Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gaan jullie regelmatig naar het benzinestation?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb mijn model 3 recent mogen ontvangen, maar wel met een te lage bandenspanning. 2.8 bar ipv aanbevolen 3.1 bar (20" performance). Ik wou ze dan maar zelf gaan oppompen en ken niet echt andere plaatsen dan tankstations. Bij het eerste was de pomp stuk. Het tweede was bemand en ik vond dat nogal vreemd om daar mijn banden op te pompen, zou als profiteren aanvoelen. Bij het derde (onbemand) tankstation is het me gelukt :D

Hoe lossen jullie dit op? Onbeschaamd aan benzinestation?
 
Ik heb mijn model 3 recent mogen ontvangen, maar wel met een te lage bandenspanning. 2.8 bar ipv aanbevolen 3.1 bar (20" performance). Ik wou ze dan maar zelf gaan oppompen en ken niet echt andere plaatsen dan tankstations. Bij het eerste was de pomp stuk. Het tweede was bemand en ik vond dat nogal vreemd om daar mijn banden op te pompen, zou als profiteren aanvoelen. Bij het derde (onbemand) tankstation is het me gelukt :D

Hoe lossen jullie dit op? Onbeschaamd aan benzinestation?

Zonder enige schaamte. :)
Maar ik heb naast mijn Tesla nog verscheidene tankkaarten voor mijn bedrijfswagens, waaronder een Defender die ik maar al te graag nog eens van stal haal.
 
Last edited:
Ik heb mijn model 3 recent mogen ontvangen, maar wel met een te lage bandenspanning. 2.8 bar ipv aanbevolen 3.1 bar (20" performance). Ik wou ze dan maar zelf gaan oppompen en ken niet echt andere plaatsen dan tankstations. Bij het eerste was de pomp stuk. Het tweede was bemand en ik vond dat nogal vreemd om daar mijn banden op te pompen, zou als profiteren aanvoelen. Bij het derde (onbemand) tankstation is het me gelukt :D

Hoe lossen jullie dit op? Onbeschaamd aan benzinestation?
Banden pompen kost snel een €. Dan moet je die slang die voortdurend wil oprollen over je auto trekken of je auto omkeren. Dat duurt te lang dus weer geld inwerpen. Wat een getob. Schaf deze aan en je staat ook niet in de benzinedamp.
FERM mini-compressor | Action.com
 
Precies in het midden van deze afbeelding woon ik. Vandaar dat ik mijn eigen compressor heb aangeschaft.
upload_2020-4-14_22-26-22.png
 

Attachments

  • upload_2020-4-14_22-26-22.jpeg
    upload_2020-4-14_22-26-22.jpeg
    181.2 KB · Views: 74
Ik sluit me aan bij de eenvoudige fietspomp. Gewoon thuis in de koude banden een paar tienden er bij pompen. Geen probleem en veel gemakkelijker en sneller dan bij een tankstation. Nog een goede oefening voor je armspieren ook.
Ik heb een Joe Blow Sport voor de mountainbike, maar werkt ook prima op autobanden of het oppompen van een kinderbadje.

Topeak Joe Blow Sport II Fietspomp koop je bij Futurumshop.nl
 
  • Like
Reactions: MoManTai and P51D
Dit is een goeie tip! THX. Er staat er 1 bij mij in de wijk. ik ga zo even kijken en meteen bijpompen evt. Ik heb wel een compressor maar vertrouw mijn persluchtmeter niet zo.

Je kunt een metertje aanschaffen (heb ik ook en de afwijking trouwens ook). Maar je Tesla geeft toch ook de banden druk? Dus 1 of 2 keer met je bestaande meter op druk brengen en dan weet je de afwijking. Ik weet dat ik met mijn compressor 2 tiende hoger moet zitten dan met mijn handmeter. En dan ga ik er maar vanuit dat mijn handmeter nauwkeuriger is.