Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Of.... Je blijft op 4 jaar oude EAP software draaien en krijgt af en toe een nieuwe MCU software update met een nieuw spelletje.
Precies dit!

Veel mensen weten niet dat je de MCU software hebt en de AP software. Die worden los van elkaar ontwikkeld. Zo kun je idd MCU kerstupdates krijgen met halve beloftes om zo de AP niet updaten en de owners toch een beetje pleasen
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Precies dit!

Veel mensen weten niet dat je de MCU software hebt en de AP software. Die worden los van elkaar ontwikkeld. Zo kun je idd MCU kerstupdates krijgen met halve beloftes om zo de AP niet updaten en de owners toch een beetje pleasen
Maar het MCU team is niet hetzelfde als het AP team.

Niet-Amerikaanse autopilot zit al enkele jaren op de legacy stack, wat enigszins logisch is. Toen de Windows 11 beta beschikbaar was, gebruikten de meeste mensen nog altijd Windows 10, en sommigen zelfs nog oudere versies. Veel werd er niet meer bijgebouwd aan Windows 10.

Maar een nieuwe versie van Windows hangt ook niet af van regelgeving waar ADAS wel vanaf hangt. Daarom ook dat je niet FSD Beta vrij in Europa aantreft (dat, tezamen met dat de VS de primaire markt van Tesla is en ze dus prioriteit geven aan hun AI vooral werkend te maken op VS wegeninfra)
 
Ik kreeg vanavond (nog geen uur geleden) een bericht op het scherm dat ik FSD Beta kon aanzetten.
Krijgt iedereen die, want voor zover ik weet heb ik geen FSD bij m'n nog geen week oude (lease) MY.
De beta? Bedoel je niet de "gewone" crippled FSD die we hier in NL hebben? Tesla heeft recent behoorlijk wat "tips widgets" toegevoegd, nieuwe autos of profielen krijgen die de eerste dagen volop te zien.
 
De beta? Bedoel je niet de "gewone" crippled FSD die we hier in NL hebben? Tesla heeft recent behoorlijk wat "tips widgets" toegevoegd, nieuwe autos of profielen krijgen die de eerste dagen volop te zien.
Dat zou ook zomaar kunnen hoor, ben nog behoorlijk nieuw met de auto (dus nieuw profiel enz).
Ik heb er helaas geen screenshot ofzo van gemaakt en zie het nu ook niet meer (net nog gekeken) maar het zei duidelijk FSD Beta met schuifje om het aan te zetten. Ik zal het in de gaten houden.
 
Dat zou ook zomaar kunnen hoor, ben nog behoorlijk nieuw met de auto (dus nieuw profiel enz).
Ik heb er helaas geen screenshot ofzo van gemaakt en zie het nu ook niet meer (net nog gekeken) maar het zei duidelijk FSD Beta met schuifje om het aan te zetten. Ik zal het in de gaten houden.
Je bedoelt hopelijk niet dit scherm, want dat is het enige dat ik ken (en daar moet je zelf ook induiken via het instellingen menu.
IMG_4577.jpg