Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Frankrijk doorkruisen rond 21/7: wat kan ik verwachten?

This site may earn commission on affiliate links.
Afgelopen vrijdag en zondag door Frankrijk richting Dordogne gereden. Wat een toplocaties voor de SuCs! Overal amper half bezet. Vrijdag bij Parijs behoorlijk druk, verder allemaal goed te doen.
 

Attachments

  • 8F1ABE82-50A0-4381-A262-261500BD0C9B.jpeg
    8F1ABE82-50A0-4381-A262-261500BD0C9B.jpeg
    29.3 KB · Views: 54
  • DA39ADA6-8E54-4C79-BEF5-FB2D9E3DEDD4.jpeg
    DA39ADA6-8E54-4C79-BEF5-FB2D9E3DEDD4.jpeg
    26.8 KB · Views: 46
  • Love
Reactions: nico180
Wij zijn vrijdag en zaterdag door Frankrijk gereden. Vanaf Parijs was het erg druk op de weg maar geen enkele keer hoeven wachten op laden. Een of 2x wel de laatste vrije stall gehad en beperking van maximale laadcapaciteit. Maar laden gaat toch al niet zo snel boven 70%.
 
  • Like
Reactions: TomVdP
Even de update over hoe het gegaan is.

Heenreis op "zwarte zaterdag" 18/7: prima! Vaak de laatste vrije plek aan een SuC ingenomen, maar nooit moeten wachten. SuC van Bordeaux mochten we de toiletten niet gebruiken (Novotel). Ook een bijzonder oninteressante plaats om te staan.

Terugreis op alweer een "zwarte zaterdag" 25/7: stop bij Orleans was dramatisch! Er stonden tientallen wachtenden. De man die het een beetje moest organiseren zei dat het uren zou duren voor we aan de beurt waren. Dan maar doorgereden (binnendoor) naar SuC Fontainebleau. Met 3 kinderen op de achterbank en een auto die waarschuwt dat we er niet geraken en zullen aankomen met -2%. Living on the edge! :) Rustig tot daar gereden: 90km/u op de autostrade, 70 op de kleinere wegen. Met 4% aangekomen bij quasi lege stop.

Edit: de drukte bij SuC Orleans was waarschijnlijk veroorzaakt door 2 kapotte laadpalen. Maar waarom geeft de auto dan nog steeds "6 vd 8 palen bezet"? Zou 6 vd 6 moeten zijn. Bovendien, een waarschuwingssysteem dat het er erg druk is zou ook helpen! Ze weten het, want bij het laden zelf krijg je wel de melding dat het druk is en daarom het laden beperkt wordt.
 
In het algemeen vond ik de laadplaatsen erg treurig aan de route de soleil en vrijwel geen extra faciliteiten. Ik ben verwend geraakt door Duitsland waar altijd wel iets te eten en drinken te halen is.
Val de Meuse is de enige locatie waar niks te beleven valt. De rest is allemaal bij een hotel of op een verzorgingsplaats aan de snelweg. En als ze nou eens bij Val de Meuse dat hotel zouden bouwen dan is dat vlekje ook weggepoetst.
 
Val de Meuse is de enige locatie waar niks te beleven valt. De rest is allemaal bij een hotel of op een verzorgingsplaats aan de snelweg. En als ze nou eens bij Val de Meuse dat hotel zouden bouwen dan is dat vlekje ook weggepoetst.
Nou, dan moet je niet op een zondag gaan rijden, zoals wij deden.. bij Macon zit een restaurant, maar die was dicht (dus geen wc of drinken) en bij Metz waren ook alle winkels dicht en zij we maar een Novotel in gelopen om naar de wc te kunnen gaan.

Val de Meuse had nu net wel een klein wc gebouwtje..
 
Nou, dan moet je niet op een zondag gaan rijden, zoals wij deden.. bij Macon zit een restaurant, maar die was dicht (dus geen wc of drinken) en bij Metz waren ook alle winkels dicht en zij we maar een Novotel in gelopen om naar de wc te kunnen gaan.

Val de Meuse had nu net wel een klein wc gebouwtje..
Bij Metz zit tegenwoordig ook een Chinees die ook op zondag open is, het restaurant in het winkelcentrum is inderdaad niet veel soeps maar wel open voor de lunch op zondag. En je hebt idd het Novotel wat best wel ok is. Het hotel in Macon heb ik nog nooit gesloten aangetroffen terwijl ik er was, je had blijkbaar pech.
 
In het algemeen vond ik de laadplaatsen erg treurig aan de route de soleil en vrijwel geen extra faciliteiten. Ik ben verwend geraakt door Duitsland waar altijd wel iets te eten en drinken te halen is.

Ik vind de sucs in Duitsland ook niet veel soeps (ik heb uit verveling weleens een big Mac gegeten om 9u smorgens bij gebrek aan iets anders). Ik schrik toch wel in dit draadje van weleens een wachtrij van 1u. Met mijn MS75 komt daar zeker 45m laden bij om weer 300km te kunnen rijden.
 
Bij Metz zit tegenwoordig ook een Chinees die ook op zondag open is, het restaurant in het winkelcentrum is inderdaad niet veel soeps maar wel open voor de lunch op zondag. En je hebt idd het Novotel wat best wel ok is. Het hotel in Macon heb ik nog nooit gesloten aangetroffen terwijl ik er was, je had blijkbaar pech.
Die Chinees bij Metz is echt fijn, hij was gisteravond gewoon open. Het restaurant bij Macon was nu ook open, maar die hebben wel idiote prijzen zeg (€4 voor een glas cola of ice tea).

Val de Meuse hebben we overgeslagen ten gunste van een Ionity, daar konden we wel iets eten. Maar al met al een rit van 16u, met aanhanger, erg goed gegaan!