Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

FSD kopen

This site may earn commission on affiliate links.

Duidelijk een negatief koopadvies voor FSD maar wel een goed overzicht van alle beloftes aan FSD-kopers sinds 2014.

Of zoals Elon in het begin van dit filmpje zelf benadrukt: “Really fundamental message that consumers should be taking”
 
  • Informative
Reactions: OttoR

Duidelijk een negatief koopadvies voor FSD maar wel een goed overzicht van alle beloftes aan FSD-kopers sinds 2014.

Of zoals Elon in het begin van dit filmpje zelf benadrukt: “Really fundamental message that consumers should be taking”

Interessante opsomming. De waarheid lijkt voor mij ergens in het midden te liggen: Elon is een rasoptimist, zonder die houding kom je ook niet zover. Hij heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat de wereld (weer) serieus is gaan kijken naar elektrisch rijden. Ik blijf vooral benieuwd wanneer L5 wordt bereikt, feit is dat je er alleen komt met testen en dat is ook wat-ie doet. Waar hij goed in is is volhouden, hopelijk is-ie snel genoeg klaar voordat de markt het opgeeft. Dat hij vandaag de dag geld vraagt voor FSD is niet passend maar ik zie ook geen weg terug voor hem, hij heeft het er immers al zo lang over... ;)
 
  • Informative
Reactions: Maarten
Wat ik wel apart vindt, je moet navigeren anders werkt het niet. Terwijl ik vaak de weg weet en dan heb ik geen zin in een navigatie die loopt de roepen. Waarom niet autolane change zonder navigatie ?
Correctie, dat doet die dus wel. Gewoon niet opgevallen, je ziet de lichtblauwe baan namelijk niet, maar zodra je richting aangeeft licht die op en doet die auto lane change.
 
  • Like
Reactions: Camelroel
Vandaag met NoA van Almere naar Diemen. De 'dubbele' afslag Diemen wordt niet als zodanig herkent; dus hij stelt een baan wissel voor, maar zet vervolgens de richtingaanwijzer uit. Zet je die zelf aan, dan haalt de auto wel rechts in, en zet de richting aanwijzer telkens uit met de melding dat een baan wissel niet mogelijk is.

Lesje Nederlandse verkeersles?
 
Vandaag met NoA van Almere naar Diemen. De 'dubbele' afslag Diemen wordt niet als zodanig herkent; dus hij stelt een baan wissel voor, maar zet vervolgens de richtingaanwijzer uit. Zet je die zelf aan, dan haalt de auto wel rechts in, en zet de richting aanwijzer telkens uit met de melding dat een baan wissel niet mogelijk is.

Lesje Nederlandse verkeersles?

Zolang wij in EU geen nieuwe kaarten krijgen gaat NoA niet beter worden... Zover ik kan inschatten zijn vele fouten aan het verouderde kaartmateriaal te wijten....
 
  • Like
Reactions: OttoR
Dag allen,

al ruim anderhalf jaar rij ik een Model 3. Operational lease (Leaseplan direct). De komende tijd zal ik veel (lange) trajecten afleggen voor mijn werk. Ik vroeg me af, is het mogelijk om FSD alsnog toe te voegen aan een leasecontract voor de resterende looptijd?

Ik ben me puur aan het oriënteren en zou hier graag inzicht in krijgen (dus even los van de discussie of FSD wel of niet van toegevoegde waarde zou zijn). Ook stukje nieuwgierigheid.

Hoor graag!
 
Dag allen,

al ruim anderhalf jaar rij ik een Model 3. Operational lease (Leaseplan direct). De komende tijd zal ik veel (lange) trajecten afleggen voor mijn werk. Ik vroeg me af, is het mogelijk om FSD alsnog toe te voegen aan een leasecontract voor de resterende looptijd?

Ik ben me puur aan het oriënteren en zou hier graag inzicht in krijgen (dus even los van de discussie of FSD wel of niet van toegevoegde waarde zou zijn). Ook stukje nieuwgierigheid.

Hoor graag!

Ik weet dat een M3 rijder via Mister Green op een later moment alsnog FSD heeft aangeschaft.
Gewoon even vragen, als je betaald kan er veel ;)
 
Dag allen,

al ruim anderhalf jaar rij ik een Model 3. Operational lease (Leaseplan direct). De komende tijd zal ik veel (lange) trajecten afleggen voor mijn werk. Ik vroeg me af, is het mogelijk om FSD alsnog toe te voegen aan een leasecontract voor de resterende looptijd?

Ik ben me puur aan het oriënteren en zou hier graag inzicht in krijgen (dus even los van de discussie of FSD wel of niet van toegevoegde waarde zou zijn). Ook stukje nieuwgierigheid.

Hoor graag!
Ja dat kan, je betaalt dan per maand het leasebedrag voor FSD, plus met terugwerkende kracht vanaf start contract dat maandelijkse bedrag in één keer alsof je van begin contract de functie zou hebben.
 
Ja dat kan, je betaalt dan per maand het leasebedrag voor FSD, plus met terugwerkende kracht vanaf start contract dat maandelijkse bedrag in één keer alsof je van begin contract de functie zou hebben.

Weet je dat zeker? Zo ver ik me kan herinneren van mijn leaseauto's in het verleden is dat als je een optie achteraf toegevoegd wilde hebben, dan betaalde je gewoon het volledige bedrag uitgesmeerd over de resterende looptijd.

Stel FSD kost 7500 EUR en je hebt nog 36 mnd looptijd, dan kost het 208 EUR extra p/mnd. Dit wordt overigens wel zo toegepast voor opties die geen duidelijke meerwaarde toevoegen aan de restwaarde van de auto.

Met FSD neem ik aan dat de restwaarde wel wordt verhoogd, in dat geval is het aan de leasemij om te berekenen wat dat doet op de restwaarde en dan wordt het verschil tussen aanschafprijs en de verhoging in restwaarde gebruikt om tot het maandbedrag te komen. FSD kost 7500 EUR en de extra restwaarde is 5000 EUR bij afloop contract, dan zal je dus 2500 EUR verschil hebben en zal het maandbedrag 69 EUR p/mnd worden bij nog 36 mnd looptijd.

Hoe de leasemij de restwaarde bepaald, daar heeft iedere leasemij een eigen (ingewikkelde) formule voor waar parameters door verschillende afdelingen worden ingevoerd.
 
Ik kan je wel vertellen dat de restwaarde van FSD door mijn leasemaatschappij als bijzonder la g wordt ingeschat 😉

Voordeel van het niet uitsmeren over de resterende termijn; is dat de restsom van de achterliggende termijn als eigen bijdrage wordt gezien en dus in mindering wordt gebracht van de bijtelling.
 
Had het ook nagevraagd; aanschaf prijs werd volledig afgeschreven over de rest van de looptijd van het leasecontract. FSD via een abonnement lijkt me voor leaserijders straks het meest voor de hand
 

Elon twittert n.a.v. door Tesla uitgebracht Vehicle Safety Report

Accident Data Q1 2021

In the 1st quarter, we registered one accident for every 4.19 million miles driven in which drivers had Autopilot engaged. For those driving without Autopilot but with our active safety features, we registered one accident for every 2.05 million miles driven. For those driving without Autopilot and without our active safety features, we registered one accident for every 978 thousand miles driven. By comparison, NHTSA’s most recent data shows that in the United States there is an automobile crash every 484,000 miles.
 
  • Like
Reactions: dutchchili
E0D1VguXEAc48Z7


Somewhat investor related, but in today's 10-Q published by Tesla, they admit for the first time that full self driving may never materialize.
overgenomen uit het topic:

What if FSD doesn't materialize?​

 
De laatste zin in bovenstaande quote uit de 10-Q rapportage van Tesla laat zich lezen als:

There is no guarantee that with new HW FSD will not be worse until it gets better

or

There is no guarantee that with new HW FSD will perform as expected in the timeframe we anticipate,

or

There is no guarantee that with new HW FSD will perform at all.
 
  • Like
Reactions: Erik-S85