Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Garantie icm originele Tesla velgen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik kon dit onderwerp niet zo snel vinden.
Maar ik hoorde dat een Tesla Service Center een reparatie niet onder garantie uitvoert als de auto gebracht wordt zonder originele Tesla velgen. Ook als de reparatie niets met de velgen te maken heeft, zoals een reparatie aan de deuren. Heeft iemand daar ervaring mee?
 
Klinkt als broodje aap verhaal.

Ik sluit niet uit dat ooit in een ver verleden een niet geïnformeerde medewerker zoiets heeft geroepen, maar wettelijk kan ik mij hier niets bij voorstellen.
 
  • Like
Reactions: Ardje
Ik kon dit onderwerp niet zo snel vinden.
Maar ik hoorde dat een Tesla Service Center een reparatie niet onder garantie uitvoert als de auto gebracht wordt zonder originele Tesla velgen. Ook als de reparatie niets met de velgen te maken heeft, zoals een reparatie aan de deuren. Heeft iemand daar ervaring mee?
Dit is inderdaad een broodje aap verhaal. Mijn model S heeft een motor wissel gehad afgelopen winter en de auto werd gebracht op aftermarket wielen met winterbanden. Geen probleem.
 
  • Like
Reactions: Ardje
Ik zie in deze thread wel iets genoemd over opmerkingen van een SC hoor, maar de discussie gaat dan vooral om of Tesla wel/niet gelijk heeft vanuit technisch perspectief. maar ik ben vooral op zoek naar praktijkervaring: is iemand een reparatie onder garantie geweigerd vanwege ' niet-Tesla'. velgen?
 
Ik zie in deze thread wel iets genoemd over opmerkingen van een SC hoor, maar de discussie gaat dan vooral om of Tesla wel/niet gelijk heeft vanuit technisch perspectief. maar ik ben vooral op zoek naar praktijkervaring: is iemand een reparatie onder garantie geweigerd vanwege ' niet-Tesla'. velgen?
Heel simpel mijn motor wissel was onder garantie, en geen probleem.
 
  • Like
Reactions: Ardje
Ik kon dit onderwerp niet zo snel vinden.
Maar ik hoorde dat een Tesla Service Center een reparatie niet onder garantie uitvoert als de auto gebracht wordt zonder originele Tesla velgen. Ook als de reparatie niets met de velgen te maken heeft, zoals een reparatie aan de deuren. Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik vermoed dat ze wel moeilijk doen als er een probleem met de ophanging of iets dergelijks zou zijn.
 
  • Like
Reactions: Hbrink and Ardje
Vorige week zijn bij mij de draagarmen vervangen onder garantie terwijl de auto verlaagd is en after market velgen heeft.
Dit is wel door de mobiele service uitgevoerd aan huis.

Diverse keren bij de SC geweest voor uitlijning van de kofferbak en wat andere kleine issues. Allemaal gefixed zonder gedoe.
Ook een after market spoiler geinstalleerd trouwens.
Wel werd er de eerste keer een aantekening gemaakt dat ik andere velgen had, maar daar is nooit moeilijk om gedaan.
 
  • Like
Reactions: Ardje and Hbrink
Dank jullie voor de reacties. Bemoedigende geluiden. Ik was al een beetje bang dat ik mijn winterbanden (op Tesla velgen) nog even onder de auto moest zetten terwijl het buiten 25 graden is 😎 voordat ie naar het SC kon. Maar tot nog toe zie ik geen ervaringen waarbij Tesla er een punt van maakt mbt de garantie.
 
Ik kon dit onderwerp niet zo snel vinden.
Maar ik hoorde dat een Tesla Service Center een reparatie niet onder garantie uitvoert als de auto gebracht wordt zonder originele Tesla velgen. Ook als de reparatie niets met de velgen te maken heeft, zoals een reparatie aan de deuren. Heeft iemand daar ervaring mee?
Een paar weken geleden mijn M3 gebracht op after market velgen en banden en zonder opmerkingen een nieuwe achteraandrijving gekregen.
 
  • Like
Reactions: YCedric and Ardje