Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Garantie ten einde S75, wat nu?!

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo daar,

Mijn garantie verloopt over 1 maand na 4 jaar en daar word ik een beetje onzeker van.

Zijn er onderdelen van de auto waarop ik bij Tesla zou kunnen aandringen om ze te laten
vervangen voor garantie einde? Natuurlijk niet zo zwart wit zoals ik het nu schrijf, maar toch ;)

Hebben jullie tips? Wat is handig?

Alvast bedankt.

Paulo
 
  • Informative
Reactions: Jkr85
Er zijn meer keuzes. Als je een onderdeel verdenkt of niet vertrouwd kan je natuurlijk aangeven dat het niet goed functioneert of bijgeluiden maakt. Als je dat niet direct kunt oproepen zou Tesla kunnen besluiten het toch te vervangen. Maar ik vindt het bij een goed functionerende auto wel vergezocht. Wel kun je een technische keuring laten uitvoeren door een derde partij. Wat daar aan gebreken uit komt zou Tesla moeten verhelpen als het buiten de marges valt.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: ramonneke
Ik heb een goed product dat bijna nooit kapot gaat. Soms kom ik wel eens bij de service, maar eigenlijk is het het noemen niet waard.
Maar nu de de garantie afgelopen. En omdat ik nooit bij de service kom wordt de kans statistisch gezien alleen maar groter dat ik er wel naar toe moet..... Wat moet ik doen. Zal ik zelf iets wat nog niet kapot is maar kapot maken?

Twee keuzes:
1. Je bent blij dat je geen garantie meer hebt, want dat betekent dat het product het de verwachte duur doet
2. Je bent bang en wilt graag wel garantie. Dus koop je een nieuwe.

De keuze is reuze....
 
Ik heb een tweedehands Model S 85 met 167K op te teller gekocht in november. Buiten de gebruikelijke dingen als software en snelladen om niks mis mee. Als ik hardop mag denken? Waarom een auto na vier jaar omruilen of verkopen? U heeft de meeste kosten/afschrijving al gehad! Je krijg in verhouding weinig bij tesla en je moet er veel bijleggen. hoeveel km’s heeft op de teller staan?
 
Laat een onderhoudsbeurt doen en vraag of je met de monteur een rondje kan rijden. Die hoort meteen rare dingen. Bij mij werden als gevolg daarvan de halfshafts vervangen onder garantie. (Kwaaltje bij mijn model) Dat daarna nog een portiergreep en led segment in de koplamp het begaf is natuurlijk pech. Dat waren overigens pas de eerste reparaties waarvoor geld werd gevraagd,
 
Je hebt ook zogenaamde garantieverzekeringen, die auto's verzekeren welke buiten de fabrieksgarantie vallen. Allianz deed dit voorheen voor Tesla – weet niet of ze dit nog steeds doen.

Let echter wel op de voorwaarden van zo'n verzekering: meestal worden er bepaalde onderdelen uitgesloten waardoor de verzekering een stuk minder waard kan zijn als je in eerste instantie denkt.
 
Er zijn meer keuzes. Als je een onderdeel verdenkt of niet vertrouwd kan je natuurlijk aangeven dat het niet goed functioneert of bijgeluiden maakt. Als je dat niet direct kunt oproepen zou Tesla kunnen besluiten het toch te vervangen. Maar ik vindt het bij een goed functionerende auto wel vergezocht. Wel kun je een technische keuring laten uitvoeren door een derde partij. Wat daar aan gebreken uit komt zou Tesla moeten verhelpen als het buiten de marges valt.


Ik hoorde verhalen dat de touch screen zeker kapot gaat en dat geen goedkope reparatie of vervanging is.
 
Ik heb een tweedehands Model S 85 met 167K op te teller gekocht in november. Buiten de gebruikelijke dingen als software en snelladen om niks mis mee. Als ik hardop mag denken? Waarom een auto na vier jaar omruilen of verkopen? U heeft de meeste kosten/afschrijving al gehad! Je krijg in verhouding weinig bij tesla en je moet er veel bijleggen. hoeveel km’s heeft op de teller staan?


Ik heb 61.000 km op de teller staan.
 
Je hebt ook zogenaamde garantieverzekeringen, die auto's verzekeren welke buiten de fabrieksgarantie vallen. Allianz deed dit voorheen voor Tesla – weet niet of ze dit nog steeds doen.

Let echter wel op de voorwaarden van zo'n verzekering: meestal worden er bepaalde onderdelen uitgesloten waardoor de verzekering een stuk minder waard kan zijn als je in eerste instantie denkt.
Helaas is die verzekering niet mee, ik denk dat ik weinig kan en vertrouwen en geluk moet hebben met mijn auto.

Het is natuurlijk geen ramp, er zijn ergere dingen.
 
Vorig jaar is mijn MS de 4 jaar garantie gepasseerd. Daarvoor geen problemen. Daarna heb ik de volgende punten gehad:
- 12V Accu vervangen 235 €
- Parkeerrem vervangen 670 €
- eMMC vervangen (incl LTE) €500
- Ruitenvloeistofpomp 50€

ps. prijzen uit mijn hoofd... kan iets afwijken.

Dat was het.. gelukkig ;)
Gewoon een goede auto waar helaas ook wel eens iets kapot kan gaan.
 
Hallo daar,

Mijn garantie verloopt over 1 maand na 4 jaar en daar word ik een beetje onzeker van.

Zijn er onderdelen van de auto waarop ik bij Tesla zou kunnen aandringen om ze te laten
vervangen voor garantie einde? Natuurlijk niet zo zwart wit zoals ik het nu schrijf, maar toch ;)

Hebben jullie tips? Wat is handig?

Alvast bedankt.

Paulo
Koop een nieuwe! Goed voor Tesla, goed voor de volgende die jouw Tesla gaat rijden, goed voor ons leefklimaat want ergens aan het eind van de keten wordt er weer een vervuilende oude ICE verschot.
Dus het is gewoon vreselijk egoïstisch als je je eigen E-auto door blijft rijden terwijl je een nieuwe zou kunnen aanschaffen! :D:D:D
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Ik heb al sinds 2 jaar een Allianz garantieverlenging verzekering, 950€/jaar, twee keer een defecte deurklink vervangen ( ca 450€ /stuk ), is wel steeds een gedoe , moet steeds aangevraagd worden , twijfel of ik het opnieuw zou doen of verlengen . Het probleem van mijn traag internet ( browser ), een zeer twijfelachtige MCU module is geen reden voor garantie blijkt .het service center doet er moeilijk over . Ik moet eerst een diagnose laten doen bij Tesla ( en zelf betalen )