Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Franse Schuko adapter?

This site may earn commission on affiliate links.
Die verlengkabels en adapter kan je eigenlijk in elke betere doe-het-zelfzaak kopen. Met 1.5mm² kan je probleemloos 5000W aan, terwijl de Tesla op een normale Schuko maar 3.3kW trekt. 2.5mm² heeft (bij 230V) eigenlijk weinig meerwaarde buiten gemoedsrust.
Snel even op Amazon.DE gekeken:

1. as - Schwabe 60517 CEE-Verlängerung 400V / 16A, 10m H07RN-F5G2,5 mit Phasenwendestecker, schwarz, IP44 Gewerbe, Baustelle: Amazon.de: Baumarkt (10m CEE16A)
2. as - Schwabe 59210 Baustellen-Verlängerungskabel, 10m H07BQ-F 3G2,5, orange, IP44 Gewerbe, Baustelle: Amazon.de: Baumarkt (10m + 25m beschikbaar)
 
Last edited:
Onzin zou ik het niet durven noemen.:confused:
Ik zou toch gaan voor draadsectie 2.5mm
de meeste kabels in de DHZ zaken zijn 1.5mm, en dan met een lengte van pakweg 25m, komt niet echt goed hoor.

Daar ben ik het mee eens. Een kleine investering in wat extra koper is hier aan te raden. Bovendien is gedurende uren 16A door een schuko-stekker sturen al limiet. Het kan mits de contacten van uitstekende kwaliteit zijn en alles met zorg is uitgevoerd: kabelhulzen, goed aangedraaid, stopcontact zonder corrosiesporen enz...
 
  • Like
Reactions: Xfrank
Bovendien is gedurende uren 16A door een schuko-stekker sturen al limiet.
grotere kabelsectie lost dat toch niet op ;)
(ik wil hier trouwens niet dé verdediger zijn van 1.5mm², uiteraard is 2.5 altijd beter, behalve de prijs. In mijn initiële post had ik trouwens direct verlengkabels van 2.5 gezet)
 
Last edited:
Ik ben hier zeker niet de specialist op elektro gebied. Maar dat is ook niet nodig als je na een paar uur laden het temperatuurverschil tussen de kabels voelt... En dan laad ie nog maar maximaal op 13A.

Mocht er iemand interesse in een mooie 1,5mm2 verlengkabel hebben dan heb ik er 1 in de aanbieding.
 
Maar.... bij oprollen en afrollen etc. kunnen er wel knikken ontstaan, waardoor plaatselijk minder koper kan zitten, waardoor de weerstand toeneemt... voor mij is het dan een geruststelling dat de kabel wat dikker is als ik 24 uur lang 3 kW door de kabel laat lopen ( 3 kW want ik ben dan ook nog zo voorzichtig dat ik op 13A laad....)
 
Ik ben hier zeker niet de specialist op elektro gebied. Maar dat is ook niet nodig als je na een paar uur laden het temperatuurverschil tussen de kabels voelt... En dan laad ie nog maar maximaal op 13A.

Mocht er iemand interesse in een mooie 1,5mm2 verlengkabel hebben dan heb ik er 1 in de aanbieding.

Maar 1 keer gebruikt? ;)
En toen zo warm geworden dat je m nooit meer durft te gebruiken :D
 
10A minimum? Ik heb die van mij ook wel eens met minder geladen hoor... bijv. om een campingeigenaar gerust te stellen dat het hem niet zo veel kost als ik 24 uur blijf laden.... (en dan daarna weer omhoog op 10A zetten, 10A max niet vanwege de kabel maar vanwege mijn vertrouwen in de bekabeling op de camping, die wellicht op Amazon ingekocht is ;))

Met kwaliteit bedoel ik dan niet de gespecificeerde dikte, maar de kwaliteit van aansluitingen etc. zoals door Fivari al aangehaald...
 
Last edited:
Als alle producten op Amazon slecht zijn zitten we als consument met een probleem. Ze hebben het grootste aanbod merken van de hele wereld.

Als er 1 product slecht is en ik heb dat ene product, dan heb ik een probleem.
Ik heb er bij Loek gewoon meer vertrouwen in dat hij de check heeft uitgevoerd dat hij goede producten inkoopt en verkoopt.

Ik bouw, zeker bij elektriciteit, graag een veiligheidsmarge in en dan helpt 2.5mm en een goede leverancier.
En dat mag me best een paar Euro kosten.
 
  • Like
Reactions: ebullio
Je kan aan de manier van het knipperen van de ledjes zien op de umc wat het probleem is.
Als je geluk hebt is het een kwestie van stekker 180 graden draaien om de nul en fase op het andere pootje van de stekker te krijgen. Begrens ook je laadstroom op 5 ampere.
De umc is erg gevoelig voor te lage spanning of spanningdips dan schakelt hij uit.
Als je pech hebt dan is het een netwerk zonder nul, zoals op sommige plekken in belgie (zie draadje belgisch neuterprobleem) bij deze netwerken heb je een ander type lader nodig zoals de fivari, ratio lader etc. Ik weet dat er een zeer onveillige noodoplossing is mocht dit het geval zijn, er zijn vast forumleden die deze evt per pm duidelijk kunnen uitleggen.