Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben toch wel licht blij.

Ten eerste is het onderhouden van één stack minder arbeidsintensief dan twee. Hoeveel minder, heb ik echter geen idee van.

Ten tweede zou het nu vrij eenvoudig moeten zijn om delen van de FSD beta wereldwijd uit te rollen. Is het niet het rijden, dan wellicht wel het herkennen van gevaarlijke situaties, verkeersborden en het tonen van visualisaties.
 
FSD BETA Europa is inderdaad voor dit jaar beloofd, dus dat zal de tweede week van januari worden😝. Maar dan dus wel meteen single stack worden, wanneer het ook komt. Denk eerst Tesla medewerkers overigens en dan is het eerst de vraag hoe lang het duurt voor de regelgeving gaat wijken voor de veel grotere behoefte van FSD Beta. Een paar EU parlementariërs die nu al surrogaat FSD rijden naar USA sturen zal helpen het verschil duidelijk te maken. heb zelf net 40.4.1 binnen.....
 
Beloofd met een tweet van Elon, ik verwacht eerlijk gezegd nog geen FSD beta voor consumenten dit jaar of volgend jaar.
De regelgeving van Europa is daar te complex voor.
Ik volg je maar langs de andere kant, wat verandert er exact met een transitie van FSD naar FSD Beta?
Het blijft een level-2 systeem en met Beta in de naam zou het het nog duidelijker moeten zijn dat het nog niet te vertrouwen is 🤓
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Ik volg je maar langs de andere kant, wat verandert er exact met een transitie van FSD naar FSD Beta?
Het blijft een level-2 systeem en met Beta in de naam zou het het nog duidelijker moeten zijn dat het nog niet te vertrouwen is 🤓
zoek in youtube de laatste FSD beta filmpjes en je snapt t precies. Zeker over een paar weken als het nu allemaal op het neurale net draait.. V11
Gewoon een verschil van dag en nacht met wat we hier hebben.
 
FSD BETA Europa is inderdaad voor dit jaar beloofd
“Depending on local legislations”.
Ze kunnen ook pas het goedkeuringsproces starten als er wagens met FSD beta in Europa geleverd zijn.
Met alle aandacht die er voor bestaat, denk ik niet dat zo’n levering onder de radar zou gebleven zijn. Ik verwacht dus dat die nog niet heeft plaats gevonden.
 
Dat er voorbereidend werk aan de gang is is zeker, ziet bijv de Tesla DE jobs voor AP testers. Maar voor eind dit jaar een release zit er zo goed als 100% niet in. Ik zou het al mooi vinden als wij de beta visualizations krijgen met de 2022 holiday release 😉
 
Ik ga met @JanG007 mee. Wetgeving komt pas aan de orde als Tesla een vergunning wil krijgen om 'zelfrijdend' (level 4/5) te zijn. Zolang 'het' onder de vlag van ADAS blijft en de bestuurder ten alle tijde verantwoordelijk is (inclusief camera of stuur nags), vraag ik mij af of niet meer vrijgegeven kan worden.

Visualisaties lijkt mij nooit een probleem. Parkeren doen tig automerken. Tussen de lijnen / Smart cruise control op snelwegen zit ook op tig auto's.

Ik zou al tevreden zijn als de snelwegen (maar liefst ook autowegen) beter ondersteund werden. Dat zou al heel veel schelen. Dus geen phantom brakes meer, alle bochten met de juiste snelheid nemen, alle verkeersborden goed lezen en toepassen enz...
 
Begrijp ik maar wettelijk, of we nu FSD of FSD beta hebben hier, wat verandert er voor de wetgever?
Checken of er inderdaad niets veranderd is.
Vb
  • Dat er nog steeds nags gegeven worden om de supervise van de bestuurder te garanderen
  • Checken of AP niet kan geactiveerd worden op plaatsen waar dit voor level 2 niet toegestaan is
    • Lane change buiten de autoweg
    • NOA aan het einde van een oprit
  • Checken of er niets fout gebeurt waarbij de bestuurder zelfs geen tijd krijgt om tijdig in te grijpen (vb lane change wanneer de zijcamera geen zicht heeft)
 
  • Informative
Reactions: JanG007
Tesla gaat echt geen dubbele stack blijven onderhouden, dat is geen doen. Ze gaan reguliere AP/EAP wereldwijd ook naar de nieuwe stack omzetten, en wij zullen vast een "crippled" versie van de nieuwe stack in FSD krijgen. En dan *hopelijk* in de toekomst echt FSD.