Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Nah, dat vind ik raar. 'De markt' heeft eerst jaren lang haar zakken zitten vullen door de consument te bedonderen. Vervolgens onstaat er een bedrijf dat de markt op zijn op zet (die zagen we niet aankomen (achteraf dan :)) met 10 jaar technologische voorsprong.

Vervolgens moeten we 'de markt' gaan helpen omdat ze zo zielig zijn een geen tijd hebben om zich aan te passen?
Bedonderen? Moet de eerste consument nog tegenkomen die toen een diesel heeft gekocht voor de betere uitstoot getallen. Belangrijkste reden was altijd nog de kosten per kilometer...
 
  • Like
Reactions: Maarten and Hbrink
Apple heeft gisteren mijn iPhone, iPad, MacBook en Apple Watch terug geroepen!!!

Ze kregen een update naar een nieuwe versie van het operating systeem.
/S
Dit is toch iets anders hoor. Je Apple-product deed geen gevaarlijke dingen waardoor een update vereist was. Dit is eerder te vergelijken met een update te moeten pushen omdat het de batterij kan ontbranden bij het laden.

En voor de auto-industrie: vind je dieselgate dan ook geen recall? Was in de EU ook gewoon een software-update hoor. Maakt mij dan niet zo veel uit of dat OTA is of niet.
 
Dit is toch iets anders hoor. Je Apple-product deed geen gevaarlijke dingen waardoor een update vereist was. Dit is eerder te vergelijken met een update te moeten pushen omdat het de batterij kan ontbranden bij het laden.

En voor de auto-industrie: vind je dieselgate dan ook geen recall? Was in de EU ook gewoon een software-update hoor. Maakt mij dan niet zo veel uit of dat OTA is of niet.

Je gaat uit van de ernst van de situatie en vindt op basis daarvan dat mijn vergelijking mank gaat.
Daar gaat het mij echter niet om.
Mijn punt is dat terugroepen door 99% van de mensen gelezen wordt als een actie waarbij het product terug moet naar de dealer/fabrikant.
En dat je dat product dus enige tijd kwijt bent.
Veel pers roept juist daarom maar al te graag over een terugroepactie, om Tesla in een negatief daglicht te zetten.
En daarbij doet het belang van de correctie voor hen totaal niet ter zake.
Je ziet er bijna nooit bij staan dat het een kwestie van een simpele update is en niemand naar de dealer hoeft.
 
Mooie clip, alleen jammer dat de auto rond 3:30 door oranje/rood rijdt.

Screenshot 2023-02-18 at 12.49.17.png
 
Ter hoogte van het stoplicht was het echt wel rood hoor. Zelf zou ik zeker zijn gestopt in deze situatie.

Gelukkig geldt het licht incombinatie met de lijn VOOR het kruispunt. Het komt gewoon puur omdat in de US de stoplichten op het kruispunt hangen en nog vaker na het kruispunt dat het vertekend beeld geeft.

Het was dus gewoon echt oranje.
 
  • Like
Reactions: Mars2020
Gelukkig geldt het licht incombinatie met de lijn VOOR het kruispunt. Het komt gewoon puur omdat in de US de stoplichten op het kruispunt hangen en nog vaker na het kruispunt dat het vertekend beeld geeft.

Het was dus gewoon echt oranje.
Doordat de kruising vrij onoverzichtelijk was, hebben de wegbeheerders links een extra stoplicht opgehangen. Voor de Tesla is dit een onlogische plaats en wordt deze niet meegenomen in de afweging om te remmen.