Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Geen 3G?

This site may earn commission on affiliate links.

AustinP

Active Member
Apr 6, 2015
1,667
1,460
Belgium
Hallo,
Sinds 18:20 ongeveer krijg ik geen 3G verbinding niet meer.
Was ok de laatste rit om 17u.
Heb al shutdowns en reboot geprobeerd. Bluetooths back ok na reboot. Kan WiFi gebruiken.

Iemand anders of ligt het enkel aan mij?
 
Toen ik service belde rond 15-16 uur (duurde half uur om binnen te geraken) wisten ze van niets, ze hebben dit doorgegeven aan SeC Gent

Heb sinds deze middag geen 3G meer, reboot, reset, power off helpt gewoon niet. Komt niet meer online (update van vorige nacht rond 1 uur gestart)

Zou me verbazen enkel België, want er zit een KPN simkaart in onze wagens, mogelijk werkt roaming niet meer?
 
Ja Tesla gebruikt KPN Sims en zie onderstaand:

De oorzaak van het incident dat heeft geleid tot een verstoring van het roamingverkeer tussen KPN en de derde roamende partij is geïdentificeerd en verschillende teams binnen KPN en bij onze derde roamende partij werken hard aan het oplossen van het incident. Het oplossen van het incident impliceert capaciteitsuitbreiding in KPN's datacenterinterfaces voor het afhandelen van roaming verkeer. Wanneer de capaciteit wordt uitgebreid, wordt het roamingverkeer geleidelijk weer online gebracht, zodat de dienst kan worden hersteld. KPN verwacht rond middernacht het eerste, beperkte, roamingverkeer te verwerken, maar dit is nog niet bevestigd.