Energie Gratiz
Active Member
Ik heb nog even nagedacht over onze positie B2B t.o.v. Tesla in het kader van garanties en de door ons gekochte MS. Belangrijke punten voor ons zijn:
1) Tesla geeft zelf op de duurste technische componenten, zijnde de drive-unit en het grote accupack, 8 jaar garantie zonder km-beperking. Dat schept verwachtingen over de kwaliteit van de overige componenten. Ook al rijdt iemand veel met de auto, mag m.i. toch verwacht worden dat de overige componenten minstens even lang meegaan als de dure gegarandeerde componenten.
2) Wij hebben de auto niet van een derde partij gekocht maar van Tesla Benelux - volgens mij. Dat maakt het juridisch minder ingewikkeld.
Daarmee staan we volgens mij sterk, alleen zal de strijd wel gestreden moeten worden. En daarvoor is denk ik een zakelijke rechtsbijstand nodig, waarvan ik betwijfel of ik die zelf wel heb... beetje lastig te controleren op vakantie in het buitenland.
1) Tesla geeft zelf op de duurste technische componenten, zijnde de drive-unit en het grote accupack, 8 jaar garantie zonder km-beperking. Dat schept verwachtingen over de kwaliteit van de overige componenten. Ook al rijdt iemand veel met de auto, mag m.i. toch verwacht worden dat de overige componenten minstens even lang meegaan als de dure gegarandeerde componenten.
2) Wij hebben de auto niet van een derde partij gekocht maar van Tesla Benelux - volgens mij. Dat maakt het juridisch minder ingewikkeld.
Daarmee staan we volgens mij sterk, alleen zal de strijd wel gestreden moeten worden. En daarvoor is denk ik een zakelijke rechtsbijstand nodig, waarvan ik betwijfel of ik die zelf wel heb... beetje lastig te controleren op vakantie in het buitenland.
Last edited: