Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gaan jullie regelmatig naar het benzinestation?

This site may earn commission on affiliate links.
Je kunt een metertje aanschaffen (heb ik ook en de afwijking trouwens ook). Maar je Tesla geeft toch ook de banden druk? Dus 1 of 2 keer met je bestaande meter op druk brengen en dan weet je de afwijking. Ik weet dat ik met mijn compressor 2 tiende hoger moet zitten dan met mijn handmeter. En dan ga ik er maar vanuit dat mijn handmeter nauwkeuriger is.

True, ik had nu wel hele bijzondere waardes.... Koude banden en hij heeft overal toch meer dan een halve bar erbij gepompt. In de Tesla geeft ie netjes aan wat het nu is. Zonder te rijden kun je de initiële spanning toch niet aflezen?
 
.jpg
Kom sporadisch bij het lokale benzinestation om benzine te tanken voor mijn Honda CD50 : uitsluitend met mooi weer en niet vaker dan 4x per jaar (het is per slot een hobby-project).
 
Waar haal je de aanbevolen 3.1 vandaan? Hier ook een M3 Performance met de originele 20" eronder en die geeft aan 42 psi ofwel 2.9 bar (te zien op middenstijl bestuurderskant).

Dju, je hebt gelijk. Had wat gezocht op internet omdat ik te lui was om in de deur te kijken en nadien niet meer gecontroleerd. Vroeger blijkbaar 45 psi, maar nu 42. Ik zal nog eens naar het tankstation moeten gaan :confused:

Anderzijds verminderd een harde band waarschijnlijk de kans op velg-/bandschade door putten.
 
Enige wat ik wel eens mis aan het benzinestation.. Het emmertje met sop om je ruiten mee schoon te maken of dat irritante plekje vogelpoep. Jammer dat die bij de superchargers niet staan, althans ik heb ze nog nooit gezien :)
Ik heb daarvoor een microfiber doek en flesje verdunde quick detailer in de frunk.

En op reis op weg naar de supercharger kom ik ook wel eens een tankstation tegen. Daar kan je ook even stoppen om de ruit vrij te maken.
 
De mijne gaf eind vorig jaar december bij aflevering netjes de voorgeschreven 2.9 bar aan. Door het lezen van dit draadje vandaag nog maar eens gekeken (na een kwartiertje gereden te hebben) en hij geeft nu 3.1 aan. Zal ongetwijfeld aan de temperatuur liggen maar geeft wel aan dat het toch verstandig kan zijn dit geregeld te checken (als ik in de winter al op 3.1 had gezeten en dan nu bij deze temperaturen wellicht dus al op 3.3 dan zal dit richting de zomer nog oplopen? Zou toch iets teveel van het goede worden in dat geval).