Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

FSD Upgrade oude MX

This site may earn commission on affiliate links.
Ik neem aan dat je uit je “Tesla tijd” nog wel weet dat de visualisatie met en zonder FSD hier gewoon hetzelfde is.
In mijn 'Tesla tijd' deden ze gewoon een HW3 upgrade in combinatie met MCU1, waardoor de auto zeer instabiel werd door overbelasting van de toch al trage MCU1. En deze combi liet ook niet alles op het instrumentencluster zien.
 
leg mij nog eens uit wat het grote voordeel is van een lane change als je die nog steeds zelf moet inzetten?
Ik gebruik het wel vaak, even een een knipperlicht en een stootje tegen het stuur gaat mij soepeler af (boven 110 km/hr) dan AP uit door sturen en weer inschakelen als je in de nieuwe baan zit. Meestal zit ik dan niet precies midden in de baan en geeft Elon opdracht voor een kleine chicane die mijn Zwaantje dan ook uitvoert en dat is niet altijd even comfortabel.
 
  • Like
Reactions: Klaas and Maurice1
leg mij nog eens uit wat het grote voordeel is van een lane change als je die nog steeds zelf moet inzetten?
Dat is al meerdere keren in diverse draadjes voorbij gekomen. Persoonlijk zie ik als voordeel dat AP gewoon aan blijft als je van baan wisselt. Verder vind ik het wel relaxed rijden als de auto zelf van baan wisselt. Niet in de spits maar als het wat rustiger is op de weg, dan werkt het prima.
Het feit dat je deze zelf moet initiëren komt niet door Tesla maar door de regelgeving en dat zal best wel gaan veranderen.
 
Ik overwoog de FSD upgrade omwille van eventueel een snellere computer maar dan laat ik beter gewoon de MCU2 installeren voor 1550 ...
Volgens Tesla web site: Infotainment-upgrade

Is dus MCU2 in U geval 2000€, owv FSD HW computer "inbegrepen".
Moet idd duidelijkheid vragen aan SeC als jij FSD voor 3700€ betaalt (die zou ook FSD HW computer inhouden), dat U niet twee keer voor dat HW betaalt.
 
Ik gebruik het wel vaak, even een een knipperlicht en een stootje tegen het stuur gaat mij soepeler af (boven 110 km/hr) dan AP uit door sturen en weer inschakelen als je in de nieuwe baan zit. Meestal zit ik dan niet precies midden in de baan en geeft Elon opdracht voor een kleine chicane die mijn Zwaantje dan ook uitvoert en dat is niet altijd even comfortabel.
Ik herken mij volledig in deze post. Ik gebruik FSD nagenoeg altijd op de snelweg
Voornemens de auto af te rijden. Wel of geen FSD maakt voor mij zolang de auto mee gaat, bij elke inhaalactie verschil. Is voor mij persoonlijk wel iets waard.
 
  • Like
Reactions: SpaceWagon