Nog 6 weken te gaan en Tesla vermeldt in het Tesla Account bij de FSD Upgrade nog steeds:
Later dit jaar verwacht:
- Herkennen van en reageren op verkeerslichten en stopborden.
- Automatisch rijden op straten binnen de bebouwde kom.
De tijd dringt. Zullen ze slagen?
(het al dan niet succesvol slagen zal waarschijnlijk ook van invloed zijn op de koers van het aandeel)
Ik overweeg FSD aan te kopen omdat de Model 3 uitgerust is met HW2.5 en ik van plan ben de auto af te rijden. Ik zou het nog even aan kunnen zien maar wat mij verontrust is het volgende:
De afgelopen periode dit jaar heeft Tesla gedaan alsof het verschil tussen Model 3 HW2.5 of HW3 auto's niet bestond. Tesla had er belang bij dat verschil 'klein' te houden in de overgangssituatie dit jaar. Dus werden klanten die achteraf FSD bestelden (of ze nu wel of geen retrofit nodig hadden) het zelfde behandeld. Terwijl de retrofit Tesla geld kost.
Sinds alle bezitters van HW3 de cones in het beeldscherm zien is voor iedereen het verschil duidelijk.
Ik zou mij goed kunnen voorstellen dat Tesla voor auto's die een retrofit nodig hebben binnenkort een andere (hogere) prijs gaat vragen t.o.v. bezitters van HW3. Of nog erger, voor die groep de FSD bestelmogelijkheid beëindigen. Wat denken jullie?