You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tel daar bij op dat het CBR het ook prima vind als iemand maar 50% zicht heeft van de norm.
EAP doet wel ook de baanwissel, toch?
Je hebt helemaal gelijk natuurlijk. Echt een idiote simplificatie om mensenogen te vergelijken met domme camerapixels. Idem om het neuraal net van de hw 3 computer met hersenen te vergelijken toch blijft Tesla dat doen en geloven in robotaxis.Ik denk dat jullie de evolutie of schepper (het is maar waar je in geloofd) toch echt wat tekort doen. Het menselijk oog is een uitstekend en zeer goed uitgewerkt instrument. Het ziet relatief goed in het donker (door aparte staafjes), waarbij de kleuren worden opgeofferd. Maar ook kan het extreem snel scherpstellen en werkt het samen met je brein. Ondanks dat je maar een beperkt deel scherp ziet worden bewegingen buiten het scherpe deel wel snel opgemerkt. Ook het dynamisch bereik van het oog is ongeveer 24 stops, waarbij zelfs de beste dSLR niet voorbij de 16 stops komt. De camera die in de Tesla zit heeft een nog vele malen mindere DR. Dat is ook te merken, want bij laagstaande zon kapt bij mij de auto-pilot er vaak mee of wordt wat onrustig.
Waar bij de meeste vision toepassingen het hele camerabeeld de input is voor de verdere verwerking, is bij de mens die veel meer tweerichtingsverkeer. Je ogen geven input aan je brein en je brein stuurt je ogen aan. Bij de meeste vision toepassingen is de camera enkel input voor de verwerking er achter. Er wordt hooguit wat automatische helderheid toegepast.
Mercedes schijnt het juridisch voor elkaar te hebben om in Duitsland op sommige trajecten op level 3 te gaan rijden.
Op de *snelweg* *onder* de 60km/uur? Volgens mij is dat, file uitgezonderd, toch gewoon het verkeer hinderen en verboden?
Hadden ze hem op 100/120/130 begrensd had ik het nog kunnen begrijpen
Steven PeetersEr is een Belgische Tesla fan die regelmatig hierover bericht op YouTube. Steven, achternaam even kwijt.
Jammer dat ze zo traag zijn met die wetgeving. Op zich goede zaak *dat* er wetgeving komt, maar ze moeten wel mee met de stand van de techniek.
De stand van de techniek is dusdanig laag dat de wetgeving vooralsnog voorop loopt. De techniek is nog (te) onvolwassen en moet de komende jaren nog hele grote stappen maken alvorens wetgeving versoepeld kan worden. Dat geldt uiteraard niet alleen voor Tesla maar ook de andere autobouwers. Tesla heeft daar echter nog de uitdaging bij dat het de “basis” ADAS niet betrouwbaar werkend krijgt (bv ACC, bordherkenning etc) en er ook bewust voor lijkt te kiezen daar niet in te investeren maar inzet op FSD.Jammer dat ze zo traag zijn met die wetgeving. Op zich goede zaak *dat* er wetgeving komt, maar ze moeten wel mee met de stand van de techniek.
Er is een Belgische Tesla fan die regelmatig hierover bericht op YouTube. Steven, achternaam even kwijt.
Toch vind ik dat merkwaardig en juridisch op dun ijs.Ik ga het hier ook maar even herhalen: FSD Beta is een rewrite van de FSD code. Er wordt niet meer ontwikkeld op de FSD stack die wij hebben in Europa, dus grote verschillen mag je je niet meer aan verwachten.
Je kan perfect een formule 1 wagen kopen, maar je mag er niet mee op de weg. Als je toch het geld wil uitgeven is dat jouw beslissing en geen probleem van de producent.Toch vind ik dat merkwaardig en juridisch op dun ijs.
Delen van nieuwe FSD Beta zullen ook in Europa toegestaan zijn. Denk aan verbeterde 'navigate on autopilot', betere herkenning snelheidslimieten, minder nerveuze baanwisselingen, minder phantom breaks, verbeterde veiligheid, etc.
Tesla verkoop FSD pakket ook in Europa voor heel, heel veel geld. De enige disclaimer die ze maken is een juridische: wat niet mag, zullen ze ook niet doen. Snap ik. Maar dan verwacht ik dat we in de technische ontwikkeling niet structureel achtergesteld worden bij US. Nogmaals, een functionele beperking snap ik (juridisch), maar onderliggende AI verwacht ik ook voor EU.
Ik zeg niet dat de resultaten van de rewrite nooit in Europa komen.Toch vind ik dat merkwaardig en juridisch op dun ijs.
Delen van nieuwe FSD Beta zullen ook in Europa toegestaan zijn. Denk aan verbeterde 'navigate on autopilot', betere herkenning snelheidslimieten, minder nerveuze baanwisselingen, minder phantom breaks, verbeterde veiligheid, etc.
Tesla verkoop FSD pakket ook in Europa voor heel, heel veel geld. De enige disclaimer die ze maken is een juridische: wat niet mag, zullen ze ook niet doen. Snap ik. Maar dan verwacht ik dat we in de technische ontwikkeling niet structureel achtergesteld worden bij US. Nogmaals, een functionele beperking snap ik (juridisch), maar onderliggende AI verwacht ik ook voor EU.