TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Full Operational Lease?

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by gelden, Jul 5, 2015.

1. gelden

gelden Active Member

Een vriend van me mag binnenkort een lease auto uitzoeken. Natuurlijk wil hij bij voorkeur een Tesla (eigenlijk wil hij gewoon elektrisch rijden, en hij was verbaasd dat alleen Tesla nog een auto maakt met fatsoenlijke range). Heeft iemand als eens uitgezocht bij welk bedrijf een Tesla via Full Operational Lease het voordeligst te leasen is?

2. briano

briano Member

stuur je een PM

3. timidri

timidri Member

#3 timidri, Jul 5, 2015
    Last edited: Jul 5, 2015
    Heb ook een Tesla via Full Operational Lease in bestelling, en wel bij hetzelfde bedrijf als briano.

4. Peebee01

Peebee01 Member

Rijd er een via ALD. Let bij de keuze van leasemaatschappij dat ze de gegarandeerde restwaarde die tesla biedt op de auto en accessoires in de berekening meeneemt.
    Lease maatschappijen vinden het volgens mij wel lastig de laadkosten in te schatten, dus die zou je Uit de berekening kunnen laten halen

5. PimEffting

PimEffting Member

Zag het ook staan bij Justlease (Terberg): De Tesla Model S Leasen? Stel zelf samen. | Justlease.nl

Let erop dat leasemaatschappijen de restwaarde op dit moment nog niet echt goed kunnen inschatten.
    Daarom betaal je relatief veel. Zeker als je het vergelijkt met financial lease (misschien ook een optie?).

6. keesmod

keesmod Member

Mijn model S verloopt via MisterGreen. Was in het offerte traject het goedkoopst en de service is prima.

7. gelden

gelden Active Member

Dat zou dan binnenkort tot verlaging van de tarieven moeten leiden, nu bekend wordt dat de restwaarde erg mee valt. Al ergens zichtbaar?

8. PimEffting

PimEffting Member

De eerste 2013 modellen zullen pas 2017/2018 uit de lease komen toch? Pas dan is de restwaarde bekend.

9. FlaSmu

FlaSmu Member

Ik wil niemand afzeuren, maar van Terberg krijg ik uitslag en rode vlekken in mn nek zeker in relatie to EV.
    wij waren verplicht door onze moedermaatschappij om metTerberg zaken te doen. Ik kan je zeggen dat ze duurder waren dan eender wie. T verschil was zo groot dat we hun financiele directeur op audientie hebben laten komen.
    Hij liet doorschemeren dat Terberg niet zo happig was op EV vanwege onbekende restwaarde, daar waar andere leasemaatschappijen vooruitstrevender zijn.

Anyways uiteindelijk is er letterlijk honderden euro's per maand vd leaseprijs van onze EV's gehaald en nog betalen we teveel. ( onderhandelen loont)

Ik gun mensen als Mr Green, die zelf EV rijden EN in mijn geval de goedkoopste offerte had liever de handel..

Just my thoughts

10. ErnstT

ErnstT Active Member

+1 transparantie is zoek. 3 maanden voortijdig uit de lease is duurder dan uitrijden, ook zoiets. Alles narekenend, blijkt een wagenpark in eigen beheer met financial lease een veel betere keuze.

11. gelden

gelden Active Member

Eens, en ik denk dat de meesten hier daar ook voor hebben gekozen.
    De vraag betreft nu echter een vriend die bij een groot bedrijf in loondienst is. Hij kan kiezen: reisbudget of Full operational lease...

12. ErnstT

ErnstT Active Member

gekke is, nu ik er zakelijk/privé voor heb gekozen, laat je het los op de rest van het zakelijke wagenpark: operationeel is niet zo gunstig.

13. Haraldinho

Haraldinho New Member

Hoi Briano, ik ben ook geïnteresseerd. Wil je me jouw suggestie ook PMmen?

14. Maarten

Maarten Active Member

Kleine broertje van Harald? :wink:

15. Haraldinho

Haraldinho New Member

Nee, het beroemde Braziliaanse voetbaltalent van PSV :biggrin:

16. OW_85D

OW_85D Member

Nieuw op het forum: binnenkort hoop ik mijn 85D te kunnen rijden :smile:. Ik lease zelf via Mister Green; prettig contact, scherp tarief en daarbij kunnen Tesla rijders gratis opladen bij hun huidige 4 laadlocaties met bv chademo. Locaties liggen aan A2 tussen Adam en Utrecht (Haarrijn) en A12 bij Utrecht.
    Dank jullie wel voor alle info op dit forum; ik heb er tot nu toe veel aan gehad in de voorbereiding.

17. Maarten

Maarten Active Member

Welkom en sterkte met het wachten!

18. OW_85D

OW_85D Member

Dank je wel!

19. Rutger1978

Rutger1978 Member

Momenteel bezig met het configureren van mijn Model X. Ben op zoek naar een leasemaatschappij. Heb al contact met MisterGreen, maar ben benieuwd naar andere aanbieders.

Het wordt mijn eerste lease auto, dus alle tips zijn welkom!

20. ErnstT

ErnstT Active Member

Geluksvogel! als dit je eerste (operational?) lease is...waarom dan nu beginnen? Financial lease is veel flexibeler met behoud van fiscaal voordeel

Share This Page