Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Garantie weigering Tesla door custom audio / speakers: Hulp/Tips?

This site may earn commission on affiliate links.
Een vriend van mij met een autobedrijf had ook een klant die draden getapt had of had laten tappen. Wat er precies niet meer werkte weet ik niet meer maar de klant heeft wel de rechtszaak verloren die er op volgde. Voor 172 euro zou ik die kant niet op gaan.

Gewoon geen Tesla meer kopen. Er komen genoeg andere EV’s de komende tijd.

Tesla valt hier echt niet zoveel te verwijten. Bij ieder ander merk krijg je gezeik hiermee als er storingen optreden die hiermee in verband kunnen staan.
 
ja rechtzaak is helemaal belachelijk voor dat soort bedragen ;-)
Maar Tesla is gewoon beetje lastig/speciaal met eigen standaarden en alles. Je kan niet zomaar overal stroom aftappen.
Bijvoorbeeld lampjes in beenruimtes, als je daar teveel stroom verbruikt (door een gemaakte aftap) zet hij gewoon het circuit uit, want dan 'klopt er iets niet' .... Waar je bij andere autos nog wegkomt met een multimetertje zoeken 'waar heb ik ergens geschakelde 12v, ah daar, PLUG', is dit bij Tesla niet echt aan te raden....
 
Een vriend van mij met een autobedrijf had ook een klant die draden getapt had of had laten tappen. Wat er precies niet meer werkte weet ik niet meer maar de klant heeft wel de rechtszaak verloren die er op volgde. Voor 172 euro zou ik die kant niet op gaan.

Gewoon geen Tesla meer kopen. Er komen genoeg andere EV’s de komende tijd.

En terecht dat hij dit verloren heeft.

Willens en wetens veroorzakers van storing aanbrengen in circuits waar stroom en data doorheen loopt en dan janken als het niet meer werkt.
Wanneer je heden ten dagen nog zomaar ergens stroom aftapt dan hoor je niet meer aan auto's te sleutelen.

Ook bij andere merken zijn er genoeg gevallen bekend waarbij het zelf aftappen en aansluiten van zaken problemen heeft gegeven dus daarom uithalen naar Tesla i.v.m. iets wat je zelf fout doet lijkt mij niet echt eerlijk.
 
  • Like
Reactions: joverdijk
Het gaat mij niet echt om die 65 euro analyse kosten en zoals ik begrijp moet ik daar ook niet moeilijk over doen en is dat fair. Gaan we dus doen.

De enige reden dat ik over die 100 euro moeilijk wil doen is omdat er a) nooit opdracht voor gegeven is en b) de communicatie / houding / afhandeling ronduit onbeschoft was.

(Ze hebben daar letterlijk toegeven dat ze hadden moeten bellen maar dat het nu gebeurd is en we moeten betalen...en dat we de sleutel pas kregen als we akkoord gingen (onder protest gedaan). Gewoon bijna letterlijk "onze fout, jouw probleem". Boeven zijn het)

Zal nog wel even touwtrekken worden met Tesla. Hoop snel opgelost.

In USA vervalt je garantie hierdoor niet trouwens, leuk detail. Tesla doet er daar ook niet moeilijk over als ik de forums moet geloven.

Lijkt mij trouwens zeer sterk dat de versterker een storend signaal, analoog, tegen de richting (filters), analoog in de Tesla versterker kan pompen, dat de Tesla versterker deze dan ook nog als storend signaal retour stuurt naar de boordcomputer. Er is altijd een kans natuurlijk maar die lijkt mij ongeveer 0 (als niet electro technicus).

Het is nu teveel moeite voor een klein probleem. Gefixt hoeft het van mij niet meer te worden na deze ellende. Zolang het niet meer terug komt en ik niet gebruik hoef te maken van de Tesla "service".
 
Last edited:
De enige reden dat ik over die 100 euro moeilijk wil doen is omdat er a) nooit opdracht voor gegeven is en b) de communicatie / houding / afhandeling ronduit onbeschoft was.

(Ze hebben daar letterlijk toegeven dat ze hadden moeten bellen maar dat het nu gebeurd is en we moeten betalen...en dat we de sleutel pas kregen als we akkoord gingen (onder protest gedaan). Gewoon bijna letterlijk "onze fout, jouw probleem". Boeven zijn het)
Betreft de communicatie; had je zelf van te voren naar hun gecommuniceerd dat er aan de bedrading gesleuteld is?

Lijkt mij trouwens zeer sterk dat de versterker een storend signaal, analoog, tegen de richting (filters), analoog in de Tesla versterker kan pompen, dat de Tesla versterker deze dan ook nog als storend signaal retour stuurt naar de boordcomputer. Er is altijd een kans natuurlijk maar die lijkt mij ongeveer 0 (als niet electro technicus).
Volgens mij hebben al genoeg mensen aangegeven dat dit technisch wel zou kunnen. Volgens mij is er ook 12V afgetapt toch?
 
Update. Met Tesla zijn we er op een goede manier uitgekomen. Ieder draagt zijn deel. Tof!

Knipperlichten werken gewoon functioneel goed. Alleen de audio loop + delay zit er nog in. Dit is dan maar wat het is, geen drama waard. Ben er ondertussen al aan gewend.