een jaar - hebben ze het bord goed gezet, zodat het duidelijk alleen voor de zijweg geldt.

Ik kan nu weer de Autopilot gebruiken. :cool:

1635190878026.png

Daarom mijn oproep: Als je een situatie tegenkomt waar de snelheidsborden niet goed staan, meldt het aan de wegbeheerder.
Als meerdere mensen dat doen, heb je kans dat er wat aan gedaan wordt en het probleem opgelost.

Aanpak (sorry, alleen NL):
1. Zoek de weg op:
Bij Wegbeheerders | Rijkswaterstaat staan alle wegen op de kaart en je kunt inzoomen tot je die duidelijk kunt aangeven.
Het kan een rijksweg zijn, maar ook provinciale of gemeentelijke weg. Ik had de N35, een rijksweg.
2. Klik op de goed plaats op de weg:
Er verschijnt een popup venster met een email-adres waar je kunt melden.
1635191828461.png


3. Meldt het probleem:
- Bij Rijkswaterstaat is dat op de hoofdpagina via:

1635192024086.png


- In het contactformulier kun je de fout melden, de plaats opgeven, en ev. een foto toevoegen:

1635192373646.png
 
Op de N35 tussen Zwolle en Raalte stond een snelheidsbord bij een afslag naar een 60 km/h weg onder 45 graden met de hoofdweg. De autopilot las deze alsof die voor de hoofdweg geldt met het gevolg dat de auto 60 ging rijden. Heel irritant omdat je 80 mag op de N35. Daar niet meer op autopilot gereden sindsdien.
Ik heb de wegbeheerder (Rijkswaterstaat) gevraagd het bord op 90 graden tov de hoofdweg te draaien, zodat die duidelijk alleen bij de zijweg hoort.
Binnen een week hadden ze ernaar gekeken, maar ze vonden het niet nodig, schreven ze me: "Het bord staat goed".

Ik denk dat er meer mensen geklaagd hebben, want zowaar - na een jaar - hebben ze het bord goed gezet, zodat het duidelijk alleen voor de zijweg geldt.

Ik kan nu weer de Autopilot gebruiken. :cool:

View attachment 725685
Daarom mijn oproep: Als je een situatie tegenkomt waar de snelheidsborden niet goed staan, meldt het aan de wegbeheerder.
Als meerdere mensen dat doen, heb je kans dat er wat aan gedaan wordt en het probleem opgelost.

Aanpak (sorry, alleen NL):
1. Zoek de weg op:
Bij Wegbeheerders | Rijkswaterstaat staan alle wegen op de kaart en je kunt inzoomen tot je die duidelijk kunt aangeven.
Het kan een rijksweg zijn, maar ook provinciale of gemeentelijke weg. Ik had de N35, een rijksweg.
2. Klik op de goed plaats op de weg:
Er verschijnt een popup venster met een email-adres waar je kunt melden.
View attachment 725689

3. Meldt het probleem:
- Bij Rijkswaterstaat is dat op de hoofdpagina via:

View attachment 725693

- In het contactformulier kun je de fout melden, de plaats opgeven, en ev. een foto toevoegen:

View attachment 725704
Na deze post kunnen ze bij rijkswaterstaat er een stagaire opzetten 🤣
 
  • Like
Reactions: cambreVer!
Volgens mij is er bezuinigd op borden. Op de eerste foto zie ik 3 verkeersborden en op de tweede maar 1 of staat er nog een precies achter de eerste?
Goed gezien: 👏
- het bord "Pas op: Slipgevaar bij nat wegdek over 1 km" staat er niet meer. Er is nieuw asfalt neergelegd.
- het bord "Einde 60 km" staat er nog wel, verstopt achter het "60 km" bord. Ook mooi haaks op de weg.

Uitvergroot:
1635239714966.png


1635239947012.png
 
Nou, dat zal problemen geven omdat ze bij wegbeheer er meerdere regels op na houden. Komt mede doordat wegen onder gemeentes, provincies of het rijk kunnen vallen, en de regie lokaal is.

Voor mij zijn er zo ontzettend veel twijfelgevallen, dat ik als bestuurder-met-alweer-2-jaar-ervaring nog regelmatig fouten maak, die ik pas achteraf opmerk. Wat ik nu vooral merk is dat ik meer rij "als de rest" als ik bepaalde bordjes minder mee neem - dus de waarde verschilt blijkbaar per bord, terwijl het toch echt dezelfde bordjes zijn.
 
  • Like
Reactions: job-lek