You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
My home is near a supercharger (Tesla). Is it bad for the battery to only use this? I only drive about 300 km per week, so this is the only charger I use once a week? (I own a Tesla since 3 weeks). Thanks.
Dan
Goeie vraag, ben ik ook benieuwd naar. De vraag is of je elke keer erheen wilt? En je bezet de lader voor voertuigen die op doorreis zijn natuurlijk. Met 300km per week gebruik je 70kW, dat is 10 euro.
Misschien een laadpaal in de buurt fijner voor iedereen?
Ik woon dadelijk ook dichtbij, maar zie mezelf toch niet steeds heen en weer rijden, of wel mmmm
Dichtbij is enkel interessant op de terugweg. Vooral bij koud weer is de batterij te koud op de heenreis of als je er speciaal naar toe rijdt. Je krijgt dan maar 30kWMy home is near a supercharger (Tesla).
Warranty doesn’t say anything about degradation. A battery with a remaining range of 100km is still not broken, but unusable for me.If it is an X or S then I would say it is not bad because of its infinite miles in 8 year warranty.
I am it that case I think.Tesla reduces maximum charging rate if you over-use fast D/C charging including Supercharging. That sounds like an admission that fast charging is bad.
ja er staan zeker laadpalen in de straat. maar het scheelt toch 20 euro per sessie. en het is 5 minuten rijden van m'n huis. meestal is die in een half uur weer vol, vind het wel een lekker moment. Met de laptop mee, kan je je tijd nuttig besteden. Af en toe laad ik in de straat of bij kantoor.Staan er geen laadpalen in de buurt? Zie myNewMotion voor een overzicht, Amsterdam staat helemaal vol. Hoef je niet te wachten, kun je ondertussen nuttige dingen doen. Is natuurlijk niet gratis, maar voor de gemiddelde Tesla-rijder mag ik hopen dat tijd meer waard is dan een gratis SuC-beurt.
Per week een uur moeten besteden om mijn auto op te laden zou voor mij (zonder de andere voordelen mee te nemen) een dealbreaker zijn.
Ik geef je een maand of twee, en dan ben je het zat om te wachten (zeker als je dan ook nog wachtenden voor je hebt en het niet een half uurtje maar anderhalf uur wordt terwijl je nog van allerlei andere dingen had willen doen) en plug je 'm gewoon in de straat in...ja er staan zeker laadpalen in de straat. maar het scheelt toch 20 euro per sessie. en het is 5 minuten rijden van m'n huis. meestal is die in een half uur weer vol, vind het wel een lekker moment. Met de laptop mee, kan je je tijd nuttig besteden. Af en toe laad ik in de straat of bij kantoor.
Daar sluit ik me helemaal bij aan. Zonde van je tijd die 90 min.Ik geef je een maand of twee, en dan ben je het zat om te wachten (zeker als je dan ook nog wachtenden voor je hebt en het niet een half uurtje maar anderhalf uur wordt terwijl je nog van allerlei andere dingen had willen doen) en plug je 'm gewoon in de straat in...
Daar sluit ik me helemaal bij aan. Zonde van je tijd die 90 min.
Als je heel vaak aan de SuperCharger staat zal Tesla de maximale laadsnelheid terugschroeven. Wil je de auto later verkopen, dan zul je dat de nieuwe koper moeten vertellen. Vertel je het niet en de koper komt erachter, dan is er sprake van misleiding.ja er staan zeker laadpalen in de straat. maar het scheelt toch 20 euro per sessie. en het is 5 minuten rijden van m'n huis. meestal is die in een half uur weer vol, vind het wel een lekker moment. Met de laptop mee, kan je je tijd nuttig besteden. Af en toe laad ik in de straat of bij kantoor.
Blijft mooi om te zien mensen die een auto kopen van minimaal 70k maar dan de moeite willen nemen om op jaarbasis 1040 euro uit te sparen om ongeveer ook op jaar basis 52 uur te zitten wachten op je auto. Mijn advies is dan koop een goedkopere auto. Het mooie van EV is juist dat de auto aan het laden is terwijl jij slaapt, film kijkt etc. Voorbeeld : gisteren ben ik naar Utrecht geweest comic con kwam daar met 100km range aan daar aan de laadpaal en ging vol terug. Ik had ook langs suc Zaltbommel kunnen gaan of Dordrecht want tja is gratis maar kom op in die tijd kan ik echt wel betere zaken doen. Is het slecht voor je accu het zal niet heel slecht zijn maar goed ook weer niet denk ik.
Dat is wel heel er hypothetisch Wim, ik ben benieuwd naar de eerste case waar dit het geval is. Los van het feit dat SuC alleen bedoeld is om te laden voor doorreis en niet om thuis vol aan te komen.Als je heel vaak aan de SuperCharger staat zal Tesla de maximale laadsnelheid terugschroeven. Wil je de auto later verkopen, dan zul je dat de nieuwe koper moeten vertellen. Vertel je het niet en de koper komt erachter, dan is er sprake van misleiding.
Het kan zo maar zijn dat je de 'winst' van het laden bij de SuC kwijt raakt omdat je minder voor je gebruikte Tesla ontvangt.
Ik zou geen gebruikte Tesla willen waar de maximum laadsnelheid door Tesla is beperkt. Juist tijdens roadtrips wil ik liever niet beperkt worden in laadsnelheid.Dat is wel heel er hypothetisch Wim, ik ben benieuwd naar de eerste case waar dit het geval is. Los van het feit dat SuC alleen bedoeld is om te laden voor doorreis en niet om thuis vol aan te komen.