Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Geeft jullie ZAPPI v2 bij laden van model 3 ook storingen?

This site may earn commission on affiliate links.
ZAPPI V2 en Tesla Model 3 laden:

Wie heeft ook een zappi 2 icm een tesla model 3 en heeft geen last van deze storingen
Ik heb nu een maand de zappi 2. 1e zappi V2 is omgeruild omdat er een storing in zat.
Zag er ook uit als een showroom model maar dat terzijde.

Mijn 2e ZAPPI was wel nieuw echter geeft nu storingen met het laden van een Model 3 LR.
Als ik hem inplug en hij staat in de FAST mode dan gaat de zappi steeds in een reboot.
Na een keer of 10 doet hij het dan. Heel raar en ook onvoorspelbaar.
De ene keer gaat hij na 5 x rebooten werken de andere keer duurt het 20 reboots.
Zie filmpje


Ik krijg goeie ondersteuning vanuit Myenergi in de UK.
Heb een nieuwe ribbon cable toegestuurd gekregen echter dat lost het probleem niet op.
De nieuwste firmware staat er nu op en ook dat lost het niet op

Ik heb de ZAPPI getest met een andere M3 en die had hetzelfde probleem.
Ik lees op het zappi forum dat er nog een andere enkeling met een M3 last heeft van deze klacht

Nu mijn vraag. ZAPPI Uk heeft aangeboden deze kast wederom te vervangen (ze leveren echt goede ondersteuning).

Ik vraag me echter af of het niet een software issue is met de model 3 en dat die nieuwe kast straks weer hetzelfde doet.
Ik hoor graag van jullie
 
Gaat het om dit issue? Volgens MyEnergi moet Tesla ook een firmware update doen:
zappi2 firmware release - V2.124

"Better handling of the way that zappi pauses and then resumes the charge (ECO+, grid Limit etc). This should resolve the problem in ECO+ where some vehicles failed to wake up after the charge is suspended (although this still does not resolve the issue with the Tesla Model 3 which requires a change in the Tesla firmware)"
 
Gaat het om dit issue? Volgens MyEnergi moet Tesla ook een firmware update doen:
zappi2 firmware release - V2.124

"Better handling of the way that zappi pauses and then resumes the charge (ECO+, grid Limit etc). This should resolve the problem in ECO+ where some vehicles failed to wake up after the charge is suspended (although this still does not resolve the issue with the Tesla Model 3 which requires a change in the Tesla firmware)"
Bedankt voor je reactie. Nee dit is een andere storing. Gaat over een storing bij inpluggen in de model 3.
 
Ik heb een Zappi v2 icm M3 LR RWD. Deze fout geeft hij bij mij niet. Wel heb ik ander probleempje: hij geeft productie van zonnepanelen niet goed weer en daardoor ook niet goed laden in Eco+ modus (geeft dan een "Pilot problem"). Als anderen dit hebben hoor ik dat ook graag.
Maar om op jouw vraag terug te komen: in fast modus werkt hij bij mij perfect! Zou dus zeker op het aanbod te vervangen in gaan.
 
Ik gebruik op dit moment alleen de Fast modus.
Eco+ heb ik nog niet getest. Ik zie wel in de app dat de teruggeleverde energie die door de Harvi wordt gemeten redelijk overeenkomt met de teruggeleverde waarde op mijn slimme meter.
Ik ga er vanuit dat je de Zappi op de laatste firmware hebt, er zijn namelijk problemen geweest met de Eco+ mode icm Tesla.
 
Ik heb inderdaad de laatste versie, maar geeft bij mij regelmatig (maar niet altijd) een uitroepteken, zie foto.
 

Attachments

  • 20191212_122237.jpg
    20191212_122237.jpg
    549.4 KB · Views: 180
De CT klem zit in de goede richting, maar zit heel ruim om de bedrading heen, is dat normaal? Zie foto.

(Ik heb moderators inmiddels verzocht de eerdere foutieve foto te verwijderen aangezien dat mij niet meer lukt).
 

Attachments

  • 20200104_192408.jpg
    20200104_192408.jpg
    273.7 KB · Views: 102
Stsl je vraag even op het forum van myenergi.info...die kunnen je vast verder helpen.
Ik heb een nieuwe zappi gekregen en mijn problemen zijn opgelost

Ik heb de Aardings fout ! Type A gemeld op het myenrgi forum van Zappi. Het probleem is direct opgepakt en er is een ticket voor aangemaakt.
Onlangs heb ik nieuwe firmware gekregen en het probleem lijkt nu opgelost (dat wil zeggen, ik heb al 4 dagen geen fout meer gezien).
Ik had ook nog af en toe de “Vergrendel” melding en hiervoor hebben ze een nieuwe lock-pin toegestuurd.