Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik vraag me serieus af of deze filmpjes niet een Hoax zijn. Ik zou niet heel blij worden van een complete kerstboom aan info; denk ook niet dat de MCU1 dat gaat trekken. Ook de release tekst met de melding dat de auto bij de eerst kans die hij krijgt zal proberen je te vermoorden lijkt me niet iets wat bij Tesla zal wegkomen. Denk niet dat de RDW dit soort features gaat goedkeuren.
 
Ik vraag me serieus af of deze filmpjes niet een Hoax zijn. Ik zou niet heel blij worden van een complete kerstboom aan info; denk ook niet dat de MCU1 dat gaat trekken. Ook de release tekst met de melding dat de auto bij de eerst kans die hij krijgt zal proberen je te vermoorden lijkt me niet iets wat bij Tesla zal wegkomen. Denk niet dat de RDW dit soort features gaat goedkeuren.
Is vector view; resultaat van wat het systeem waarneemt met alle sensoren.

Vermoedelijk is dit een develper view. Die net als de 'visualozatoe FSD' uit of aan te zetten is. Voor wie dit superdoop vindt gewoon lekker gebruiken. Voor menig techneut is dit leuk om te volgen. Persolnlijk had ik nog graag instelling gezien; propability settings en distance tot object(dit zie je in de preview video's die enige tijd terug zijn released)
 
Is vector view; resultaat van wat het systeem waarneemt met alle sensoren.

Vermoedelijk is dit een develper view. Die net als de 'visualozatoe FSD' uit of aan te zetten is. Voor wie dit superdoop vindt gewoon lekker gebruiken. Voor menig techneut is dit leuk om te volgen. Persolnlijk had ik nog graag instelling gezien; propability settings en distance tot object(dit zie je in de preview video's die enige tijd terug zijn released)

Mee eens, ik vind het juist wel gaaf, maar ik kan mij voorstellen dat het voor "niet techneuten" rommelig en onafgewerkt er uit ziet, want eh, dat is het ook, evident gezien het een Beta betreft. Dit is puur functionaliteit, het mooi maken komt wel als het duidelijk is dat het werkt.
 
  • Like
Reactions: job-lek and nico180
Ik vraag me serieus af of deze filmpjes niet een Hoax zijn. Ik zou niet heel blij worden van een complete kerstboom aan info; denk ook niet dat de MCU1 dat gaat trekken. Ook de release tekst met de melding dat de auto bij de eerst kans die hij krijgt zal proberen je te vermoorden lijkt me niet iets wat bij Tesla zal wegkomen. Denk niet dat de RDW dit soort features gaat goedkeuren.

Overigens maakt de autopilot hardware de view, niet de processor in de MCU. Desondanks is de huidige fsd visualisatie preview er volgens mij ook niet op mcu1.
 
Denk niet dat de RDW dit soort features gaat goedkeuren.

Dat klopt, daarom krijgen we het hier ook niet de komende jaren. RDW is namelijk zeer defensief (snelweg is geen speeltuin) en toetst de UN/ECE r79 regelgeving gedreven door de big auto lobby. Deze verbied alles wat je daar ziet. De enige hoop is dat de Nederlandse overheid deze regelgeving overruled.

Nu ik heb daar toch over heb, zie je daar graag verandering in dan deze petitie tekenen: Stop crippling Tesla Autopilot in Europe
 
Met voorbeelden van dingen die indrukwekkend goed gaan maar ook enkele ingrepen.

FSD rewrite will go out on Oct 20 to limited beta

Oeps, ja in dit filmpje “Driving through midtown Sacramento“ zie je 3 keer een interventie van de bestuurder die anders flinke schade had opgeleverd:
- FSD beta rijdt rechtdoor in een bocht naar links ivm een wegafzetting aan de rechterkant
- FSD beta rijdt over een paaltje met bordje in de binnenbocht
- FSD beta rijdt vol in een auto die van rechts komt

Mijn oordeel van deze beta: Level 2 en nog beter opletten wat je auto wel en niet kan.
 
FSD rewrite will go out on Oct 20 to limited beta

Oeps, ja in dit filmpje “Driving through midtown Sacramento“ zie je 3 keer een interventie van de bestuurder die anders flinke schade had opgeleverd:
- FSD beta rijdt rechtdoor in een bocht naar links ivm een wegafzetting aan de rechterkant
- FSD beta rijdt over een paaltje met bordje in de binnenbocht
- FSD beta rijdt vol in een auto die van rechts komt

Mijn oordeel van deze beta: Level 2 en nog beter opletten wat je auto wel en niet kan.
Inderdaad nog veel te leren, maar wat mij vooral opviel aan deze video is de herrie die het onderstel maakt. Het lijkt wel een boerenkar. Of de straten in Sacramento zijn heel slecht.
 
Eerlijk is eerlijk, dit zijn flinke stappen vooruit (diverse filmpjes bekeken). Het is nog Beta, dus dat wordt echt wel beter. Maar ben onder de indruk.

Ja ik vermoed dat dat verreweg het allerbelangrijkste is: Hoe snel wordt ie beter. In tegenstelling tot hoe goed het op dit moment is.

Dat ie op basis van visuele informatie zich kan bewegen is nu wel duidelijk. Maar de race naar foutloos interpreteren is nu echt begonnen.

Battle of the 9s (99,999?%) totdat het systeem zoveel veiliger is dan menselijke bestuurders dat acceptatie omslaat.
 
Ja ik vermoed dat dat verreweg het allerbelangrijkste is: Hoe snel wordt ie beter. In tegenstelling tot hoe goed het op dit moment is.

Dat ie op basis van visuele informatie zich kan bewegen is nu wel duidelijk. Maar de race naar foutloos interpreteren is nu echt begonnen.

Battle of the 9s (99,999?%) totdat het systeem zoveel veiliger is dan menselijke bestuurders dat acceptatie omslaat.
Hoe lang zal het duren tot Tesla de aansprakelijkheid voor de schades gaat nemen die door FSD worden veroorzaakt? Dat is het moment dat FSD van het huidige SAE Level 2 naar Level 3 autonoom rijden zal gaan.