Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Freeze achteruitrij camera

Astrid

Member
Apr 25, 2017
151
145
Jisp
Momenteel dagelijks freeze van de achteruitcamera sinds 2019.32.11.2 . Ik heb het wel eens eerder gehad maar na een reset was het weg en bleef het weg. Nu komt het steeds terug, na een reset werkt het even. Heel onhandig en gevaarlijk want een reset duurt even waardoor ik geen beschikking heb over de camera als ik het nodig heb. Soms duurt het even voordat ik duidelijk heb dat er freeze is, de weg lijkt vrij maar dan is dat een oud beeld. Het betreft overigens de MX. Is dit herkenbaar voor anderen?

Mad P***y

Sexycars_nl
Jan 23, 2019
1,270
853
Nederland
Momenteel dagelijks freeze van de achteruitcamera sinds 2019.32.11.2 . Ik heb het wel eens eerder gehad maar na een reset was het weg en bleef het weg. Nu komt het steeds terug, na een reset werkt het even. Heel onhandig en gevaarlijk want een reset duurt even waardoor ik geen beschikking heb over de camera als ik het nodig heb. Soms duurt het even voordat ik duidelijk heb dat er freeze is, de weg lijkt vrij maar dan is dat een oud beeld. Het betreft overigens de MX. Is dit herkenbaar voor anderen?

Gister is iemand van de whatsapp x groep bijna in het water beland door een freeze van de camera. Ik heb zelf geen last van, vraag mij af of het niet aan de mcu ligt. Zelf heb ik mcu2

Astrid

Member
Apr 25, 2017
151
145
Jisp
Mijne is van 2017, dat zou betekenen mcu1 toch?. Als het iets software matigs is dan zal het bij de volgende update hopelijk hersteld zijn. Onze 3 staat nog steeds bij service (al 3 weken in afwachting van een batterij) die mis ik nu extra.

watt

Power Member
May 6, 2019
363
200
NL
Klopt @Astrid, vanaf april 2018 is MCU2 uitgeleverd. Ik val ook nog net in de MCU1 tijd (maart 2018), maar heb nog geen last van een freeze van de achteruitrijcamera.

• Informative
Reactions: Astrid

Astrid

Member
Apr 25, 2017
151
145
Jisp
01E3E065-FCA3-4632-8DDC-5890859422A9.jpeg
Freeze wordt steeds vaker. Service afspraak staat pas op 6 dec. Hoewel ik er rekening mee houdt geeft het af en toe een gevaarlijke situatie omdat het niet altijd duidelijk is dat er een freeze is. Vanmorgen was het wel duidelijk

• Helpful
Reactions: Hans_TM3

MoManTai

Member
Sep 16, 2019
529
244
Oude-Tonge
Hier op de model 3 sinds de laatste update telkens een paar seconden een zwart scherm alvorens beeld.
Voorheen kwam het beeld onmiddellijk.
Ah, ik dacht dat ik de enige was, maar ook hier hetzelfde effect: Schakel in achteruit, zwart beeld met witte rij-lijnen en een paar seconden later pas live video. En ook sinds de laatste update naar 32.12.2
Niet altijd overigens maar zeker wel 1 op de 3 keer.

Hayden

Active Member
Apr 12, 2016
1,373
626
Belgium
Ah, ik dacht dat ik de enige was, maar ook hier hetzelfde effect: Schakel in achteruit, zwart beeld met witte rij-lijnen en een paar seconden later pas live video. En ook sinds de laatste update naar 32.12.2
Niet altijd overigens maar zeker wel 1 op de 3 keer.
Jup exact hetzelfde hier.
Hopelijk verdwijnt dit bij de volgende update.
Reset helpt niet , heb ik al geprobeerd.
Muziek springt ook niet onmiddellijk aan bij het opstarten, duurt ook een paar seconden.

Products we're discussing on TMC...

About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.

Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC