Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
- ventilatie voor voorste camera’s
- verwarming voor b-stijl camera’s

Dat werd tijd.. mijn grootste ergernissen. Hopelijk is een retrofit mogelijk.
Ooit eens gebeld naar Tesla omdat bij mij enkel de rechter b-stijl er last van heeft. Ook als ik de wagen achteruit op de oprit zet, om zo de linker met dezelfde omstandigheden te testen. Het huis beschermt immers aan 1 kant voir koude wind.
Dat het probleem zich maar aan 1 kant voor doet was voor mij het bewijs dat het om een technisch probleem ging.
Ze vertelden mij dat er reeds verwarming in zit.
Nu al een maand geen probleem meer, door het warmer weer. Ik kan hun statement dus niet weerleggen.
 
Ooit eens gebeld naar Tesla omdat bij mij enkel de rechter b-stijl er last van heeft. Ook als ik de wagen achteruit op de oprit zet, om zo de linker met dezelfde omstandigheden te testen. Het huis beschermt immers aan 1 kant voir koude wind.
Geen lekkage? Mijn camera was aan de bestuurderskant altijd beslagen in de winter, bleek een lekkage van een van de rubbers van de deur te zijn. Kwam er achter omdat het laatste stuk van de riem ook nat was...
 
  • Like
Reactions: Phil V
Ja, daarna wel goed de ontwasemstand aan anders komt het zo weer terug
Probleem met de S vind ik echt dat er amper flow uit de ventilatie kanalen komt. Je merkt echt dat de pre plaid S/X echt oude meuk is tov 3/Y met de servo motoren. Ik heb ze bijna altijd richting de B stijl staan maar voel amper wat. Ja stand 10... Maar dat loop je gehoorschade op
 
  • Like
Reactions: Dannietjoh
Probleem met de S vind ik echt dat er amper flow uit de ventilatie kanalen komt. Je merkt echt dat de pre plaid S/X echt oude meuk is tov 3/Y met de servo motoren. Ik heb ze bijna altijd richting de B stijl staan maar voel amper wat. Ja stand 10... Maar dat loop je gehoorschade op
Op de ‘oude’ MS kon je 2 keer op het voorruiticoontje klikken om de ventilatie heel hard te laten blazen.
 
  • Like
Reactions: nico180
Probleem met de S vind ik echt dat er amper flow uit de ventilatie kanalen komt. Je merkt echt dat de pre plaid S/X echt oude meuk is tov 3/Y met de servo motoren. Ik heb ze bijna altijd richting de B stijl staan maar voel amper wat. Ja stand 10... Maar dat loop je gehoorschade op
Eens, ander irritant ding is dat stand 1 te veel flow en herrie geeft en 1 tm 3 geen verschil. Wat wel opgelost lijkt is de koude vlaag uit de zijroosters bij het nemen van een bocht. Gisteren na auto laten ontdooien waren de b-stijlen beslagen, 20sec hand erop en het was weg.
 
  • Like
Reactions: ramonneke
Op de ‘oude’ MS kon je 2 keer op het voorruiticoontje klikken om de ventilatie heel hard te laten blazen.

Niet hard genoeg.... want de voorruit wordt heel slecht ontwasemd naar mijn mening. De spread is slecht.

Mijn issue is juist de flow naar de B-stijl. Die is er niet als je de voorruit ontwasemd. Je zult dan de ventilatie zelf naar de ramen moeten richten. Dat gaat automatisch met de 3/Y als je via de app ontdooien inschakeld. Dan nog is er niet genoeg flow naar de B-stijl om condensatie daar aan te kunnen pakken.


Dan nog, ik zet ontwasemen aan en altijd de ruitverwarming zodat het camera huis aan de voorzijde verwarmd wordt anders is het sowieso een ramp op de snelweg omdat de kans groot is daar condens zit.

Echt een design fail en beschamend dat ze dat nu pas met HW4 gaan aanpakken.
 
  • Like
Reactions: Dannietjoh
Klopt, vanmorgen na een rit van ruim een uur nog de melding dat de voor camera geblokkeerd is. Ik hoop op mogelijkheid van retrofit, al dan niet betaald.
Vanmorgen had ik ook de melding voor de B-style. Bij het eerste verkeerslicht eens de stijl met een doek gepoetst en geen probleem meer.
Zal met de MY beter zijn wellicht. Bij mijn MS had ik nog geen zijcamera's en werkte AP nagenoeg even goed. Misschien moeten ze daar naar terug ;-).