Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

FSD kopen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zie bij UPGRADES in de app de optie voor EAP bij Upgrades voor Autopilot voor EUR 3.600 niet meer staan. Alleen nog FSD voor EUR 7.500. Is de aanbieding voor EAP al weer ingetrokken?
Die optie voor deze upgrade zou tot 1 oktober duren en is nu blijkbaar geëindigd. Heb het zelf gelukkig net op tijd aangevinkt en kan nu nog voor € 4.300,00 upgraden naar FSD.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: BMW740iL
Ik ben heel benieuwd wat ik met mijn EAP in combinatie met HW3 mee ga krijgen van de nieuwe release. Als ik het goed begrijp is EAP een onderdeel van FSD en zou daarmee EAP ook verbeterd moeten worden.

Juist niet: EAP is het stuk van FSD wat al sinds 2 jaar kan en waar ook HW3 niet voor noodzakelijk is. Met HW3 krijg je wel in Basic en EAP betere visualisaties maar geen nieuwe features, daarvoor heb je echt FSD nodig. De HW2.5 naar 3 upgrade doen ze alleen voor FSD, niet voor Basic en niet voor EAP, simpelweg omdat het voor de functionaliteit niet nodig is.
 
Juist niet: EAP is het stuk van FSD wat al sinds 2 jaar kan en waar ook HW3 niet voor noodzakelijk is. Met HW3 krijg je wel in Basic en EAP betere visualisaties maar geen nieuwe features, daarvoor heb je echt FSD nodig. De HW2.5 naar 3 upgrade doen ze alleen voor FSD, niet voor Basic en niet voor EAP, simpelweg omdat het voor de functionaliteit niet nodig is.
Toch denk ik dat straks ook voor EAP verbeteringen merkbaar zijn. FSD heeft tenslotte ook functies zoals lane change en NOA die waarschijnlijk verbeterd worden. We zullen het straks zien.
 
Ik ben benieuwd...
Als het echt opzienbarend is, dan zou het aanleiding kunnen zijn voor een prijsverhoging van FSD

Elon Musk: Limited Tesla FSD Beta Releasing Next Week

Elon Musk: Limited Tesla FSD Beta Releasing Next Week
Tesla's date-specific releases are spelling trouble for competing car companies
Vraagje aan de ITers in dit forum. Wat is het verschil tussen het Beta zijn van de release van FSD die voor volgende week is aangekondigd en de benaming (beta) die wij in onze auto's op het scherm zien staan achter autopilot (beta), NoA (beta), Summon (beta)?
 
Updates worden altijd eerst getest. Eerst intern en vervolgens deelt Tesla de update met een geselecteerd groepje public beta testers. Volgens mij noemt Tesla dit het Early Access Program. Daar kan je jezelf overigens niet actief voor aanmelden; Tesla selecteert deze mensen zelf. Als de update goed wordt bevonden, dan wordt deze vervolgens breder uitgerold. Soms komen er dan toch weer foutjes boven drijven. Daarom zie je wel eens dat updates weer worden ingetrokken.

Feitelijk betekent beta in beide gevallen hetzelfde, namelijk dat de software nog in ontwikkeling is. Het verschil is dat de beta-versie waar Musk op doelt nog getest moet worden om er zeker van te zijn dat deze voldoende veilig zijn voor een bredere uitrol. De beta-functies in onze auto's zijn weliswaar nog in ontwikkeling, maar deze zijn volgens Tesla wel veilig (genoeg) om te gebruiken.
 
Hier nog wat meer FSD Beta videos:

Ziet er wel als een sprong voorwaarts uit. FSD kan nu ook zelfstandig afslagen naar links en rechts nemen. Ben benieuwd wat uiteindelijk in Nederland is toegestaan.
Dat laatste vooral. Ik ben nog steeds skeptisch. Jaren geleden zagen we ook al FSD filmpjes van geweldige dingen en we weten hoe Autopilot op dit moment rijdt.

Ik heb hoopvol, maar ook kritisch tegelijk.
 
  • Like
Reactions: CJA Hulskamp
Prijs gaat wel omhoog (via FSD $2k price increase Monday 10/26)
:
e270c125-69ac-46f0-b22c-69ba29d68990-jpeg.601095
 
5D74C1E6-0A18-4B3B-8D73-1D430B93355A.png


Ik kwam niet meer bij van het lachen. In de release notes vraagt Elon om dit keer echt de handen aan het stuur te houden. Wat doen die eerste gasten die speciaal zijn uitgekozen voor de extremely slow & cautious rollout?

“No hands on the steering wheel!”

HAHAAHAHA, ik zou precies hetzelfde hebben gedaan. Alles voor een betere wereld
 
Last edited:
View attachment 601147

Ik kwam niet meer bij van het lachen. In de release notes vraagt Elon om dit keer echt de handen aan het stuur te houden. Wat doen die eerste gasten die speciaal zijn uitgekozen voor de extremely slow & cautious rollout?

“No hands on the steering wheel!”

HAHAAHAHA, ik zou precies hetzelfde hebben gedaan. Alles voor een betere wereld

Wat ik zo gek vind aan de visualisaties is waarom het bestaat uit puntjes. Net alsof het een soort fake LIDAR is.