Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

FSD upgrade nu even duur als direct bestellen.

This site may earn commission on affiliate links.
Het viel mij ook op dat de verhoogde de prijs voor het naderhand activeren van FSD niet meer genoemd staat op de website. Mijn auto is nog onderweg. Zijn er bestaande rijders die nu deze prijs (EUR 6400,-) ook in hun Tesla account terugzien?

E2FC19A6-733E-4938-8BB2-B08967D3EABB.jpeg
 
Inderdaad denk dat ze beleid aangepast hebben. Zal de belastingdienst niet leuk vinden.

Ik zie nu de upgrade in mijn account staan.
Blijft veel voor wat je krijg. Maar ik erger mij te veel aan AP en FSD loost een deel van het probleem op.
 
  • Informative
Reactions: St3fan
Krijg je daarbij ook gratis upgrade naar HW3?

Tesla heeft op dit moment extra cash nodig.
Ik zou mij goed kunnen voorstellen dat Tesla (voor extra cash) de komende maanden nog een tijdelijke FSD upgrade aanbod doet voor een lagere prijs dan EUR 6.400. Die prijs van EUR 6.400 was voor de M3 bezitters die FSD bij aanschaf niet hebben genomen, reeds te hoog. Een tijdelijk lagere prijs zou veel meer kopers over de streep trekken.
 
  • Informative
Reactions: MLKRMR
Wil best betalen voor: auto lane change, de rest niet (want FSD mag toch niet van de overheid en gaat nog jaren duren).

Zolang het een pakket blijft, haken er veel af .....opsplitsen, zijn de stapje kleiner en als FSD klaar is is de stap kleiner.
My 2 cents ....
 
Wil best betalen voor: auto lane change, de rest niet (want FSD mag toch niet van de overheid en gaat nog jaren duren).

Zolang het een pakket blijft, haken er veel af .....opsplitsen, zijn de stapje kleiner en als FSD klaar is is de stap kleiner.
My 2 cents ....
Yep, het fameuze document UN/ECE R79 dat net in voege gegaan is en de autopilot zwaar beperkt, dateert van november 2017. Dan kan je ongeveer schatten hoe lang het gaat duren voor er een bruikbare FSD-autopilot goedgekeurd wordt. Zelfs de huidige, goed werkende Amerikaanse EAP is bij ons simpelweg niet toegelaten wegens veel te veilig. Nee, de auto mag geen scherpe bochten kunnen nemen (MOET dan uit de bocht gaan, anders faalt hij de Europese test), moet volledig uitschakelen bij een hartaanval (niet netjes vertragen en veilig aan de kant gaan staan want dat is veel te veilig en dus ontoelaatbaar), enzovoort. En wij willen FSD? Lang leve Europa...

Dus nee, ik ga niet bijbetalen om mijn EAP te upgraden naar FSD, en zeker geen 6400 euro, als die met veel geluk pas binnen 5 jaar toegelaten wordt, met mogelijke beperkingen waarbij een test bijvoorbeeld enkel slaagt als de voetganger hard genoeg geraakt wordt.
 
Tesla heeft weer nieuw beleid: FSD later toevoegen kost hetzelfde als bij aanschaf.

Verstandig, want zo kun je de optie buiten de bijtelling laten. Voor diegenen die besteld hebben wellicht een reden om even de FSD van de bestelling te verwijderen en deze later toe te laten voegen.

Volgens mijn accountant geldt dat alles wat af-fabriek als optie besteld had kunnen worden, deze gewoon onder de bijtelling valt, ook al worden ze op een later tijdstip toegevoegd.
Dus ik weet niet hoe je dit voor elkaar hebt gekregen bij de belastingdienst.
 
  • Funny
Reactions: PaulusdB
Volgens mijn accountant geldt dat alles wat af-fabriek als optie besteld had kunnen worden, deze gewoon onder de bijtelling valt, ook al worden ze op een later tijdstip toegevoegd.
Dus ik weet niet hoe je dit voor elkaar hebt gekregen bij de belastingdienst.

Bijzondere accountant heb jij :).. het gaat om de prijs die de RDW op de auto plakt, daar betaal je bijtelling over. Die verandert niet als je na levering een trekhaak plaatst, bumper vervangt of een anders setje velgen steekt.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Het ging om accessoires die op de optielijst staan, dus af fabriek besteld hadden kunnen worden en waarvan precies hetzelfde achteraf gemonteerd wordt. Het ging dus niet om accessoires van andere merken die achteraf gemonteerd worden.
Was wel wat jaartjes geleden, maar zal er dan nog eens naar vragen mocht dit nodig zijn in mijn geval. Thanks


ahh, nu zie ik het:
Voor auto’s met een tenaamstelling vóór 1 juli 2006 tellen accessoires mee voor de bijtelling als deze in de prijslijst van de importeur of fabrikant voorkomen én zijn ingebouwd vóór de dag van toekenning van het kenteken

Duidelijk, zoals ik al zei, al wat jaartjes geleden.. ;)
Nu kun je dus gewoon die opties al in laten bouwen voordat het kenteken is aangevraagd.
 
Last edited:
Volgens mijn accountant geldt dat alles wat af-fabriek als optie besteld had kunnen worden, deze gewoon onder de bijtelling valt, ook al worden ze op een later tijdstip toegevoegd.

Nou, dat is nooit zo het geval geweest. Veranderingen aan de auto na toekennen van een kenteken zijn nooit meegenomen bij de bijtelling (tenzij >15 jaar oud, maar daar heb je bijtelling obv dagwaarde).
 
  • Like
Reactions: Ipe
Het ging om accessoires die op de optielijst staan, dus af fabriek besteld hadden kunnen worden en waarvan precies hetzelfde achteraf gemonteerd wordt. Het ging dus niet om accessoires van andere merken die achteraf gemonteerd worden.
Was wel wat jaartjes geleden, maar zal er dan nog eens naar vragen mocht dit nodig zijn in mijn geval. Thanks


ahh, nu zie ik het:
Voor auto’s met een tenaamstelling vóór 1 juli 2006 tellen accessoires mee voor de bijtelling als deze in de prijslijst van de importeur of fabrikant voorkomen én zijn ingebouwd vóór de dag van toekenning van het kenteken

Duidelijk, zoals ik al zei, al wat jaartjes geleden.. ;)
Nu kun je dus gewoon die opties al in laten bouwen voordat het kenteken is aangevraagd.
En toen dus ook al als je goed leest